[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:22

huhuhuhuhu.. ik dacht al.. ik kan niets bedenken.. ja.. dat het paard in het voorbeen wat te onderstandig is in de piaffe.

Maargoed.. van een oudere meneer op een (in de volksmond van tegenwoordig) bejaard paard vind ik dit echt spektakel om naar te kijken <3

Zou willen dat ik op zijn leeftijd nog gezegend ben te kunnen paardrijden.. hihi!

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:27

Wat betekend het 'over de rug rijden' eigenlijk? (Sorry, heb niet zo'n zin om 74 pagina's terug te lezen ;) ) ik heb namelijk ook wel wat foto's die ik hier wil laten zien, heb ze zo niet bij, post ze zo snel mogelijk.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:17

LoveUggs schreef:
Hier de filmpjes:
[ Video ]
Hier was ze wat aan het schakelen, voorwaarts.

[ Video ]
Hier zijn haar handen een paar keer even goed te zien. Wat ze met haar hand doet. De overgangen naar stap vind ik wat slordig. (ook al zeg ik op het filmpje wss goedzo! Dit is wat ik nu zie.) Wel zijn er stukjes waar het paard lekker actief het been gebruikt, en op andere stukken weer minder. Er is wel zo veel mogelijk om de natte plekken heen gereden. Verder zie ik dat ze met doorzitten volgens mij toch wat spanning in de benen heeft zitten.. Zie ik dit goed? Ook zie ik spanning in de hand.

[ Video ]
Hier zijn weer die gekke handjes. Wel vind ik het fijn dat ze hier de ontspanning begint op te zoeken.

[ Video ]
In het begin vrij actief beengebruik. Vervolgens wat minder. Ze mocht van mij pas vanuit een rustig drafje aangaloperen. Zoals te zien is gaat ze daar heel diep, aanvullen met been, en dan gaat het tempo omhoog. Daar word aan gewerkt. Zien jullie mijn vriendin haar handen? Dat gebeurd er dus wanneer Zara te hard gaat, en ze haar niet terug in tempo krijgt. Spanning, en vast zetten. Dan de galop. Het aangaloperen gaat heel snel hier, maar wel meteen actief. De keren erop ging ze eerst idd heel hard draven. Wat ook te zien is is hoe lang, en moeilijk het is (voor mijn vriendin) om haar op een normaal tempo terug te krijgen. Daar gaat ze dan ook trekken en vergeet ze los te laten. Ze weet hier zo te zien ook niet of ze moet doorzitten of lichtrijden.

[ Video ]
En de laatste.. Hier loopt ze heel fijn op sommige momenten. Dit bedoel ik dus met onregelmatig in de aanleuning. Een stukje heel netjes en vervolgens gaat ze veel te diep, waar ze dan aandraaft. Dit is dan ook het punt waar ze moe begint te worden, en het allemaal heel moeilijk is voor haar. In dit filmpje hoor je mij ook al zeggen: "je moet je handen ook weer niet te hoog gaan houden hé". (wat een gekke stem heb ik op film!)

Hoi LoveUggs

ik heb een deel van de filmpjes bekeken.
Er is al veel over gezegd. Niet aan de teugel, achter op het zadel, je commentaar is niet dressuurmatig onderbouwd ..

Ik ben het eens met de commentaren.

Je bent 18 jaar, je rijdt vooral recreatief.
Dat is géén basis om ruiters te begeleiden.
Het beste advies dat ik je kan geven is "begin er niet aan!"

De beste manier om iemand te helpen is te zeggen: "Neem privé-les van een goed bekend staande instructeur"!
Nu ik dit zo schrijf vraag ik me af:
Heb je zelf les? Via de manege? Of misschien op een ander manier?

Ik begrijp heel goed dat je iemand wilt helpen. <3

Ik denk dat je nog niet voldoende bagage hebt.

Hm .. eigenlijk heeft NIEMAND van jouw leeftijd voldoende bagage om groen-op-groen te begeleiden. (misschien begrijp je dat, over tien jaar - _O- )
Daarom is het misschien juist wel gemakkelijker om te zeggen: "je moet niet bij mij zijn". Het toont je KRACHT om zoiets te kunnen zeggen!

Keuzes maken is niet altijd eenvoudig. Vooral niet als een keuze 'nee' betekent.
Laat ik het anders zeggen: keuzes maken LIJKT niet altijd eenvoudig.
Keuzes maken .. dat dwingt respect af.
Iemand die doormoddert verliest respect.

Fry

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:35

WAAA niet zo snel! :')
Ik zal morgen (of overmorgen) wel wat foto's maken van het friesje waar ik nu op rij.
(even jullie gedachte opfrissen, had ook de neiging om meteen hoofd omhoog te gooien+rug weg te drukken..)
Het gaat stukken beter! Soms zakt hij meer en weet hij weer los te laten <3
Aan zijn POWEERRR moet nog veel gewerkt worden, want zodra hij het moeilijk krijgt zet hij de noodrem erop. Het gaat echt met de dag beter en ben zo trots op hem! Nou moet er nog veel, heel veel gebeuren. Want rond loopt hij totaal niet en soms echt veel te sloom... maar er zitten steeds momenten tussen waar hij zich echt laat zien (helaas duren die momenten maar even.. maar we weten steeds langer DAT moment vast te houden <3)
Vandaag weer op het verreden paardje gereden... tja... ik heb de moed opgegeven. Wat ik ook doe, al ga ik achterste voren op haar zitten.. ze blijft haar dominantie/angst houden.
(vandaag merkte ik namelijk meer dat het uit dominantie kwam dat ze niet wilde zakken, gewoon niet willen werken..)
Vreemd allemaal, dus heb maar lekker recreatief met haar rond gehobbeld. Dat kan ook heeel leuk zijn :')
Iedereen zat me aan te kijken alsof ik niet helemaal lekker was, om bij haar wat meer power erin te krijgen moet je enorm enthousiast doen en haar aanmoedigen. Haha :')
Sommige hebben me echt uitgelachen, maar ik (en het paardje!) hadden wel veel lol :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:20

er zijn mensen die via PB vragen stellen.

Ik wil er dolgraag op in gaan.
Net zoals ik dolgraag in zou willen gaan op onderwerpen in dit topic.

Ik zou er dolgraag voor gaan, reactie op reactie en zo. (dat zal wel herkenbaar zijn :+ )
Ik wil dat natuurlijk graag! Inhoudelijk.
Maar ik trek het niet, nu.
Omdat ik geen garantie kan geven dat ik een discussie kan aangaan, en het tot een einde kan volhouden houd ik me op afstand (tenminste, dat probeer ik). Soms reageer ik, maar ik garandeer niet een uitgebreide discussie, zoals eerder.
Ik ben lang afwezig geweest in dit topic. Ik probeer heel voorzichtig weer terug te komen.
Willen jullie me helpen mijn grenzen te stellen? Alsjeblieft?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:28

Ik vind jouw bijdrages altijd super interessant Bertie, maar je moet natuurlijk doen wat goed voelt voor jou!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:30

Inderdaad Bertie, jouw bijdrages zijn altijd zo duidelijk <3 Snap meteen wat je bedoeld :j
Maar ook in dit topic geldt..... WEES blij! REAGEER blij! :') (sorry die kon ik echt niet laten!)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:34

Genoeg mensen hier die ze kunnen beantwoorden.

Respect hebben als iemand om rust vraagt.

Knuf bertie!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:37

Fry schreef:
Maar ook in dit topic geldt..... WEES blij! REAGEER blij! :') (sorry die kon ik echt niet laten!)

Dank je wel! [pinkt traantje weg - kan geen smiley vinden]

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:39

Om onze Bertie even in het zonnetje te zetten :)

Ik keek net op je website... en WAUW wat ga jij ervoor _/-\o_
Jury aan huis.. echt.. respect. Je hoort echt alleen maar op wedstrijden dat de jury niet goed heeft geoordeeld, maar jij gaat gewoon de strijd aan en durft het aan om de punten even te belichten <3
Dat geeft aan dat jij niet 'zomaar' een jurylid bent, maar een jurylid met verstand.
Ik hoop je, echt ik hoop het heel erg, dat ik de eer mag hebben om door jou gejureerd te worden op een wedstrijd _/-\o_

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:42

Snackie schreef:
Genoeg mensen hier die ze kunnen beantwoorden.

Zeker weten!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:47

Fry schreef:

Jury aan huis.. echt.. respect. Je hoort echt alleen maar op wedstrijden dat de jury niet goed heeft geoordeeld, maar jij gaat gewoon de strijd aan en durft het aan om de punten even te belichten <3
Dat geeft aan dat jij niet 'zomaar' een jurylid bent, maar een jurylid met verstand.
Ik hoop je, echt ik hoop het heel erg, dat ik de eer mag hebben om door jou gejureerd te worden op een wedstrijd _/-\o_

Amen! Zat toevallig ook net je site te bekijken, mooi initiatief! _/-\o_
Jammer dat je helemaal in het hoge noorden zit.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:52

Fry schreef:

Wow, dank je wel! :o
Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik tijdens de Almelose Ruiterdagen gejureerd.
Vrijdag de M2, zaterdag de Z1.
Zoek even op 'Almelose Ruiterdagen' op Bokt.
Heb mensen opgeroepen te komen praten. Ik was speciaal herkenbaar omdat ik een HOED droeg.
Heel leuke mensen ontmoet! :):)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:00

alle begrip voor je bertie, neem je rust. Sam zien we ook af en toe een tijdje niet en ik kan het ook af en toe niet allemaal beantwoorden. Daar heeft iedereen toch begrip voor? Dit blijft toch gewoon een heel leuk topic, waar iedereen met respect voor elkaar reageert. En het maakt niet uit dat je niet altijd kan reageren, jij hebt sporen al verdiend hier :D :D En je bijdragen altijd meer dan welkom.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:04

Fry schreef:

Nou, dank je wel .. :)
maar.. het kan vriezen, en het kan dooien. :oo
Afgelopen zaterdag in één ring iemand met ruim drie winstpunten, én ook iemand met twee verliespunten (en toen was ik nog aardig ook). Hier de uitslagen van die ring zaterdag.
Weet je wel zeker dat je door mij gejureerd zou willen worden? _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:10

Ik zou het in elk geval wel willen :) Ook als je inderdaad ontzettend negatieve punten krijgt - dan weet je nog dat het eerlijk is en dat er echt is gekeken naar de dingen die er ook voor mij in het rijden echt toe doen. Ik stel me voor dat het commentaar dus ontzettend leerzaam zou zijn :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:10

Sowieso he pb... Mensen dit is een open topic, er is ruimte voor meningen en discussie. We worden allemaal rijker van de meningen en vragen van andere. Het moet niet nodig zijn om iemand te pb'en.

Eigenlijk geeft dat me het gevoel dat er iets mis is als mensen zich niet vrij genoeg voelen om iets te vragen/vertellen/op te merken.

(Edit: uitslagen lijsten, niet verwacht op zo'n afstand daar nog bekende namen op te zien staan... Toch gebeurt. Gek)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:24

bertie schreef:
er zijn mensen die via PB vragen stellen.

Ik wil er dolgraag op in gaan.
Net zoals ik dolgraag in zou willen gaan op onderwerpen in dit topic.

Ik zou er dolgraag voor gaan, reactie op reactie en zo. (dat zal wel herkenbaar zijn :+ )
Ik wil dat natuurlijk graag! Inhoudelijk.
Maar ik trek het niet, nu.
Omdat ik geen garantie kan geven dat ik een discussie kan aangaan, en het tot een einde kan volhouden houd ik me op afstand (tenminste, dat probeer ik). Soms reageer ik, maar ik garandeer niet een uitgebreide discussie, zoals eerder.
Ik ben lang afwezig geweest in dit topic. Ik probeer heel voorzichtig weer terug te komen.
Willen jullie me helpen mijn grenzen te stellen? Alsjeblieft?

Grenzen stellen...laat jezelf lekker gaan *\o/*
hihi nee hoor grapje.... grenzen moet je zelf aangeven...alleen jij kan aangeven genoeg is genoeg...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:55

Babootje schreef:
alle begrip voor je bertie, neem je rust. Sam zien we ook af en toe een tijdje niet en ik kan het ook af en toe niet allemaal beantwoorden. Daar heeft iedereen toch begrip voor? Dit blijft toch gewoon een heel leuk topic, waar iedereen met respect voor elkaar reageert. En het maakt niet uit dat je niet altijd kan reageren, jij hebt sporen al verdiend hier :D :D En je bijdragen altijd meer dan welkom.

Inderdaad.. ik ben ook druk met mijn eigen paard trainen. De jongedames helpen hun paard te trainen.. en dan ook nog eens druk met sportfotografie van paarden <3 (I luv it, vooral als het mooie combinaties zijn!)

Niet altijd tijd (en als ik tijd heb niet altijd zin) om dan uitgebreid te gaan bokken.

Mijn PB staat wel altijd open voor degenen die toch echt niet durven en Bertie.. ik snap je volledig! <3 Iedereen hier heeft ook respect voor jouw keuzes en privacy.

En grenzen stellen? Mmmm.. je kunt jezelf tijdelijk laten bannen van bokt, dat weet je he? HIHIHI

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:07

Bertie ik vind het leuk je ontmoet te hebben :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 12:03

bertie schreef:
LoveUggs schreef:
Hier de filmpjes:
[ Video ]
Hier was ze wat aan het schakelen, voorwaarts.

[ Video ]
Hier zijn haar handen een paar keer even goed te zien. Wat ze met haar hand doet. De overgangen naar stap vind ik wat slordig. (ook al zeg ik op het filmpje wss goedzo! Dit is wat ik nu zie.) Wel zijn er stukjes waar het paard lekker actief het been gebruikt, en op andere stukken weer minder. Er is wel zo veel mogelijk om de natte plekken heen gereden. Verder zie ik dat ze met doorzitten volgens mij toch wat spanning in de benen heeft zitten.. Zie ik dit goed? Ook zie ik spanning in de hand.

[ Video ]
Hier zijn weer die gekke handjes. Wel vind ik het fijn dat ze hier de ontspanning begint op te zoeken.

[ Video ]
In het begin vrij actief beengebruik. Vervolgens wat minder. Ze mocht van mij pas vanuit een rustig drafje aangaloperen. Zoals te zien is gaat ze daar heel diep, aanvullen met been, en dan gaat het tempo omhoog. Daar word aan gewerkt. Zien jullie mijn vriendin haar handen? Dat gebeurd er dus wanneer Zara te hard gaat, en ze haar niet terug in tempo krijgt. Spanning, en vast zetten. Dan de galop. Het aangaloperen gaat heel snel hier, maar wel meteen actief. De keren erop ging ze eerst idd heel hard draven. Wat ook te zien is is hoe lang, en moeilijk het is (voor mijn vriendin) om haar op een normaal tempo terug te krijgen. Daar gaat ze dan ook trekken en vergeet ze los te laten. Ze weet hier zo te zien ook niet of ze moet doorzitten of lichtrijden.

[ Video ]
En de laatste.. Hier loopt ze heel fijn op sommige momenten. Dit bedoel ik dus met onregelmatig in de aanleuning. Een stukje heel netjes en vervolgens gaat ze veel te diep, waar ze dan aandraaft. Dit is dan ook het punt waar ze moe begint te worden, en het allemaal heel moeilijk is voor haar. In dit filmpje hoor je mij ook al zeggen: "je moet je handen ook weer niet te hoog gaan houden hé". (wat een gekke stem heb ik op film!)

Hoi LoveUggs

ik heb een deel van de filmpjes bekeken.
Er is al veel over gezegd. Niet aan de teugel, achter op het zadel, je commentaar is niet dressuurmatig onderbouwd ..

Ik ben het eens met de commentaren.

Je bent 18 jaar, je rijdt vooral recreatief.
Dat is géén basis om ruiters te begeleiden.
Het beste advies dat ik je kan geven is "begin er niet aan!"

De beste manier om iemand te helpen is te zeggen: "Neem privé-les van een goed bekend staande instructeur"!
Nu ik dit zo schrijf vraag ik me af:
Heb je zelf les? Via de manege? Of misschien op een ander manier?

Ik begrijp heel goed dat je iemand wilt helpen. <3

Ik denk dat je nog niet voldoende bagage hebt.

Hm .. eigenlijk heeft NIEMAND van jouw leeftijd voldoende bagage om groen-op-groen te begeleiden. (misschien begrijp je dat, over tien jaar - _O- )
Daarom is het misschien juist wel gemakkelijker om te zeggen: "je moet niet bij mij zijn". Het toont je KRACHT om zoiets te kunnen zeggen!

Keuzes maken is niet altijd eenvoudig. Vooral niet als een keuze 'nee' betekent.
Laat ik het anders zeggen: keuzes maken LIJKT niet altijd eenvoudig.
Keuzes maken .. dat dwingt respect af.
Iemand die doormoddert verliest respect.

Dankje Bertie! Ik krijg uiteraard gewoon zelf les. Met Gas heb ik de mogelijkheid niet. We hebben heel wat stappen terug gedaan. Ik rijd nog manegelessen omdat ik het belangrijk vind door te blijven leren. Als mijn hoofdstuk met Gaspard is afgerond ga ik op zoek naar een paard waar ik de mogelijkheid heb om door te gaan in de dressuur. Dat ik misschien te groen zou zijn kan best kloppen, maar op dit moment gaat de liefde voor mijn beste maatje voor de wens verder te komen in de dressuur. En die wens is enorm groot. Op de een of andere manier heb ik op mijn huidige stal het probleem dat de paarden over me heen lopen om het zo maar te noemen.. Terwijl ik dat met ieder ander paard niet heb. Dus op het moment loop ik wat vast. M'n ventje had last van zijn been dus hebben wij gezamenlijk besloten flink wat stappen terug te doen. Na overleg met de DA rijden wij in de bak geen/tot weinig figuren en gaan zo veel mogelijk lekker naar buiten. Vooral rechtuit. Ik grijp wel elke kans aan die ik kan aanpakken om weer wat te leren. Zo ben ik komende zaterdag bij de SGW vliegkampen aanwezig. 'S ochtends als ringmeester en 's middags als hindernis jury.

En Bertie! Hoe het met jou gaat is het belangrijkste. Waardeer jouw mening altijd enorm (net als de mening van ieder ander in dit topic). Juist omdat je minder in het topic aanwezig bent zal jouw mening nog waardevoller worden ;)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:13

bertie schreef:
Fry schreef:

Nou, dank je wel .. :)
maar.. het kan vriezen, en het kan dooien. :oo
Afgelopen zaterdag in één ring iemand met ruim drie winstpunten, én ook iemand met twee verliespunten (en toen was ik nog aardig ook). Hier de uitslagen van die ring zaterdag.
Weet je wel zeker dat je door mij gejureerd zou willen worden? _O-

Zeker weten :j
Liever iemand die streng maar rechtvaardig is, dan zo'n doetje die alles door de vingers ziet.. daar heb je toch niets aan.
Alleen dat duurt nog wel even voordat ik op wedstrijd ga, en dan moet ik ook nog een paard zien te vinden waarmee ik kan starten :')
Maar ik ben nog jong, dus wie weet }:0

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:16

bertie schreef:
Willen jullie me helpen mijn grenzen te stellen?

Hou jezelf aan een reageer limit!
10 berichtjes per week? (dat moet je zelf bepalen)
:+

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:24

Joolien schreef:
Bertie ik vind het leuk je ontmoet te hebben :)

Ja, ik vind het ook heel fijn JOU eens ontmoet te hebben.
Zonder zonnebril. *D
Het was heerlijk om met jou en anderen te praten. Vrij, zonder gène. Hm .. misschien stoorden we een paar mensen die voor ons zaten met ons luidruchtige commentaar. :+
Volgens mij hadden ze oren op steeltjes. :)
So what.

In ieder geval heb ik me fantastisch gevoeld in Almelo!

En nu ben je geen anonieme Joolien meer.

FIJN! <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:28

Lees nog steeds mee... post eigenlijk niet..
Maar kan het nu niet laten..

Zit in een ander topic (met E-pony's), met een ruiter die in de knoop zit met haar paard.
Bekende verhaal, paard dramt en hangt.. (zien wij anders in dit topic), nu had ze een filmpje geplaatst en daar werd ik wel verdrietig van.
Het onbegrip voor het paard, dat wat probeert te vertellen in mijn ogen....
(of ik zie ze vliegen)
Weet niet hoe ze mijn uitgebreide post gaat op vatten, hoop positief...

Moest het even kwijt.. duik nu weer onder.

Oh.. Bertie, moet ik ook nog kwijt, prachtig gejureerd, zo zou ik ook graag mijn punten zien, of nou hoog of laag, maar gewoon kloppend...
Vraag me alleen af of diegene met die 144 ergens tijdens haar proef niet heeft gedacht, laat ik eens afgroeten?