joenohoe schreef:Tsjongejonge net 14 pagina's doorgelezen en het is nog steeds hetzelfde gezeur, alles wordt er nog steeds bijgehaald. Een laag zelfbeeld heeft de jeugd vaak toch wel, en niet alleen de jeugd, heb inmiddels genoeg profielen gezien van mensen die beweren dat ze overgewicht hebben die dat totaal niet hebben. Daar heeft dit niks mee te maken, ook niet met discriminatie, afzeiken en uitsluiten. Het gaat hier puur om HET WELZIJN VAN HET PAARD, te dikke ruiters moeten gewoon niet gaan paardrijden. Punt. Iemand boven de 80 kilo komt niet op mijn paard, ook al is dat een stevige kruising KWPN x tuiger. Heb in het verleden wel degelijk gemerkt dat zij last kan hebben van gewicht, ook van het mijne, ook al ben ik nooit zwaarder geweest dan 75.
Ik word echt helemaal gestoord van alle rotsmoesjes hier.
Het gaat er trouwens niet eens echt om of je te dik bent ja of nee. Het gaat erom of je te zwaar bent voor het paard waar je op wil rijden.
Ik ben 1,78m en ik weeg zo'n 69 kg. Ik kan makkelijk op een leuke KWPN'er van 1,65m.
Zet je me op een ranke arabier van 1,53m, dan ben ik vele malen te zwaar voor het dier. Maar waarom zou ik daar in vredesnaam een probleem van maken?
Zeven jaar geleden woog ik 95 kilo. Denk je nou echt dat ik op een paard sprong? Absoluut niet

Ik had het echt geweldig leuk gevonden om te rijden, maar ik wilde het die paarden echt niet aan doen.
Het ging niet om mijn plezier, maar om het welzijn van het paard.
Als je dat als ruiter met overgewicht niet inziet, ben je behoorlijk egoistisch bezig.