[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:14

Het is de bedoeling dat je eerst zelf je foto's beoordeeld. Wat zie jij wat goed is en wat beter kan?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:19

Veulen, goede vergelijking zo met die circels in de foto's! Mooi om het zo te zien.

xDaantjex, Visitor geeft het juiste plaatje bij wat wordt bedoeld met de loodlijn.
Wat jij bedoeld is geen loodlijn, maar het is in principe wel de bedoeling dat je hand/onderarm houding zo is
dat van je ellebogen tot aan het bit een lijn is zonder knik erin, dus een rechte lijn.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:27

Sorry, dat had ik niet begrepen :o.
Vind het lastig op vlak mijn mening te geven vooral omdat ik niet veel ervaring heb in beoordelen hierop, maar ik ga het eens proberen.

Voor Modesta, ik ken jullie verhaal uiteraard dus vind het wat moeilijk om daarin objectief te blijven :)
Plaatje oogt mooi ontspannen en ik weet waar jullie vandaan komen :). Ook is dit een foto waarin je lekker laag en lang probeert te rijden en dat lijkt mij goed gelukt.

Plovesb, op de eerste foto zie ik een terugwerkende hand waarvoor spanning zorgt. Je zou beter denk ik de teugels wel korter kunnen hebben, maar je hand meer naar voren en gedragen, hierdoor krijg je meer ontspanning. Ook de zwiepende staart en de niet ontspannen lichaamstaal valt op. Ik zou zelf proberen te rijden met een lichter contact op de teugels en meer naar voren denken in je hand.
Op foto 2 met je eigen pony zie ik inderdaad een achterhand die achterblijft. De hals is wel ontspannen (de bovenlijn dan).

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:31

Over mijn eigen foto's; mijn paard mag meer gewicht op zijn achterhand zetten, dit zit nu teveel op de voorhand. Mijn handen/armen mogen meer ontspanning aanbieden. Ook gebruikt hij hier naar mijn idee zijn rugspier niet optimaal. Wat ik mooi eraan vind is dat hij geconcentreerd en enigszins in harmonie lijkt te lopen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:53

Ik doe ook maar een poging. Ik rijd niet meer op dit (manege)paard, foto's zijn ook al wat ouder, maar ik plaats ze puur omdat ik dit een super interessant en leerzaam topic vind en ben wel benieuwd wat jullie vinden. Ben zelf absoluut geen expert op het gebied maar zal een poging doen om zelf commentaar te geven.

Afbeelding
dit vind ik best een ok beeld. Ik denk dat ik hem vanuit hier zou kunnen uitnodigen om meer naar beneden te komen en zijn rug meer te gebruiken, die drukt hij voor mijn gevoel namelijk nog een beetje weg op deze foto. Handen mogen ook hoger en dichter bij elkaar. Ik vind de bovenlijn hier wel mooi, maar hij zou dus meer mogen zakken.
Afbeelding
En hier vraag ik te veel. Mijn hand is te streng waardoor hij in een valse knik loopt. Ik zou hem denk ik dus meer ruimte van voren moeten geven en activer laten lopen.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:50

Coeffie schreef:
bertie schreef:
Over het algemeen kijk ik eerst de plaatjes. Lees daarna het eigen commentaar.
Mijn eerste indruk van de plaatjes: Een paard en ruiter in harmonie! *\o/*

Moet je dan nog mekkeren?

Hm .. ja, misschien wel.
Laten we zeggen mekkeren op niveau. :D

Ben ik blij dat je toch een helm bent gaan dragen! Anders had ik commentaar geweigerd!

Eerste foto.
Fantastische aanleuning! Fantastisch op lengte, met een mooie ronde lijn. Voor mij mag het neusje er nét die éne centimeter er meer uit. Het achterbeen kan wat meer toetreden (niet in sync met het voorbeen), en de staart is wat hoog, wat duidt op spanning in de rug. Paard is nog wat op de voorhand, maar de amazone kan al wel mooi in het midden zitten. Een foto die een goed idee geeft van een ontwikkeling die je graag ziet.

Foto 2
hier zie je inderdaad wat je zelf benoemt. Je probeert je paard hier wat meer aan elkaar te rijden (korter in het frame), en dan treedt de achterhand weinig toe.

Foto 3
de galopfoto. Strak. Maar wel opwaarts, en mooi op lengte. Er is dus nog wel iets te mekkeren, maar ik vind dit toch een héél fijn beeld.

Foto 4
Heel interessant!
Gelukkig draag je hier EINDELIJK een helm! <3
JIJ kijkt naar beneden, PRECIES zoals je paard naar beneden kijkt.
Over de benen een veel beter beeld dan de eerste twee foto's. :j
(mekkermode: het kan nog nét een beetje meer hand naar voren - neusje eruit ..)
Advies.. ga eens naar een wedstrijd en kijk. KIJK! Kijk bijvoorbeeld naar de parallel van de zit van de ruiter, en de houding van het paard.
Stel je voor: JIJ kijkt blij de wereld in, omhoog! .. ik weet zéker dat je paard dat óók doet! *\o/*
(maar niet achterover gaan hangen hoor - blegh!)

Ik ben blij met je foto's. Je bent goed bezig. Zo te zien ben je echt aan het gymnastiseren, want ik zie een harmonisch ontwikkeld paard waar ik graag naar kijk. <3

Bertie, dank je wel voor je eerlijke feedback.
Dat van die helm. Je hebt helemaal gelijk. Wup heeft me inmiddels al wel laten weten (lees:voelen) dat het veel verstandiger is wel zo'n ding op te zetten, dus dat doe ik tegenwoordig ook braaf.

Gelukkig valt er wat te mekkeren, want als er niets te mekkeren viel, viel er ook niets meer te leren en dat zou onmogelijk zijn... :D
De parallel tussen mijn omlaag kijken en dat van mijn paard had ik nog niet bewust zo begrepen, dus daar ga ik eens actief mee aan de slag (zonder achterover te gaan hangen)

Ik heb wel nog een vraagje: Je geeft aan dat je het paard op foto vier beter over de benen vindt dan op de eerste twee foto's (gelukkig overigens, dat betekent namelijk dat we progressie laten zien). Maar kun je misschien uitleggen wat je er dan precies aan ziet dat het beter maakt. Ik wil het namelijk ook graag beter leren zien. Ik heb wel een idee, maar ik ben benieuwd naar je uitleg.

Hier nog eens de vierde foto.
Afbeelding
Dit is de enige foto waarbij het bovenvoorbeen (rechts) van het paard parallel is met de achterpijp van het diagonale benenpaar (linksachter, dus).
Ik zie een fantastische driehoek (een omgekeerde 'V') die gelijk is bij voor- en achterbenen.
En ik zie óók een héél klein knikje in de rechtervoorknie. Voor mij een teken van ontspannen een been naar voren (durven) zetten. Zowel achter, als voor
Ja, die foto maakt me blij! *\o/*

Ik zie ook een paard dat mooi bespierd is. Dat krijg je niet van voeren, dat krijg je van rijden. <3

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:59

Veulen84 schreef:
plovesb schreef:
sorry klikte mn bericht perongeluk weg, ik kan niet met de staart praten dus vertel jij het? Nee even alle gekheid op een stokje. Natuurlijk is het ook moeilijk om van 1 beeld af te lezen hoe ik rijd, moeilijk dat is haast onmogelijk. Maar goed ik heb mijn handen gewoon netjes stil naast elkaar, ik vraag hier het paard om iets te versnellen en kwam daarna dus uit z'n onspanning naar beneden door de vele overgangen die ik had gevraagd.

Toch geeft 1 beeld vaak veel meer informatie dan je denkt. En ja Bertie d'r reactie was misschien een beetje hard, maar wel raak. En toch snap ik dat het moeilijk is om er zelf anders naar te kijken. Ik kom veel mensen tegen die zo rijden en denken dat ze op de goede weg zijn. Immers dat word ook een beetje aangedragen door de paardenwereld. Aan de teugel is geen truukje, het is een beeld van vreugde en ontspanning.

Om je een beetje te helpen: Ik heb jou foto genomen en die van nog iemand uit dit topic. Express iemand die geen hoog niveau rijd. Maar gewoon een fris beeld met een aardige sprong in de richting van aan de teugel.
Ik heb op jullie fotos eens wat cirkels (en een lijn) getrokken. Vergelijk de stukjes in de cirkels eens en vergelijk ook eens het gehele plaatje.

[ Afbeelding ]

Wat zie je in elke cirkel? Wat denk je erbij? Waarom denk je dat het verschil is? En voor mij heel belangrijk, hoe denk je dat je paard dit ervaart?

Succes...

Wat leuk, Veulen! Zoiets als 'zoek de 10 verschillen'! *\o/*
Je had ook nog wel een cirkel kunnen plaatsen rond de spronggewrichten. Maar het was wel goenog zo, he. :=

Hm .. vond je mijn reactie wat hard? :Y)
Prima! Ik hoop dat het aankomt en dat de amazone er echt iets mee gaat doen! :j
Voor het paard. :(:)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:11

Succes...[/quote]
Wat leuk, Veulen! Zoiets als 'zoek de 10 verschillen'! *\o/*
Je had ook nog wel een cirkel kunnen plaatsen rond de spronggewrichten. Maar het was wel goenog zo, he. :=

Hm .. vond je mijn reactie wat hard? :Y)
Prima! Ik hoop dat het aankomt en dat de amazone er echt iets mee gaat doen! :j
Voor het paard. :(:)[/quote]

Ben alleen maar blij dat mensen eerlijk zijn, daar leren we alleen maar van toch? Met alle tips ga ik zeker wat mee doen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:13

Ik vind het leuk dat iedereen de cirkels leuk en handig vind. Maar wie gaat vertellen wat de verschillen zijn en waarom? En misschien wat de oorzaak kan zijn van de verschillen?

manony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:22

mooie foto's hoor

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:29

Barroco schreef:
Ik lees hier al een tijdje mee en vind het een erg interessant topic.
En nu ga ik eens heeeel, heeeel dapper zijn :D

Ik heb hier twee foto's en ben erg benieuwd naar de meningen omtrent de aanleuning.
Dit zijn overigens foto's van enkele maanden geleden;

http://i26.photobucket.com/albums/c114/ ... /image.jpg

[ Afbeelding ]

Uiteraard heb ik allerlei mooie smoesjes waarom het nog lange niet perfect is, maar ben juist nieuwsgierig wat jullie mening op het eerste gezicht is :D. Eerlijkheid waardeer ik, afbranden niet (vrij onzeker).
Alvast bedankt!

hoi, ik reageer alleen op de tweede foto.
Want ik vind hem erg leuk!
Afbeelding

Afgezien van het ontbreken van een helm. -:(-
Ik strijk deze keer met de hand over het hart, omdat je nieuw bent in dit topic. Anders zou ik NIET reageren. :n

Ok, je foto. Waarom vind ik hem leuk? Omdat het wéér zo'n geweldig voorbeeld is van 'hoe de ruiter zit, zo loopt het paard'. Jij kiept voorover. Je romp is al net zo achter de loodlijn als je paard.
Je 'kiept'- kijk eens naar je onderbenen? Er is niet veel voor nodig om echt op de hals van je paard te vallen, bij wijze van spreken.
Je moet je behoorlijk klemmen met je bovenbenen..

Over het algemeen vind ik het beeld wel vriendelijk. Eh .. een beetje té vriendelijk misschien? :+
Je lijkt heel vriendelijk naar je paard, maar daardoor rij je hem wel de grond in.
Het zou geen kwaad kunnen als je paard óók een beetje vriendelijker wordt naar JOU toe. :(:)
Wat meer het gewicht gelijk verdeeld over vier benen. Beter voor je paard, én beter voor jouw zit ook. :j
Je mag best iets van je paard vragen hoor! Het hoeft niet alleen maar van jouw kant te komen. :(:)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:32

Veulen84 schreef:
Ik vind het leuk dat iedereen de cirkels leuk en handig vind. Maar wie gaat vertellen wat de verschillen zijn en waarom? En misschien wat de oorzaak kan zijn van de verschillen?

Ik niet! :n
dat zou te gemakkelijk zijn. :D
Komop meiden, wie durft de aftrap te geven? _O-

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:49

Bij de rug zal ik bij het ene paard heel mooi dat hij z'n rug echt wegdrukte in verhouding met het andere paard. Daar lag alles mooi en zag er euh hoe noem je dat, ontspannen?? uit

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:51

Ik kreeg een PB van iemand die hier één keer een link naar een filmpje (niet van haarzelf geloof ik) geplaatst heeft en me vertelde dat ik een kans heb gemist door niet te reageren - in 'mijn' topic.
Dit is 'mijn' topic niet.
Ik voel me ook niet 'verplicht' te reageren.

Hoe kan het zijn dat iemand mij iets verwijt voor iets waar ze zelf verantwoordelijkheid voor draagt?
Ik heb het filmpje niet geplaatst. Zij deed dat.
Ze heeft niet overlegd over het plaatsen, of overlegd of ik zou wíllen reageren.
Ben ik nu er nu verantwoordelijk voor dat zij niet in dit topic durft te plaatsen?

Ik heb de keuze gemaakt haar niet via PB te antwoorden, maar het hier te benoemen.
Want ik vind het zo jammer dat ze niet wil of durft te reageren in dit topic. :(:)
Zo vreselijk is het hier toch niet?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:53

nee tis hier heel gezellig en leerzaam !
robijntje ik vind het opzich wel een fijn beeld,
maar toch ze loopt zo diep wil je dat zelf of trekt ze zelf daarnaartoe ?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:58

Afbeelding

Okee ik ga een poging wagen want ik lees altijd mee en vind dit wel een boeiende uitdaging :j

Om te beginnen dan maar met het lijntje, eerst die maar: ik zie bij allebei een lijntje dat erop duidt dat het paard achter de loodlijn loopt. Bij het onderste plaatje minder, en ik denk dat daar al heel veel op te lossen zou zijn door het paard iets meer teugel te geven, dat hij dan die ruimte misschien al wel zou pakken. Op het bovenste plaatje zie je echter dat het paard echt veel te diep loopt, en dat komt voort uit problemen in de rest van zijn lichaam, de omcirkelde delen dus, dus laat ik die er nu eens bij pakken :j

De staart is een leuke graadmeter voor de spanning van een paard. Het beeld op de onderste foto vind ik daarin erg prettig: een rustig ontspannen afhangende staart. Op de bovenste foto wordt de staart echter wel hoog gedragen en dat duidt erop dat het paard toch aardig wat spanning in zijn lijf zal voelen.

Die spanning zie je ook terug in zijn onderhals en kaak. Zijn onderhalsspier is aangespannen en hij houdt zich ook vast in de kaak. Hij buigt dus wel zijn hals maar geeft niet na. Ditzelfde zie ik wel een klein beetje terug op de onderste foto. Ook dit paard mag zich nog net iets losser laten daar.

Bij allebei de paarden zijn de oren niet het hoogste punt van de hals. De onderste foto komt al iets meer in die richting, maar op de bovenste foto is dat heel duidelijk niet het geval, daar is hij te diep voor ingesteld.

Nu wat de benen betreft: bij de onderste foto zie ik twee bijna aan elkaar gelijke driehoeken wanneer ik naar de twee voorbenen en de twee achterbenen kijk. Hij loopt dus vrij mooi horizontaal, met passen van gelijke grootte. Zijn achterbeen komt ongeveer in het spoor van zijn voorbeen. Bij de bovenste foto is het niet helemaal duidelijk door het perspectief, maar ik meen te zien dat zijn passen vooraan ruimer zijn dan die van zijn achterbenen; de driehoek vooraan is groter. Dit betekent dat het paard nog iets meer op het achterbeen mag komen. Hij stapt wel redelijk netjes in zijn eigen spoor.

Bij beide ruiters zie ik een mooie rechte lijn van bit naar elleboog, waardoor een redelijk elastische verbinding mogelijk is, maar de onderste ruiter lijkt iets beter na te geven. Haar handen zijn verder naar voren geplaatst, meer richting de hals ipv richting de eigen bovenbenen. De bovenste ruiter mag het paard wel iets meer ademruimte geven als het ware. Ook heeft ze een lichte knik in haar polsen wat de elastische verbinding ten nadele is. Daarentegen rijdt de onderste ruiter met open handen, en als dat haar normale handhouding is mag ze die, vind ik, wel iets geslotener houden zodat ze ook iets nadrukkelijker kan openen wanneer het nodig is.

Over het algeheel genomen kukelt het bovenste paard wat meer op de voorhand terwijl het onderste paard redelijk horizontaal loopt. Het zou dus een prioriteit zijn, naar mijn mening, om daar wat harder te werken aan het activeren van de achterhand zodat het paard wat lekkerder over de rug kan lopen en iets beter tot dragen kan komen. Toch blijf ik me afvragen of dat paard ook niet ergens lichamelijk last van heeft :(:) zoveel spanning als dat hij met de staart laat zien.

Goed, dat is wat ik ervan maak :+

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:58

Ik durf de aftrap wel te geven!

Van achter naar voor probeer ik het verschil te omschrijven;
- op plaatje 1 zie je bij de staart spanning, dit uit zich in een geïrriteerde zwiep, bij plaatje twee zie je een fijne, ontspannen en afhangende staart
- stukje achter het zadel, dit is meer op gevoel dan dat ik het echt duidelijk kan onderbouwen, maar hij foto 1 lijkt het mij een strakkere lijn waarbij de lijn bij de tweede foto zachter (en is meer ontspannen) toont
- bij dit stukje zie je heel mooi hetgeen wat mij het eerst opviel aan foto 1, de inwerking van de hand. Foto 1 zie je een duidelijk terugwerkende handhouding (handen richting het lichaam van de ruiter) bij foto twee zie je een hand die mee naar voren gaa en dus de natuurlijke beweging vh paard volgt
- dan komen we aan bij de neklijn bij foto 1 staat er op de gehele nek spanning. Paard laat hierdoor ook niet los in de kaak. Bij foto2 zie je een nette opgerichte, maar toch zachte lijn in de nek.
- zowel de oren als de lippen van het paard op foto 1 staan strakker/met meer spanning.

Oké, ik heb een poging gewaagd! Zit ik in de goede richting te denken?

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:59

Mag ik het proberen? Eens zien hoeveel ik van dit topic geleerd heb :D
Het bovenste paard:
Laat ik aan de voorkant beginnen :) -loopt achter de loodlijn.
- de kaak is gespannen (???)
- oren naar achteren
-hmm.. Die met die hals zou ik zo niet weten... :n
-een 'strakke, gespannen hand'??? Zeg ik dit zo goed?
-een gespannen rug
-paard is er niet helemaal bij met de achterhand
-gespannen staart (ook al poept het paard)

Zeg ik dit zo een beetje goed of kraam ik nu allemaal onzin uit?? := := >;)
Laatst bijgewerkt door Snorretje op 06-01-13 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:00

little_birdy schreef:
nee tis hier heel gezellig en leerzaam !
robijntje ik vind het opzich wel een fijn beeld,
maar toch ze loopt zo diep wil je dat zelf of trekt ze zelf daarnaartoe ?

Ze kruipt er snel achter, daar ben ik hard mee bezig om die neus voor te krijgen :)

Coeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:01

Wederom dank je wel Bertie voor de uitleg. Nu snap ik precies wat je bedoelt en ook waar je naar kijkt.
En dank je wel voor het compliment over de bespiering.. :o

Veulen84 schreef:
[ Afbeelding ]

Wat zie je in elke cirkel? Wat denk je erbij? Waarom denk je dat het verschil is? En voor mij heel belangrijk, hoe denk je dat je paard dit ervaart?

Succes...

Goed, ik zal een poging doen te beschrijven wat ik in de cirkels zie.
Voel je allemaal vooral niet bezwaard om aan te vullen, op te merken en meer van zulks!

De cirkel bij de oren om mee te beginnen. De oren van de Fries op de onderste foto staan ontspannen, maar gericht op de ruiter, terwijl de oren van het bruine paard wat gespannen naar achteren staan.
Verder lijkt de ruimte tussen de kaak en de onderkant van de hals bij het bruine paard kleiner, maar dat kan ook de hoek van de foto zijn. Hoewel ik toch denk dat ik daar wel gelijk in heb als ik kijk naar het hoogste punt in de hals bij beide paarden. De combinatie van dit alles maakt dat het bruine paard oogt alsof het wat gespannen is en in de teugels hangt. Dat gevoel wordt bij mij versterkt door de positie van de handen. De bovenste amazone lijkt wat terugwerkend in de handen te zijn (ben ik ook snel toe geneigd, is erg lastig...)
De onderrug van de Fries (net achter het zadel) is mooi ontspannen en geeft een rustig beeld, buikspieren trekt hij netjes aan.
De staart , daar is al over gepraat, dus dat laat ik achterwege. Verder zie ik bij de Fries ook 2 keer die omgekeerde V die aardig gelijk in grootte is, waar Bertie het net al over had.
Maar vanwege de hoek van de foto kan ik daarover bij het bruine paard geen uitspraak doen.
Ook de Fries mag van mij het neusje er een fractie meer uit hebben dan hier op de foto, maar vind dit niet per se storend.
Veulen, wat bedoel je precies te zeggen met de onderste cirkel (om de twee voetjes heen?)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:03

Wat xDaantjxx al zegt; de weg gedrukte rug bij het bruine paard. Dit komt omdat het paard niet over de rug loopt.
Achter de loodlijn, dit komt denk ik door de handhouding van de ruiter. Op de bruine pony worden de handen hoger gehouden dan van de Fries.
Voor de rest vind ik het best wel lastig hoor, vooral de uitleg erbij...
Heb de andere reactie gelezen, en vooral de eerste, vind ik eigenlijk heel duidelijk en goed. Nu ik die uitleg lees en naar de cirkels kijk, denk ik; heja!

Maar de cirkels om de oren en de mond snap ik nog niet helemaal...
Laatst bijgewerkt door xDebora op 06-01-13 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:04

Oke, bij foto 1:
zijn de oren niet het hoogste punt, maar is het midden van de hals het hoogste punt.
Gespannen staart,
speekselklier in de verdrukking door gesloten kaak.
Neus achter de loodlijn,
handen van de ruiter geven niet mee naar voren.
Rondje over het Benenwerk vind ik moeilijk te beoordelen

Foto 2:
Oren bijna hoogste punt,
ontspannen staart
Ruimte bij de kaak
Neusje vrijwel op de loodlijn
Handen van de ruiter geven voorwaartse hulpen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:05

@bertie, dank je wel voor het commentaar ook al ontbreekt mijn cap :o.
Ik ben het volledig met je eens, mijn instructeur heeft me ook vaak duidelijk gemaakt dat ik te vriendelijk voor hem ben, en snel compromissen sluit. Tegenwoordig gaat dat dus een stuk beter. Ook heb ik (dankzij mijn paard) geleerd meer op mijn billen te zitten. Voor mij is dat ook makkelijker, want hij loopt dan meer "uit zichzelf". Ik zal binnenkort eens kijken of ik weer foto's kan maken, dan kan ik zelf kijken of ik verschil zie!

Voorderest over de pb, ach, er wordt iig waarde aan je mening gehecht haha. En ik vind de sfeer in dit topic overigens erg prettig. Er wordt goed uitgelegd en het is voornamelijk leerzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:07

Ooh en Jasmijn nog bedankt :)

Vind het er al vrij netjes uitzien bij jullie ook! Bertie heeft al een hoop nuttige tips gegeven, denk dat je daar een eind mee kan komen :j

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:13

Oh wat grappig, mijn paard op foto 2. :)
Ik ga even lezen! Thanks.