[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:08

Sjolvir schreef:
laurenuptown schreef:
nou ten 1e bij de 2e foto zijn mijn handen zo scheef al ik weetnietwat, en mag ik mijn hakken volgensmij ook wel wat meer uitdrukken, bij de 1e foto kan ik zelf niet veel zien maar ik heb er ook niet veel verstand van dus er zal vast wel heel wat mis zijn met bij het stilstaan ja.. word inderdaad lastig, nu jullie! :p

Foto 1 valt af, want je kan maar klein stukje paard zien, dus kunnen we hier weinig zeggen over hoe hij erbij loopt.
Behalve dat hij achter de loodlijn loopt met zijn neus en naar mijn idee er vrij veel spanning op de teugels staat.
Foto 3 sta je stil, dus wordt er niet gereden.
Maar hij staat met 1 achtervoetje naar achteren, dus hij heeft niet gesloten haltgehouden, wat wil zeggen dat de overgang vermoedelijk
niet gereden is met een nageeflijk paard. Wederom neusje achter de loodlijn.
Foto 2 neus duidelijk achter de loodlijn en verkeerde stuk van de hals is bovenste punt en in dit geval ook met veels te veel teugel hulp, waarbij je iets?
Aan het doen bent met je handen wat ik niet kan plaatsen.
Want je wilt hier? rechtdoor? de bocht om?
Dat moet je ook even uitleggen als je een foto plaatst, wat je aan het doen bent.
Je binnenhand heb je heel hoog en bijna over de schoft en je buitenhand hou je van de hals af en heel laag?
Paard lijkt achter stil te staan en staat wijd? Waarbij het beeld van de voorbenen niet klopt.
Maar jij reed hem, dus misschien even uitleggen wat je probeerde en waarom?
Want ik denk dat niet alleen ik het niet snap, maar dat je paard deze hulpen ook niet zal snappen.

nou ze stond niet stil maar draafde.. mischien lijkt dat zo.. maar wat ik moest doen was de bocht door (gebroken lijn) ik kreeg op dat moment les dus volgde de instructies op, ik zie zelf ook dat wat ik met mn handen doe heel verkeerd is, maar het is wel dat ik tijdens de gebroken lijk hem naar binnen moest laten kijken op het 1e stuk om hem losser te maken omdat ze altijd heeel erg in de teugels gaat hangen..

Sjolvir

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:20

Hoe rij je een gebroken lijn.
Je komt van de korte zijde, rijdt netjes de hoek door en stelt je paard recht.
Als je netjes door de hoek rijdt heb je paar meter om dat te doen.
Snij je je hoeken af, dan wordt het krapjes.
Vervolgens ga je in een vloeiende beweging je gebroken lijn in.
Dus afh. van of je er 1 van 10 meter of 5 meter gaat rijden, moet je vervolgens bij de eerste letter op de lange zijde van de hoefslag af.
Dan zorg je dat je paard netjes stelling en buiging naar binnen krijgt, dat doe je door je paard zijn buitenschouder te begrenzen met je buitenteugel, dus niet door die van de hals af te houden en lager.
Je laat het paard als het ware om je binnenbeen heen draaien en rijdt in geval van 10 meter gebroken lijn naar de X, je maakt je paard weer recht, dus gaat weer rechtdoor.
Voor de X bedenk je al dat je op X moet omstellen, dwz, je bereidt je paard erop voor door te zorgen dat hij alvast stelling naar de andere kant (kant van de lange zijde waar je naar toe moet gaan rijden) heeft,
zo rij je met een vloeiende wending over de X, weer richting de hoefslag.
Je stelt je paard weer netjes recht en voordat je de hoefslag weer op rijdt, zorg je ervoor dat je paard
weer netjes stelling en buiging naar binnen heeft, zodat hij ook weer in mooie vloeiende lijn op de hoefslag komt.
Je stelt je paard weer recht en als je netjes de hoek in rijdt, kan je dat rustig doen, voordat je de hoek door moet.

Het doel van een gebroken lijn weet je wat dat is?
Dat is dat je paard netjes wordt omgesteld, zo laat je zien dat je paard netjes beide kanten op kan buigen en vervolgens netjes recht kan worden en weer kan buigen.

Maakt niet uit wat een instructie zegt, alles moet je voorbereiden op je paard, ook al roepen ze gebroken lijn NU! Als jij en je paard er op dat moment niet klaar voor zijn heeft het geen enkele zin om met rare
teugel momenten te proberen paard iets te laten doen.
Kan je beter paar meter doorrijden, zorgen dat je het netjes voorbereid en dan de oefening rijden.
Op wedstrijd is dat lastiger, dan moet het op DIE letter, maar in training, gaat het netjes rijden voor het NU!

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:25

Dit is mijn verzorgpaardje, ik vind het zelf wel een fijn beeld. Moet alleen naar voren kijken en mezelf netjes lang maken zodat ik mn hakken uitdruk.

Afbeelding

Dit is wel mijn eigen pony maar met iemand anders in het zadel :) Hij is hier ongeveer 3 weken onder het zadel en loopt naar mijn idee erg ontspannen, mag nog meer op z'n achterhand komen maar daar werken we aan.

Afbeelding

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:46

Sjolvir schreef:

'Netjes' de hoek inrijden.
Hm .. je kunt er meer uithalen. :j
niet alleen maar 'netjes' de hoek inrijden, maar de hoek inrijden kun je juist gebruiken om het binnenachterbeen weer extra te activeren. Én weer even terugzetten op het achterbeen. Weer even de balans opzoeken, en het paard alert te maken.
Als je dan de hoek uitkomt ben je klaar voor de volgende oefening! :j
In balans, met een actief achterbeen, met een alert paard!

Hoeken zijn GOUD waard! *\o/*
Dat is andere koek dan alleen maar 'netjes'.
Laatst bijgewerkt door bertie op 05-01-13 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:55

plovesb schreef:
Dit is mijn verzorgpaardje, ik vind het zelf wel een fijn beeld. Moet alleen naar voren kijken en mezelf netjes lang maken zodat ik mn hakken uitdruk.

[ Afbeelding ]

Meen je dat nou echt? 8)7

Zoals je waarschijnlijk begrijpt zie ik het anders. Ik vind het géén fijn beeld.

Kun je iets bedenken, waarom ik het niet zo'n fijn beeld vind? :=
Kun je naar de foto kijken alsof je iemand anders bent, een buitenstaander?
Zie heel erg uit naar je antwoord! Neem er gerust de tijd voor! :):)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:11

Je hebt het over ontspanning, maar wat zegt de staart??
Wat doet jouw hand?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:12

O, nu ga ik voorzeggen....

Lancelot07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:18

Hoi, op mijn profiel staat ook een foto waar we een poging doen om aan de teugel te lopen.
Helaas kan ik geen photo uploaden aangezien ik via mijn iphone op bokt zit.
Neem je even een kijkje en laat je me het weten?
Het is de 2e foto bij Lancelot.

Ps. Zoals ik al op een vorig topic zei, mijn handen zijn nu niet meer zo drastisch. was verkeerd aangeleerd op de manege maar nu op een goede manier terug aangeleerd door een betere lesgeefster. En oja, naar beneden kijken, nogal rare uitleg: ik was de camera aan het mijden, mijn papa was fotos aan het nemen en wou dit niet bepaald, daarom dat ik naar beneden keek, normaal doe ik dit niet :).

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:18

sorry klikte mn bericht perongeluk weg, ik kan niet met de staart praten dus vertel jij het? Nee even alle gekheid op een stokje. Natuurlijk is het ook moeilijk om van 1 beeld af te lezen hoe ik rijd, moeilijk dat is haast onmogelijk. Maar goed ik heb mijn handen gewoon netjes stil naast elkaar, ik vraag hier het paard om iets te versnellen en kwam daarna dus uit z'n onspanning naar beneden door de vele overgangen die ik had gevraagd.

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:22

Zou ik wat mogen vragen? Ik zie hier heel vaak de term 'achter de loodlijn' voorkomen. Maar wat betekent dit precies? Dat het paard te diep loopt of..? :=

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:28

Hoe ik het ken is dat je hand met de teugels naar het bit een rechte lijn moeten vormen, wat dus de loodlijn is. Als paard dus teveel met zn neus naar beneden loopt is dit geen rechte lijn meer en is het dus achter de loodlijn.
Verbeter mij alsjeblieft als ik het mis heb...
Kan ik alleen maar van leren

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:08

Ziehier, 'Senkrechte' = loodlijn
Afbeelding

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:10

ik probeer mijn moed samen te rapen hier eens fotos te plaatsen :D
mijn zelfvertrouwen staat op een laag pitje, Maar soms weet ik niet meer wat goed of niet goed is.. mede door dat ik zoveel verschillende meningen hoor over wat juist en niet juist is op stal.. (ben net veranderd van stalling, waar behoorlijk wat betweters mij de les spellen .. Maar ah, beste stuurlui staan aan wal toch? :o )
Ik neem les bij iemand thuis op haar paarden, maar met eigen paard geen les :o :o Heb nog geen geschikte lesgever gevonden die tot bij mij kan komen helaas..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:50

plovesb schreef:
sorry klikte mn bericht perongeluk weg, ik kan niet met de staart praten dus vertel jij het? Nee even alle gekheid op een stokje. Natuurlijk is het ook moeilijk om van 1 beeld af te lezen hoe ik rijd, moeilijk dat is haast onmogelijk. Maar goed ik heb mijn handen gewoon netjes stil naast elkaar, ik vraag hier het paard om iets te versnellen en kwam daarna dus uit z'n onspanning naar beneden door de vele overgangen die ik had gevraagd.

Toch geeft 1 beeld vaak veel meer informatie dan je denkt. En ja Bertie d'r reactie was misschien een beetje hard, maar wel raak. En toch snap ik dat het moeilijk is om er zelf anders naar te kijken. Ik kom veel mensen tegen die zo rijden en denken dat ze op de goede weg zijn. Immers dat word ook een beetje aangedragen door de paardenwereld. Aan de teugel is geen truukje, het is een beeld van vreugde en ontspanning.

Om je een beetje te helpen: Ik heb jou foto genomen en die van nog iemand uit dit topic. Express iemand die geen hoog niveau rijd. Maar gewoon een fris beeld met een aardige sprong in de richting van aan de teugel.
Ik heb op jullie fotos eens wat cirkels (en een lijn) getrokken. Vergelijk de stukjes in de cirkels eens en vergelijk ook eens het gehele plaatje.

Afbeelding

Wat zie je in elke cirkel? Wat denk je erbij? Waarom denk je dat het verschil is? En voor mij heel belangrijk, hoe denk je dat je paard dit ervaart?

Succes...

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 02:10

Dankje dat je dit hier hebt gezet.
Is een erg mooie vergelijking :)
En je leert er wat van (tenminste ik)

Ik ken ook iemand die zaagt om het paard "aan de teugel" te laten lopen.
Maar als je zaagt trek je het bit door de mond heen. Wat geen fijn gevoel is.
Paard gaat dus met zn hoofd naar beneden om de pijn te ontzien.

Is dit een beetje hoe klopt?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 02:28

Over het algemeen genomen doet zagen inderdaad veel zeer. In principe kan een paard best iets hebben aan druk in z'n mond. Maar de beweging van links naar rechts veroorzaakt vaak irritatie in de mondhoeken en soms ook kapotte gehemelte.
Het zelfde telt trouwens voor plukhandjes. (Iemand trekt elke keer 1 van z'n handen een stukje omhoog)

Paarden die goed aan de teugel lopen (van achter naar voren) laten het vaak op dat punt veel makkelijker toe om je handen ergens te plaatsen. Ze zijn zacht van mond en in die ontspanning kunnen ze veel meer hebben. Grappig is het dat de meeste van mijn leerlingen die nooit goed zijn geweest met hun handen. (Te hoog, te laag, scheef, ongelijk). Vaak ineens een veel betere handhouding krijgen als hun paarden aan hun hand gaan werken.
Het kauwen aan het bit en de zachte weerstand van de mond zorgen voor zachtere handen en meer ontspanning in je eigen handen en armen. Die ruiters kunnen vaak hun handen makkelijker bewegen en daardoor meer en beter hun paard plaatsen in houdingen waarin ze spieren trainen.

Verpest je rijkunst en gevoel niet met het afdwingen van een hoofdhouding. Kost veel te veel tijd en energie. Stop die energie liever in een actief achterbeen, dan kom je er wel.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 03:24

`Ja ik ga een paardje van 2,5 verzorgen en als hij oud genoeg is laten we haar zadelmak maken en 1 maand nog doorrijden. Daarna ga ik verder rijden en neem direct vanaf het begin aan les, zodat ik het paardje niet kan verpesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 03:34

plovesb schreef:

afbeelding

Dit is wel mijn eigen pony maar met iemand anders in het zadel :) Hij is hier ongeveer 3 weken onder het zadel en loopt naar mijn idee erg ontspannen, mag nog meer op z'n achterhand komen maar daar werken we aan.

afbeelding

Ik ga ook een poging wagen...

De eerste heb je genoeg tips voor gehad denk ik!

Je eigen pony vindt ik er een stuk ontspannener (is dat een woord?) uitzien alleen de amazone heeft geen contact op de teugels. Dit betekend dus dat hij of de hand niet accepteert of degene die erop zit zelf het moeilijk vind contact te onderhouden.
Ze mag iets meer haar bekken kantelen zodat haar onderrug ook wat losser is en tenen naar binnen (of hakken naar buiten want dat voelt makkelijker :+).

Hoop dat je er iets aan hebt!

Ik ga ook een poging wagen, even vooraf wat uitleg.
Modesta is mijn PRE, nu een jaar onder het zadel waarvan 3 maanden vrij gehad door mijn gebroken heup. Die gebroken heup is dus 5 maanden geleden en ben net 2 maanden weer zeer rustig aan het opbouwen met rijden.
Mo heeft zeer veel moeite met het accepteren van mijn hand en kruipt er graag achter, rolt dan op... Hier ben ik dus erg mee bezig, de lengte in.
Voeg hierbij toe tempocontrole en rechtrichten en dan heb je het wel zo'n beetje.
Ik zit dus niet ideaal en de momenten dat het goed gaat zijn nog kort maar ben benieuwd of jullie nog tips hebben:

Afbeelding

En voor de hele fanatiekelingen:
[RIJ-ITP] Modesta (PRE) aan het werk!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:23

bertie schreef:
Over de benen zijn het geen slechte plaatjes. En ik ben ook blij met de lengte in de aanleuing! *\o/*
Aan de andere kant zie ik ook wel spanning in de aanleuning, die onderhals is wel erg strak. In beide foto's terwijl de tweede foto toch meer lengte laat zien.
De foto's geven hoop. Er is voldoende aanwezig voor een fijne ontwikkeling! *\o/*

Oei, wat is dat met die staart?
Waar komt die spanning vandaan?

Eigenlijk begrijp ik niet zo goed waarom je 'oefeningen' doet zoals een travers, als de basisaanleuning nog niet bevestigd is. Het lijkt me vooral belangrijk om aandacht te besteden aan 'fijn bewegen', zonder die spanning in de staart.

Je benoemt zelf de ontwikkelpunten heel goed! <3
Een goede start! Je denkt na, je bent je ervan bewust wat je ziet en wat jouw aandeel is. Daar hou ik van. *\o/*

Ten eerste dank voor je bericht. Wel jammer dat je blijkbaar mijn post niet geheel hebt doorgelezen. Hij was namelijk precies aan het poepen tijdens deze foto´s, wat de staart verklaart :)

Juist de travers en schouderbinnenwaarts helpen hem heel erg om zich losser te laten bewegen, hem rechter te maken, en hebben dus juist een aandeel in de aanleuning (Het is niet dat ik deze oefeningen rij met een paard welke deze oefeningen niet kent, hij kent alles tot de Z, alleen zou hij dit natuurlijk nooit op een goede manier kunnen tonen en kan zijn lijf dit nog niet op een goede manier verwerken op dit moment in onze training, gezien we dus aan het opbouwen zijn en vooral ook compleet opnieuw zijn begonnen). Het zijn dan ook telkens een paar pasjes, en gelijk weer rechtuit en naar voren. Ook doen we vaak deze oefeningen stukjes op de volte, gewoon om hem van achter meer actief te krijgen, meer te laten buigen, en zo ook van voren beter in een goede aanleuning te komen.

De spanning in de onderhals klopt, ik heb helaas geen foto's van andere stukken, ongeveer 2 meter hierna kwam hij in zijn kabouter-hoek, waar hij er vrijwel altijd uitkomt en heel veel spanning heeft. Erg lastig dit te voorkomen. Ik heb ook juist expres de foto's van dit stuk genomen, vanwege deze lichte spanning. Iets waar ik namelijk juist veel moeite mee heb om dit te voorkomen!

Voorheen werd mij altijd geleerd "gewoon even aan je binnenteugel trekken". Net zoals mij altijd geleerd is "gewoon de kin op de borst te trekken" bij wijze van. Een hele opgave dus om opeens te leren loslaten. Maar juist door o.a. dit topic, het lezen van heel veel boeken, en het zoeken naar andere manieren, heb ik nu de kans van opnieuw op moeten bouwen gelijk gegrepen om hem gelijk ook op een andere en in mijn opinie veel fijnere manier te rijden. We hebben veel meer plezier, allebei, en ik merk ook dat het voor zijn lijf zo veel beter is, en dat hij elke dag weer beter door zijn lijf gaat lopen. (hij zweet nu van het werk, in plaats van een paar plekjes door de stress van het rijden)

Een foto van voor de pauze: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 5943_n.jpg

Je ziet daar ook de spanning heel duidelijk terug over de benen, in de mond, in mijn armen en schouders..

Coeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:37

bertie schreef:
Over het algemeen kijk ik eerst de plaatjes. Lees daarna het eigen commentaar.
Mijn eerste indruk van de plaatjes: Een paard en ruiter in harmonie! *\o/*

Moet je dan nog mekkeren?

Hm .. ja, misschien wel.
Laten we zeggen mekkeren op niveau. :D

Ben ik blij dat je toch een helm bent gaan dragen! Anders had ik commentaar geweigerd!

Eerste foto.
Fantastische aanleuning! Fantastisch op lengte, met een mooie ronde lijn. Voor mij mag het neusje er nét die éne centimeter er meer uit. Het achterbeen kan wat meer toetreden (niet in sync met het voorbeen), en de staart is wat hoog, wat duidt op spanning in de rug. Paard is nog wat op de voorhand, maar de amazone kan al wel mooi in het midden zitten. Een foto die een goed idee geeft van een ontwikkeling die je graag ziet.

Foto 2
hier zie je inderdaad wat je zelf benoemt. Je probeert je paard hier wat meer aan elkaar te rijden (korter in het frame), en dan treedt de achterhand weinig toe.

Foto 3
de galopfoto. Strak. Maar wel opwaarts, en mooi op lengte. Er is dus nog wel iets te mekkeren, maar ik vind dit toch een héél fijn beeld.

Foto 4
Heel interessant!
Gelukkig draag je hier EINDELIJK een helm! <3
JIJ kijkt naar beneden, PRECIES zoals je paard naar beneden kijkt.
Over de benen een veel beter beeld dan de eerste twee foto's. :j
(mekkermode: het kan nog nét een beetje meer hand naar voren - neusje eruit ..)
Advies.. ga eens naar een wedstrijd en kijk. KIJK! Kijk bijvoorbeeld naar de parallel van de zit van de ruiter, en de houding van het paard.
Stel je voor: JIJ kijkt blij de wereld in, omhoog! .. ik weet zéker dat je paard dat óók doet! *\o/*
(maar niet achterover gaan hangen hoor - blegh!)

Ik ben blij met je foto's. Je bent goed bezig. Zo te zien ben je echt aan het gymnastiseren, want ik zie een harmonisch ontwikkeld paard waar ik graag naar kijk. <3

Bertie, dank je wel voor je eerlijke feedback.
Dat van die helm. Je hebt helemaal gelijk. Wup heeft me inmiddels al wel laten weten (lees:voelen) dat het veel verstandiger is wel zo'n ding op te zetten, dus dat doe ik tegenwoordig ook braaf.

Gelukkig valt er wat te mekkeren, want als er niets te mekkeren viel, viel er ook niets meer te leren en dat zou onmogelijk zijn... :D
De parallel tussen mijn omlaag kijken en dat van mijn paard had ik nog niet bewust zo begrepen, dus daar ga ik eens actief mee aan de slag (zonder achterover te gaan hangen)

Ik heb wel nog een vraagje: Je geeft aan dat je het paard op foto vier beter over de benen vindt dan op de eerste twee foto's (gelukkig overigens, dat betekent namelijk dat we progressie laten zien). Maar kun je misschien uitleggen wat je er dan precies aan ziet dat het beter maakt. Ik wil het namelijk ook graag beter leren zien. Ik heb wel een idee, maar ik ben benieuwd naar je uitleg.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:48

Ik ga dit topic maar eens volgen, denk dat ik er veel van kan leren!
vind vooral het plaatje met de cirkels van Veulen84 heel duidelijk. :j

Coeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:54

Veulen84, dank je wel voor het vergelijkingsmateriaal met de cirkels. Erg verhelderend!

@Robijntjah, jammer dat de foto's in je link zo donker zijn. Degene die je hier geplaatst hebt is bij verre de duidelijkste (dus goed dat die hier staat... ;) )

Mijn paard had in het begin ook dat hij heel makkelijk achter de teugel kroop en dat zie ik op jouw foto ook gebeuren. Ik heb dat toendertijd opgelost door veel naar voren te rijden op het moment dat hij er achter kroop. Dat in combinatie met mijn hand op dezelfde plaats houden zorgde ervoor dat hij aan de achterkant meer activiteit kreeg en daarmee aan de voorkant tegen mijn hand aan kon lopen. Dit heeft hem geholpen om mijn hand beter te kunnen zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:28

Dat is ook waar ik mee bezig ben maar Mo loopt altijd al over tempo (rennerig) dus dat is een lastige combinatie :')
Ben heel erg bezig met tempocontrole en dan actief naar voren en niet rennerig worden. Er zitten hele fijne stukken bij maar het heeft gewoon tijd nodig :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:10

bertie schreef:
Sjolvir schreef:

'Netjes' de hoek inrijden.
Hm .. je kunt er meer uithalen. :j
niet alleen maar 'netjes' de hoek inrijden, maar de hoek inrijden kun je juist gebruiken om het binnenachterbeen weer extra te activeren. Én weer even terugzetten op het achterbeen. Weer even de balans opzoeken, en het paard alert te maken.
Als je dan de hoek uitkomt ben je klaar voor de volgende oefening! :j
In balans, met een actief achterbeen, met een alert paard!

Hoeken zijn GOUD waard! *\o/*
Dat is andere koek dan alleen maar 'netjes'.

Is waar, maar gezien de foto's hou ik het voor die poster maar op netjes, aangezien veel ruiters niet eens in de buurt van de hoek komen 8-)
Ik moet ook altijd juist in de hoeken van mijn instr. de achterhand er onder zetten en activeren, werkt altijd heel fijn, omdat je de bakrand hebt
als soort extra begrenzing.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:11

Ik lees hier al een tijdje mee en vind het een erg interessant topic.
En nu ga ik eens heeeel, heeeel dapper zijn :D

Ik heb hier twee foto's en ben erg benieuwd naar de meningen omtrent de aanleuning.
Dit zijn overigens foto's van enkele maanden geleden;

http://i26.photobucket.com/albums/c114/ ... /image.jpg

Afbeelding

Uiteraard heb ik allerlei mooie smoesjes waarom het nog lange niet perfect is, maar ben juist nieuwsgierig wat jullie mening op het eerste gezicht is :D. Eerlijkheid waardeer ik, afbranden niet (vrij onzeker).
Alvast bedankt!