riegje schreef:Babootje schreef:Thnx Marinke. Wat ik ook een beetje bedoel is dat men vaak vergeet om beelden in een context te plaatsen.
Voorwaarts neerwaarts met zijn neus naar de grond in ontspanning is een mooi doel. Maar dat kan nog niet (op een goede manier) met een paard dat daar achter nog niet sterk genoeg voor is.
Laatst kwam ik op een topic terecht van een meisje dat foto's plaatste van een clinic. Leuk paard, leuke amazone. In een linkje had ze een topic geplaatst van "waar ze vandaan kwamen". En ojee, ze had even een kleine periode netjes begeleid door haar instructrice een slof gebruikt. Ik had het topic gelezen, zag de foto's van de combinatie en begreep best waarom de slof even was ingezet. En het resultaat was prima. Spieren op de juiste plek, amazone betere houding en zit. En de slof was niet meer nodig. Maar een bak bagger dat zij over zich heen kreeg omdat ze de slof had gebruikt.... De snelle weg, je kent hem wel. Men hoort het woord "slof" en vindt dan dat het paard daar geestelijk niet meer overheen komt. Vergeten dat de langzame weg soms tot onherstelbare rugproblemen kan leiden. Vreselijk vermoeiend...
ik weet toevallig welk topic je bedoelt.
En ik ben het niet met je eens, Waarom dit meisje zo nodig een slof moest gebruiken.
Ik vraag het me namelijk af. Ze was nog niet zo ver. Dus kreeg ze het niet voor elkaar.
Nou dat vind ik een slechte redenatie om er een slof aan te hangen.
En het is niet zo dat ik pertinent tegen een slof ben.
Ik baal alleen van het gemak waarmee het wordt gebruikt.riegje schreef:en dat geneuzel over geestelijke schade maak jij ervan. Er is niemand die dat überhaupt maar suggereerde.
Die suggestie heb ik wel gelezen. Dat meisje werd zo ongeveer bij haar enkels afgezaagd.
En jouw conclusie van "het meisje was nog niet zover" is jouw conclusie. Meisje was blijkbaar wel zover, want het resultaat is ernaar. Wat ik ervan heb gezien in dat topic was keurig gebruik van de slof (was bijgezet aan zijkant en stond niet strak). Deze reactie is overigens precies wat ik bedoel, helaas...