Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LoveUggs schreef:Nee heb ik niet liggen..
Gas staat op een klein privestalletje, met nog 1 ander paard dus lenen is ook geen optie..
@joolien, even over dat tussen de benen door.. Bedoel je dan dat ik hem eerst door het ringetje doe, dan door de bitring, en dan de gesp onder de buik aan de ringetjes bevestigen? Zo zie ik het nu voor me in elk geval..
Joolien schreef:Oh ja, ik heb vandaag ook weer BLIJ gereden op mijn 'wilde' penny hengst
Ik heb 3 maanden niet op hem gereden vanwege de slechte bak, en hij is nog niet zo lang onder het zadel.
Hij was dan ook even in de war toen ik op wilde stappen, toen sprong ie er even vandoor. En ik maar vasthoudentoch maar losgelaten want hij wilde echt weg.
Maar goed, toen opnieuw opgestapt en dat ging met vasthouden van de baas wel goed. Hij was hartstikke braaf! Ik heb hem goed aan het been gezet en ben met rechtrichten bezig gegaan, hij gooit steeds zijn hals en hoofd opzij om maar niet recht te hoeven zijn en van het contact af te komen dus ik ben op de 2e hoefslag gaan rijden en goed met mijn been naar mijn hand toe gaan rijden. Dat ging al heel snel goed en al snel begin hij de hals te laten vallen eik kon zelfs al richting het nageven. Al krijgt hij daar nog veel spanning. Hij gooit wat met het hoofd omdat hij het nog moeilijk en spannend vind.
Ik heb me voordat ik stopte laten verleiden om hem op veel druk met de hand een keer door te pakken, dat ging ook wel maar daarbij had ik niet been genoeg. Nu kon ik hem veel makkelijker met been doordrukken en zo veel luchtiger houden aan de voorkant. Wel begrenzen maar niet teveel druk zetten. Het voelde ook al niet zo goed.
Maar ik heb super gereden, morgen weer
LoveUggs schreef:Fijn zeg pien_2010!
Je hebt veel toegepast dat de laatste tijd aan bod is gekomen in dit topic!
pien_2010 schreef:LoveUggs als je goed naar het filmpje kijkt dan zie je soms dat de buiten teugel een beetje los hangt. Van mij zou je beiden teugels wat korter mogen maken zodat je ook daadwerkelijk met de teugel kunt begrenzen. Je ziet ook soms op het filmje (je hebt er niet altijd heel goed zicht op) dat je buitenbeen niet aan het paard is. Dus je paard loopt over de buitenschouder weg iets wat je eigenlijk ook van hem vraagt op die manier.
Dus been en hand er aan. Niet te bang zijn hoor. Hij hoeft zich zelf niet zo lang te maken en hij mag ook wat actiever (= niet sneller).
Succes ermee je bent een vriendelijke ruiter.
Succes Joolien. Ik dacht fry dat je het over het slechte weer had dat er aan het komen is waardoor we weer niet kunnen rijden. En fijn dat meer mensen met plezier rijden.
Anne_mieke88 schreef:gisteren weer heerlijk gereden...maar dan kijk ik filmpjes terug en dan zie ik dat mijn benen alle kanten opzwiepen en ik zie niet stil kan houden...terwijl op het moment dat ze filmpen houd ik ze juist extra stil en denk ik " wow wat hou ik mijn benen mooi stil"
en dan kijk je terug en dan zie je wiebelbenenecht een telleurstelling....
iemand pointers?