Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Nou dan moeten mensen maar fotos plaatsen dan kunnen we ff kijken
jasmijntje schreef:Ik wil weleens een discussie opzetten over ruiters met overgewicht. Helaas zie ik het steeds vaker. Soms zo dat ik het zielig vind voor het paard. Kan je hier iets van zeggen? Hoe denken ruiters met overgewicht hier zelf over? Ik heb het natuurlijk niet over 10 of 20 kilo te zwaar.
Ben benieuwd!
Ronnie26 schreef:Citaat:Nou dan moeten mensen maar fotos plaatsen dan kunnen we ff kijken
mirgino schreef:moet je maar eens kijken naar de springruiters![]()
Jan Tops is ook geen kleintje en zeker niet de lichtste![]()
en dan is er ook nog een Belg[hij had dat paard Darco] die aardig zwaar is,en volgens mij kunnen die paarden dat goed hebben
superwoman schreef:mirgino schreef:moet je maar eens kijken naar de springruiters![]()
en dan is er ook nog een Belg[hij had dat paard Darco] die aardig zwaar is,en volgens mij kunnen die paarden dat goed hebben
tja, maar dat zijn wel topruiters....
mét goedgetrainde paarden.
XUlyssesX schreef:zie mijn profiel voor foto's ik ben toch wel erg breed..
mirgino schreef:moet je maar eens kijken naar de springruiters![]()
mirgino schreef:nou dit slaat alles:![]()
dus dan is het wel geaccepteerd:
superwoman schreef:mirgino schreef:nou dit slaat alles:![]()
dus dan is het wel geaccepteerd:
Ik geloof toch zeker dat hij boven de gemiddelde ruiter kan rijden.
En neem aan dat het richtlijn -"lijstje" voor de normale ruiter dient.
Ook staan de paarden van hem in topconditie, wat niet het geval is bij de normale ruiter.
Ja, dat vind ik een groot verschil.
idd hananya, ik ben het met jou eens
KingMarco schreef:Toch fijn om te lezen dat het gemiddelde rijkunst hier zeer laag niveau betreft, vooral de zwaardere ruiter schijnt geen schijn van kans te maken in een wat hoger niveau.
mirgino schreef:[en toch vind ik dit knapdat jullie zo even hier neerzetten dat de paarden van de zwaardere onder ons niet in topconditie zijn en dat hun onder het gemiddelde rijden
![]()
hier zullen ze erg blij mee zijn
mirgino schreef:volgens mij word er veel uit z`n verband getrokken hier.
hananya schreef:mirgino schreef:moet je maar eens kijken naar de springruiters![]()
Het grote verschil is dat die proffessionele springruiters in tegenstelling tot veel andere zwaarlijvigen wel super mee kunnen zitten.
Jullie hebben het er telkens over dat de groep mensen die (te) zwaar zijn en niet mee kunnen zitten maar heel klein is, maar wat ik hier zoal rond zie rijden zegt jammergenoeg eerder het tegenovergestelde.
Nu heb ik verder helemaal geen moeite met mensen die wat dikker zijn en het zegt helemaal niet over hoe en wie je bent.
Maar in het geval van paardensport komt er nog een andere factor bij kijken: het paard.
En veel ruiters zitten meer op hun paard ten behoeve van hunzelf. Nu kan iedere ruiter zijn/haar paard de vernieling in helpen door een verkeerde basis en fout gebruik van hulpmiddelen, maar (te) zware mensen hebben ook nog hun gewicht om rekening mee te houden.
Hier houden in mijn ogen veel te weinig mensen rekening mee.