Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Coeffie schreef:bertie schreef:Over het algemeen kijk ik eerst de plaatjes. Lees daarna het eigen commentaar.
Mijn eerste indruk van de plaatjes: Een paard en ruiter in harmonie!![]()
Moet je dan nog mekkeren?
Hm .. ja, misschien wel.
Laten we zeggen mekkeren op niveau.![]()
Ben ik blij dat je toch een helm bent gaan dragen! Anders had ik commentaar geweigerd!
Eerste foto.
Fantastische aanleuning! Fantastisch op lengte, met een mooie ronde lijn. Voor mij mag het neusje er nét die éne centimeter er meer uit. Het achterbeen kan wat meer toetreden (niet in sync met het voorbeen), en de staart is wat hoog, wat duidt op spanning in de rug. Paard is nog wat op de voorhand, maar de amazone kan al wel mooi in het midden zitten. Een foto die een goed idee geeft van een ontwikkeling die je graag ziet.
Foto 2
hier zie je inderdaad wat je zelf benoemt. Je probeert je paard hier wat meer aan elkaar te rijden (korter in het frame), en dan treedt de achterhand weinig toe.
Foto 3
de galopfoto. Strak. Maar wel opwaarts, en mooi op lengte. Er is dus nog wel iets te mekkeren, maar ik vind dit toch een héél fijn beeld.
Foto 4
Heel interessant!
Gelukkig draag je hier EINDELIJK een helm!![]()
JIJ kijkt naar beneden, PRECIES zoals je paard naar beneden kijkt.
Over de benen een veel beter beeld dan de eerste twee foto's.![]()
(mekkermode: het kan nog nét een beetje meer hand naar voren - neusje eruit ..)
Advies.. ga eens naar een wedstrijd en kijk. KIJK! Kijk bijvoorbeeld naar de parallel van de zit van de ruiter, en de houding van het paard.
Stel je voor: JIJ kijkt blij de wereld in, omhoog! .. ik weet zéker dat je paard dat óók doet!![]()
(maar niet achterover gaan hangen hoor - blegh!)
Ik ben blij met je foto's. Je bent goed bezig. Zo te zien ben je echt aan het gymnastiseren, want ik zie een harmonisch ontwikkeld paard waar ik graag naar kijk.
Bertie, dank je wel voor je eerlijke feedback.
Dat van die helm. Je hebt helemaal gelijk. Wup heeft me inmiddels al wel laten weten (lees:voelen) dat het veel verstandiger is wel zo'n ding op te zetten, dus dat doe ik tegenwoordig ook braaf.
Gelukkig valt er wat te mekkeren, want als er niets te mekkeren viel, viel er ook niets meer te leren en dat zou onmogelijk zijn...![]()
De parallel tussen mijn omlaag kijken en dat van mijn paard had ik nog niet bewust zo begrepen, dus daar ga ik eens actief mee aan de slag (zonder achterover te gaan hangen)
Ik heb wel nog een vraagje: Je geeft aan dat je het paard op foto vier beter over de benen vindt dan op de eerste twee foto's (gelukkig overigens, dat betekent namelijk dat we progressie laten zien). Maar kun je misschien uitleggen wat je er dan precies aan ziet dat het beter maakt. Ik wil het namelijk ook graag beter leren zien. Ik heb wel een idee, maar ik ben benieuwd naar je uitleg.
Veulen84 schreef:plovesb schreef:sorry klikte mn bericht perongeluk weg, ik kan niet met de staart praten dus vertel jij het? Nee even alle gekheid op een stokje. Natuurlijk is het ook moeilijk om van 1 beeld af te lezen hoe ik rijd, moeilijk dat is haast onmogelijk. Maar goed ik heb mijn handen gewoon netjes stil naast elkaar, ik vraag hier het paard om iets te versnellen en kwam daarna dus uit z'n onspanning naar beneden door de vele overgangen die ik had gevraagd.
Toch geeft 1 beeld vaak veel meer informatie dan je denkt. En ja Bertie d'r reactie was misschien een beetje hard, maar wel raak. En toch snap ik dat het moeilijk is om er zelf anders naar te kijken. Ik kom veel mensen tegen die zo rijden en denken dat ze op de goede weg zijn. Immers dat word ook een beetje aangedragen door de paardenwereld. Aan de teugel is geen truukje, het is een beeld van vreugde en ontspanning.
Om je een beetje te helpen: Ik heb jou foto genomen en die van nog iemand uit dit topic. Express iemand die geen hoog niveau rijd. Maar gewoon een fris beeld met een aardige sprong in de richting van aan de teugel.
Ik heb op jullie fotos eens wat cirkels (en een lijn) getrokken. Vergelijk de stukjes in de cirkels eens en vergelijk ook eens het gehele plaatje.
[ Afbeelding ]
Wat zie je in elke cirkel? Wat denk je erbij? Waarom denk je dat het verschil is? En voor mij heel belangrijk, hoe denk je dat je paard dit ervaart?
Succes...
Barroco schreef:Ik lees hier al een tijdje mee en vind het een erg interessant topic.
En nu ga ik eens heeeel, heeeel dapper zijn![]()
Ik heb hier twee foto's en ben erg benieuwd naar de meningen omtrent de aanleuning.
Dit zijn overigens foto's van enkele maanden geleden;
http://i26.photobucket.com/albums/c114/ ... /image.jpg
[ Afbeelding ]
Uiteraard heb ik allerlei mooie smoesjes waarom het nog lange niet perfect is, maar ben juist nieuwsgierig wat jullie mening op het eerste gezicht is. Eerlijkheid waardeer ik, afbranden niet (vrij onzeker).
Alvast bedankt!
Veulen84 schreef:[ Afbeelding ]
Wat zie je in elke cirkel? Wat denk je erbij? Waarom denk je dat het verschil is? En voor mij heel belangrijk, hoe denk je dat je paard dit ervaart?
Succes...