[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:39

Ik ga ook naar die clinic :)
Je moet je opgeven via de mail :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:47

LU: ik ben het met alles eens wat er al gezegd is. Ik ben alleen nog wel iets harder. Ze heeft ook iemand nodig die het paard goed gaat terug rijden. Het paard is op dit moment al het vertrouwen kwijt in de ruiter. Hij durft z'n hoofd niet meer te laten zakken, simpel omdat zij hem bij elke paar passen tegenwerkt. Hij stuwt en draagt niet. Je vriendin kan dit niet zonder instructeur en niet zonder iemand die hem de basis opnieuw gaat aanleren.
Overigens vind ik jou uitleg en hulp niet rijtechnisch verantwoord. De dingen die je hier zegt stoken met wat je zou moeten zeggen. Je helpt het paard er niet mee vooruit..

Michelle: foei foei foei...
Maar die tweede foto he... :9
Stel dat ik je commentaar zou geven (Stel dat he...) Dan zou ik zo iets zeggen als dat de aanleuning nog niet goed is, gezien het feit dat ie z'n hoofd kantelt. Hij toont ook nog wat verzet in het lijf. Maar hij treed al veel beter onder met z'n achterbeen. Voor jou zou ik dan zeggen dat je je niet op het voorbeen moet laten zetten, maar op z'n achterbeen moet blijven zitten.
Ik krijg een beetje het idee dat ie weet wat ie moet doen, maar dat het aantrekken van met name de spieren wat probeert te moffelen. Hij kort wel erg in op de hals. Op de laatste foto mag ie wat meer activiteit en op de eerste wat meer dragen en minder stuwen.
Maar ja dat ga ik nu niet zeggen he... <<)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:11

Zie dat Annemieke al gereageerd heeft, opgeven via mail en 5 euro contant aan de deur. Baal heel erg want had me mega interessant geleken.

Misschien zelf maar eens naar Limburg voor n zitles haha! (En m dan hemd van t lijf vragen)

Xx

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:17

S_en_Z schreef:
Zie dat Annemieke al gereageerd heeft, opgeven via mail en 5 euro contant aan de deur. Baal heel erg want had me mega interessant geleken.

Misschien zelf maar eens naar Limburg voor n zitles haha! (En m dan hemd van t lijf vragen)

Xx

Als je dat doet ga ik mee hoor!!!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:19

S_en_Z, weet ik! Daarom zeg ga ik het haar ook zeggen. :D

Veulen, Bedankt voor je eerlijkheid :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:25

Anne_mieke88 schreef:
S_en_Z schreef:

Xx

Ik zou zeggen, ga maar vast sparen (moet ik ook _O- )

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:26

LoveUggs schreef:
S_en_Z, weet ik! Daarom zeg ga ik het haar ook zeggen. :D

Veulen, Bedankt voor je eerlijkheid :j

Hartstikke goed :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:41

S_en_Z schreef:

Xx

En waar is het?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:44

Afbeelding

:)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:46

S_en_Z schreef:
Anne_mieke88 schreef:

Xx

Mag ik ook mee :D :o heb er serieus over zitten denken een lesje te nemen, maar twijfel nog.. En ik ben niet zon held om dit alleen te gaan doen :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:07

Van mij wel Saint. Ik wil hem wel eens contacten of dat mogelijk is. Max 5 man dan kunnen we carpoolen evt. Scheelt ook in reiskosten

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:44

Om nog even kort terug te komen op LU. Ga dit meisje alsjeblieft geen zitles geven op dit paard en haar zeker niet zonder beugels laten rijden. Ik snap waarom je haar laat doorzitten, maar wat jij op deze manier wilt bereiken, lukt haar zo nog in geen 100 jaar. Je kunt als ruiter NIET leren zitten op een paard dat op deze manier beweegt. Ik begrijp beter wat je wilt nu, maar je gaat ten eerste verkeerd om (achterbeen er meer onder rijden kan niet zonder losgelaten rug bijvoorbeeld) en ten tweede ga je te snel. Je kan van deze ruiter niet verwachten dat zij zelf al voelt waar het mis zit als jij zegt 'denk aan je handen', dat is net als een kind dat leert fietsen na één dag met zijwieltjes het meteen maar zonder laten doen.
Nogmaals, ik vind het vreselijk lief dat je je vriendinnetje zo probeert te helpen, maar de combi amazone met paard is momenteel niet goed en hoewel je instelling goed is, ga jij dat op deze manier niet oplossen, integendeel. Door nu ook nog meer te gaan vragen van het paard gaat deze zich alleen maar meer vastzetten en kom je straks op het punt waar het dier echt (gevaarlijk) gaat vluchten...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:52

Dankje 0000. Was me inmiddels duidelijk :+ Ga het haar zeggen zodra ik haar zie. Via W'app is dat zo laf vind ik.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:57

S_en_Z schreef:
Van mij wel Saint. Ik wil hem wel eens contacten of dat mogelijk is. Max 5 man dan kunnen we carpoolen evt. Scheelt ook in reiskosten

Super!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:02

Ik heb net les gegeven aan een nieuwe combinatie, paard is 1.86 mtr :') Wat een end! Heb er zelf op gezeten en toen merkte ik gelijk dat dit paard scheef is in het bekken. Is een zeer leuk paard en een leuke combinatie om me te gaan werken :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:06

Leuk Joolien, dat is inderdaad een flink kasteel!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:17

Veulen84 schreef:
LU: ik ben het met alles eens wat er al gezegd is. Ik ben alleen nog wel iets harder. Ze heeft ook iemand nodig die het paard goed gaat terug rijden. Het paard is op dit moment al het vertrouwen kwijt in de ruiter. Hij durft z'n hoofd niet meer te laten zakken, simpel omdat zij hem bij elke paar passen tegenwerkt. Hij stuwt en draagt niet. Je vriendin kan dit niet zonder instructeur en niet zonder iemand die hem de basis opnieuw gaat aanleren.
Overigens vind ik jou uitleg en hulp niet rijtechnisch verantwoord. De dingen die je hier zegt stoken met wat je zou moeten zeggen. Je helpt het paard er niet mee vooruit..

Michelle: foei foei foei...
Maar die tweede foto he... :9
Stel dat ik je commentaar zou geven (Stel dat he...) Dan zou ik zo iets zeggen als dat de aanleuning nog niet goed is, gezien het feit dat ie z'n hoofd kantelt. Hij toont ook nog wat verzet in het lijf. Maar hij treed al veel beter onder met z'n achterbeen. Voor jou zou ik dan zeggen dat je je niet op het voorbeen moet laten zetten, maar op z'n achterbeen moet blijven zitten.
Ik krijg een beetje het idee dat ie weet wat ie moet doen, maar dat het aantrekken van met name de spieren wat probeert te moffelen. Hij kort wel erg in op de hals. Op de laatste foto mag ie wat meer activiteit en op de eerste wat meer dragen en minder stuwen.
Maar ja dat ga ik nu niet zeggen he... <<)

Bedankt! :D
Ze weet donders wat ze moet doen haha! Gek is ze niet!
Maar ik ben zoo terughoudend, omdat ik als de dood ben dat er weer een blessure komt!
Als iemand me vanaf de grond helpt is dat helemaal weg! :D Maar die persoon heb ik niet. :x
Ze moet trouwens ook naar de tandarts.. :(:)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:36

Hoek van holland is wat ver voor mij :) (Heb wel plek nog)

Een paard rij je niet zomaar een blessure in. Zolang je beetje gezond verstand gebruikt zal het wel loslopen. Die tandarts kan in ieder geval iets te maken hebben met dat gekantelde hoofd en de lichte verzet.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:38

Veulen84 schreef:
Hoek van holland is wat ver voor mij :) (Heb wel plek nog)

Een paard rij je niet zomaar een blessure in. Zolang je beetje gezond verstand gebruikt zal het wel loslopen. Die tandarts kan in ieder geval iets te maken hebben met dat gekantelde hoofd en de lichte verzet.

Heeft het ook. Ze is ook een beetje stug. Meestal gaat het wel na een tijdje, maar voelde vandaag toch een klein haakje. :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 19:09

Moet zeggen dat dit hierboven een mooie foto is van de clinic, maar de uitnodiging had wel wat uitnodigender gemogen :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:31

Heeft meneer Swaab ook niet zelf gemaakt maar een rijvereniging die het organiseert op die locatie :P

Ik vind de foto briljant.. een oude man op zijn opa-paard (is al 24 ofzo dacht ik gelezen te hebben)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:36

Wel is zijn trens teugel op losse verbinding tututu :+ :+ :+ :+

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:04

Ik doe het hem niet na hoor

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:15

Saintelette schreef:
Wel is zijn trens teugel op losse verbinding tututu :+ :+ :+ :+

In de "ouderwetse" dressuur hoor je de hulpen ENKEL op de stangteugel te geven bij de ultieme verzamelingsoefeningen heb ik ooit eens gelezen.

Je rijd op de trens en bij het ultieme verzamelen komt de stang pas aan bod.. op zich ook heel niet logisch om dan de trens ook vast te houden.. waarom inwerken met TWEE bitten tegelijkertijd? ;)

Als je goed kijkt hangt ook in de stangteugel een heel licht boogje en aan het (weinig/minimaal) kantelen van de stang kun je zien dat er minimale hulpen gegeven worden op dit moment.

Voor mij klinkt dit heel erg logisch in ieder geval :=
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 24-06-13 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:20

Het was eigenlijk maar een grapje ;) :+
(hij zit duidelijk amper in zn mond aangezien zn stang nog verticaal zit)

Bijzondere man! Ben benieuwd of we hem snel 'in het echt' mogen ontmoeten ;)