Maargoed.. van een oudere meneer op een (in de volksmond van tegenwoordig) bejaard paard vind ik dit echt spektakel om naar te kijken

Zou willen dat ik op zijn leeftijd nog gezegend ben te kunnen paardrijden.. hihi!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LoveUggs schreef:Hier de filmpjes:
[ Video ]
Hier was ze wat aan het schakelen, voorwaarts.
[ Video ]
Hier zijn haar handen een paar keer even goed te zien. Wat ze met haar hand doet. De overgangen naar stap vind ik wat slordig. (ook al zeg ik op het filmpje wss goedzo! Dit is wat ik nu zie.) Wel zijn er stukjes waar het paard lekker actief het been gebruikt, en op andere stukken weer minder. Er is wel zo veel mogelijk om de natte plekken heen gereden. Verder zie ik dat ze met doorzitten volgens mij toch wat spanning in de benen heeft zitten.. Zie ik dit goed? Ook zie ik spanning in de hand.
[ Video ]
Hier zijn weer die gekke handjes. Wel vind ik het fijn dat ze hier de ontspanning begint op te zoeken.
[ Video ]
In het begin vrij actief beengebruik. Vervolgens wat minder. Ze mocht van mij pas vanuit een rustig drafje aangaloperen. Zoals te zien is gaat ze daar heel diep, aanvullen met been, en dan gaat het tempo omhoog. Daar word aan gewerkt. Zien jullie mijn vriendin haar handen? Dat gebeurd er dus wanneer Zara te hard gaat, en ze haar niet terug in tempo krijgt. Spanning, en vast zetten. Dan de galop. Het aangaloperen gaat heel snel hier, maar wel meteen actief. De keren erop ging ze eerst idd heel hard draven. Wat ook te zien is is hoe lang, en moeilijk het is (voor mijn vriendin) om haar op een normaal tempo terug te krijgen. Daar gaat ze dan ook trekken en vergeet ze los te laten. Ze weet hier zo te zien ook niet of ze moet doorzitten of lichtrijden.
[ Video ]
En de laatste.. Hier loopt ze heel fijn op sommige momenten. Dit bedoel ik dus met onregelmatig in de aanleuning. Een stukje heel netjes en vervolgens gaat ze veel te diep, waar ze dan aandraaft. Dit is dan ook het punt waar ze moe begint te worden, en het allemaal heel moeilijk is voor haar. In dit filmpje hoor je mij ook al zeggen: "je moet je handen ook weer niet te hoog gaan houden hé". (wat een gekke stem heb ik op film!)
Fry schreef:Om onze Bertie even in het zonnetje te zetten![]()
Ik keek net op je website... en WAUW wat ga jij ervoor![]()
Jury aan huis.. echt.. respect. Je hoort echt alleen maar op wedstrijden dat de jury niet goed heeft geoordeeld, maar jij gaat gewoon de strijd aan en durft het aan om de punten even te belichten![]()
Dat geeft aan dat jij niet 'zomaar' een jurylid bent, maar een jurylid met verstand.
Ik hoop je, echt ik hoop het heel erg, dat ik de eer mag hebben om door jou gejureerd te worden op een wedstrijd
Jury aan huis.. echt.. respect. Je hoort echt alleen maar op wedstrijden dat de jury niet goed heeft geoordeeld, maar jij gaat gewoon de strijd aan en durft het aan om de punten even te belichten![]()
Dat geeft aan dat jij niet 'zomaar' een jurylid bent, maar een jurylid met verstand.
Ik hoop je, echt ik hoop het heel erg, dat ik de eer mag hebben om door jou gejureerd te worden op een wedstrijd
bertie schreef:er zijn mensen die via PB vragen stellen.
Ik wil er dolgraag op in gaan.
Net zoals ik dolgraag in zou willen gaan op onderwerpen in dit topic.
Ik zou er dolgraag voor gaan, reactie op reactie en zo. (dat zal wel herkenbaar zijn)
Ik wil dat natuurlijk graag! Inhoudelijk.
Maar ik trek het niet, nu.
Omdat ik geen garantie kan geven dat ik een discussie kan aangaan, en het tot een einde kan volhouden houd ik me op afstand (tenminste, dat probeer ik). Soms reageer ik, maar ik garandeer niet een uitgebreide discussie, zoals eerder.
Ik ben lang afwezig geweest in dit topic. Ik probeer heel voorzichtig weer terug te komen.
Willen jullie me helpen mijn grenzen te stellen? Alsjeblieft?
Babootje schreef:alle begrip voor je bertie, neem je rust. Sam zien we ook af en toe een tijdje niet en ik kan het ook af en toe niet allemaal beantwoorden. Daar heeft iedereen toch begrip voor? Dit blijft toch gewoon een heel leuk topic, waar iedereen met respect voor elkaar reageert. En het maakt niet uit dat je niet altijd kan reageren, jij hebt sporen al verdiend hier![]()
En je bijdragen altijd meer dan welkom.
bertie schreef:LoveUggs schreef:Hier de filmpjes:
[ Video ]
Hier was ze wat aan het schakelen, voorwaarts.
[ Video ]
Hier zijn haar handen een paar keer even goed te zien. Wat ze met haar hand doet. De overgangen naar stap vind ik wat slordig. (ook al zeg ik op het filmpje wss goedzo! Dit is wat ik nu zie.) Wel zijn er stukjes waar het paard lekker actief het been gebruikt, en op andere stukken weer minder. Er is wel zo veel mogelijk om de natte plekken heen gereden. Verder zie ik dat ze met doorzitten volgens mij toch wat spanning in de benen heeft zitten.. Zie ik dit goed? Ook zie ik spanning in de hand.
[ Video ]
Hier zijn weer die gekke handjes. Wel vind ik het fijn dat ze hier de ontspanning begint op te zoeken.
[ Video ]
In het begin vrij actief beengebruik. Vervolgens wat minder. Ze mocht van mij pas vanuit een rustig drafje aangaloperen. Zoals te zien is gaat ze daar heel diep, aanvullen met been, en dan gaat het tempo omhoog. Daar word aan gewerkt. Zien jullie mijn vriendin haar handen? Dat gebeurd er dus wanneer Zara te hard gaat, en ze haar niet terug in tempo krijgt. Spanning, en vast zetten. Dan de galop. Het aangaloperen gaat heel snel hier, maar wel meteen actief. De keren erop ging ze eerst idd heel hard draven. Wat ook te zien is is hoe lang, en moeilijk het is (voor mijn vriendin) om haar op een normaal tempo terug te krijgen. Daar gaat ze dan ook trekken en vergeet ze los te laten. Ze weet hier zo te zien ook niet of ze moet doorzitten of lichtrijden.
[ Video ]
En de laatste.. Hier loopt ze heel fijn op sommige momenten. Dit bedoel ik dus met onregelmatig in de aanleuning. Een stukje heel netjes en vervolgens gaat ze veel te diep, waar ze dan aandraaft. Dit is dan ook het punt waar ze moe begint te worden, en het allemaal heel moeilijk is voor haar. In dit filmpje hoor je mij ook al zeggen: "je moet je handen ook weer niet te hoog gaan houden hé". (wat een gekke stem heb ik op film!)
Hoi LoveUggs
ik heb een deel van de filmpjes bekeken.
Er is al veel over gezegd. Niet aan de teugel, achter op het zadel, je commentaar is niet dressuurmatig onderbouwd ..
Ik ben het eens met de commentaren.
Je bent 18 jaar, je rijdt vooral recreatief.
Dat is géén basis om ruiters te begeleiden.
Het beste advies dat ik je kan geven is "begin er niet aan!"
De beste manier om iemand te helpen is te zeggen: "Neem privé-les van een goed bekend staande instructeur"!
Nu ik dit zo schrijf vraag ik me af:
Heb je zelf les? Via de manege? Of misschien op een ander manier?
Ik begrijp heel goed dat je iemand wilt helpen.![]()
Ik denk dat je nog niet voldoende bagage hebt.
Hm .. eigenlijk heeft NIEMAND van jouw leeftijd voldoende bagage om groen-op-groen te begeleiden. (misschien begrijp je dat, over tien jaar -)
Daarom is het misschien juist wel gemakkelijker om te zeggen: "je moet niet bij mij zijn". Het toont je KRACHT om zoiets te kunnen zeggen!
Keuzes maken is niet altijd eenvoudig. Vooral niet als een keuze 'nee' betekent.
Laat ik het anders zeggen: keuzes maken LIJKT niet altijd eenvoudig.
Keuzes maken .. dat dwingt respect af.
Iemand die doormoddert verliest respect.
bertie schreef:Fry schreef:Om onze Bertie even in het zonnetje te zetten![]()
Nou, dank je wel ..![]()
maar.. het kan vriezen, en het kan dooien.![]()
Afgelopen zaterdag in één ring iemand met ruim drie winstpunten, én ook iemand met twee verliespunten (en toen was ik nog aardig ook). Hier de uitslagen van die ring zaterdag.
Weet je wel zeker dat je door mij gejureerd zou willen worden?
Joolien schreef:Bertie ik vind het leuk je ontmoet te hebben