Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia505

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:39

Zipje, vergelijk dan maar de aftekeningen van het rechtervoorbeen.

Afbeelding

Afbeelding

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:00

Norway_girl schreef:
Kimberly001 schreef:
nou ik zeg neit dat ik overal verstand van heb, maar ik weet er wel veel vanaf.

Ik lees nu alleen maar berichten van je waar je jezelf ontzettend loopt te verdedigen, maar als je nu echt iets toe wil voegen in het toppic, waarom deel je je kennis dan niet met ons allen, en leg je uit waarom je totilas wel of geen goed paard vind, technisch gezien.

Dat heb ik al verteld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:03

kimberly............ laten we beginnen met je eerste post in dit topic als niet geschreven te beschouwen.

dat is al een heel goed uitgangspunt voor een discussie :)

wat vind je nou waarom zo naar aan Totilas :) wat zijn de technische punten en wat zijn de emotionele punten :)

Lotje_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:39

Ze vind em niet naar |(
Of snap ik je zin nu niet goed :7

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:48

Als ik zo naar de aftekeningen kijk, lijkt het mij ook Gribaldi.
Rechtsvoor heeft Totilas meer wit dan Gribaldi.
Vind trouwens alle drie de foto's niet geweldig.. :n

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:08

oops, foutje...plaatjes kopieren en plakken van google is niet altijd even makkelijk. Anyway: hij kán ook normaal lopen.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:56

Saskia505 schreef:
Zipje, vergelijk dan maar de aftekeningen van het rechtervoorbeen.

Afbeelding

Afbeelding

het lukt me niet om foto's van Totilas hier te krijgen maar als je op de site van edward kijkt zie je dat het rechtervoorbeen van Totilas ook zo wit is. Maar het maakt verder ook niet zo heel veel uit

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:28

Idd Kiwiko, ben ik met je eens, daarom vroeg ik het ook aan haar :P Dus Kimberly, bij deze :D Voeg je mening toe.

Verder, Het is natuurlijk zo dat mèn continue meer spectacel wil zien in de sport om het spannend te houden. Eerste keer dat ik Totilas zag moest ik er erg aan wennen, want Salinero was met zijn opkomst al een paard met ge-weldige passage. Totilas is 2 keer zo extreem.
Over 10 jaar zijn er alleen maar van dit soort paarden te zien imo, bij wijze van spreken. En ik weet nog steeds niet of ik het wel mooi vind of niet. Moet nog erg wennen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:22

Laten we hopen van niet Norway Girl := Dan ga ik echt jumping doen.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:27

Mijn mening heb ik al lang gegeven dan ga je maa rlekker terug lezen

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 20:00

Kimberly001 schreef:
Dit is gewoon het foto moment.

Totilas is gewoon een super goed en mooi paard,
Een paard kan ik 3 jaar veel veranderen,
Als een paard niet met de achterhand er onder is kan hij nooit zijn voor been zo soepel weg gooien.
Op een foto zie je 1 momentjee, en het gaat over het geheel. en niet 1 seconde

Als TS ben ik eventjes zo lief geweest om je eerste reactie op te zoeken en hier te plaatsen.

Je zegt dat je duidelijk toe hebt gelicht waarom je Totilas dan niet te extreem vind, maar het enigste wat ik terug lees in dat stukje is: "Totilas is gewoon een super goed en mooi paard".
Uhu, heel duidelijk toegelicht! :+

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 09:45

Kimberly001 schreef:
Mijn mening heb ik al lang gegeven dan ga je maa rlekker terug lezen

Onderbouw je mening, je bent ook stoer genoeg om een grote mond op te zetten. :o Wie het hoogst van de daken schreeuwt....naja de rest ken je wel denk.

Haha idd, pharagirlke dacht het wel :j Dan kom je er niet meer tussen met je huis tuin en keuken paard en dan hoeft het voor mij alniet meer, want dan is de sport er gewoon heel simpelweg vanaf.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 09:48

Pubers he? Hoop geluid, weinig inhoud.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 09:58

wat jullie bij deze plaatjes vergeten is wel het gevolg na deze beweging. Totilas draagt en heeft verschrikkelijk veel kracht en beheersing in en van zijn lichaam. Dus hier zie je idd een moment dat het diagonaal benenpaar niet overeenstemt. Echter in de volgende beweging zal door de verzameling een opwaartse stuwende beweging volgen, waardoor je dus dat swingende krijgt. Verder moet totilas idd nog iets meer ondertreden bij het verruimen, maar hij heeft én power en is gewoon zo atletisch met een extreme schoudervrijheid en knieactie, dat het gewoon nog een groeiproces is. Verder de foto uit de openingspost vind ik wel appelen met peren vergelijken. Een 6 jarig paard of een GP paard is spreken over een kleuter en een doctoraat student. Een zesjarig paard wordt nog meer in het horizontale evenwicht gereden, hoe meer in training, hoe meer verzameling gevraagt wordt en dus hoe harder ze op de achterhand gereden moeten worden.
Ik ben fan van Totilas, gewoon door zijn verschijning, en zijn prestaties. En ja er zijn nog punten die afgewerkt moeten worden, maar er zijn weinig paarden die aan hem kunnen tippen.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:00

nou daar bedoel ik meee. IK VIND het gewoon een mooi paard en de rest.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:02

bulck schreef:
wat jullie bij deze plaatjes vergeten is wel het gevolg na deze beweging. Totilas draagt en heeft verschrikkelijk veel kracht en beheersing in en van zijn lichaam. Dus hier zie je idd een moment dat het diagonaal benenpaar niet overeenstemt. Echter in de volgende beweging zal door de verzameling een opwaartse stuwende beweging volgen, waardoor je dus dat swingende krijgt. Verder moet totilas idd nog iets meer ondertreden bij het verruimen, maar hij heeft én power en is gewoon zo atletisch met een extreme schoudervrijheid en knieactie, dat het gewoon nog een groeiproces is. Verder de foto uit de openingspost vind ik wel appelen met peren vergelijken. Een 6 jarig paard of een GP paard is spreken over een kleuter en een doctoraat student. Een zesjarig paard wordt nog meer in het horizontale evenwicht gereden, hoe meer in training, hoe meer verzameling gevraagt wordt en dus hoe harder ze op de achterhand gereden moeten worden.
Ik ben fan van Totilas, gewoon door zijn verschijning, en zijn prestaties. En ja er zijn nog punten die afgewerkt moeten worden, maar er zijn weinig paarden die aan hem kunnen tippen.

Daar ben ik het helemaal me eens.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:22

Gewoon is geen reden.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:29

ik zeg niet dat het een reden is, maar Mijn mening... ik vind het gewoon een super paard, en iedereen loopt hier zoo moeilyk te doen, als hij bij jou op stal zou staan zou je hem graag uitbrengen hoor

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:17

bulck schreef:

Goed onderbouwd, echter blijft het feit dat dit 9 jarige paard een extreem voorbeengebruik laat zien wat men dus terugziet in de beweging. Dit doet stof opwaaien want het is erg makkelijk gezegd dat het paard niet van achteren naar voren gereden wordt. Onvoldoende ondertredend achterbeen en een ietwat ingezakte lendenenpartij, dus de zg. "hakkentrekker".
Wat is goed? Is het show? Is dit wat men verstaat onder dressuur?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:33

Citaat:

Dat is dus de vraag en zoals ik in een eerdere post al aangaf: de meetlat zijn de relevante regels die de FEI mbt het uitvoeren van de oefeningen heeft vastgelegd.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:34

Animo_Italia schreef:
bulck schreef:

Goed onderbouwd, echter blijft het feit dat dit 9 jarige paard een extreem voorbeengebruik laat zien wat men dus terugziet in de beweging. Dit doet stof opwaaien want het is erg makkelijk gezegd dat het paard niet van achteren naar voren gereden wordt. Onvoldoende ondertredend achterbeen en een ietwat ingezakte lendenenpartij, dus de zg. "hakkentrekker".

Ja maar dat voorbeengebruik is deels natuurlijke aanleg en dus het uitspelen van troeven en deels het resultaat van het trainen. Moest hij achter niet zo sterk zijn, dan kon die nooit in dat kader blijven en met die voorbenen 'gooien'. Die voorbenen kunnen juist door die motor, kracht en lichaamsbeheerdsing, vrijspel krijgen. NU is het enkel nog een punt om die achterhand net iets meer te doen laten ondertreden, maar dat is nog meer afwerken, nog meer balans zoeken en nog meer controle ontwikkelen.

En dit alles krijg je echt niet voor elkaar op een paard dat niet correct opgeleid is.

En ja wat is goed? Dit is topsport op het hoogste niveau, dus als je de basissport wil gelijk stellen krijg je idd knelpunten die vaak uit onwetendheid ontstaan.
En show, deels wel, maar deels ook gewoon het gevolg van alsmaar beter fokken, dus betere paarden met meer kwaliteiten specifiek naar hun doel gericht.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:40

bulck schreef:

Kimberly001 schreef:
ik zeg niet dat het een reden is, maar Mijn mening... ik vind het gewoon een super paard, en iedereen loopt hier zoo moeilyk te doen, als hij bij jou op stal zou staan zou je hem graag uitbrengen hoor

wees verstandig.. ga er gewoon niet op in.. het gaat allemaal een beetje off topic zo.. maar iig sluit ik me voledig aan bij de mening van Bulck

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:29

pharagirlke schreef:
Laten we hopen van niet Norway Girl := Dan ga ik echt jumping doen.

Dan kun jij nog meer discussies gaan voeren, goed idee.... Dan springen de paarden bij jou of onnatuurlijk hoog, trekken ze hun benen te strak onder hun lichaam en zijn al onze top spring paarden getrixed.... want hoe komen ze anders over die inmens hoge hindernis heen?

Door de KWALITEIT van het paard net als Totilas ook erg veel kwaliteit heeft...! Dus niet jou lieve schattige huis tuin en keuken paard!

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:00

Jannepauli schreef:
Citaat:

Dat is dus de vraag en zoals ik in een eerdere post al aangaf: de meetlat zijn de relevante regels die de FEI mbt het uitvoeren van de oefeningen heeft vastgelegd.

Voor diegene die de regels niet kennen (waaronder ik O:) ) hierbij een aanvulling op bovenstaande: http://www.fei.org/Disciplines/Dressage ... Rules.aspx

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:12

bulck schreef:
Ja maar dat voorbeengebruik is deels natuurlijke aanleg en dus het uitspelen van troeven en deels het resultaat van het trainen. Moest hij achter niet zo sterk zijn, dan kon die nooit in dat kader blijven en met die voorbenen 'gooien'. Die voorbenen kunnen juist door die motor, kracht en lichaamsbeheerdsing, vrijspel krijgen. NU is het enkel nog een punt om die achterhand net iets meer te doen laten ondertreden, maar dat is nog meer afwerken, nog meer balans zoeken en nog meer controle ontwikkelen.

En dit alles krijg je echt niet voor elkaar op een paard dat niet correct opgeleid is.

En ja wat is goed? Dit is topsport op het hoogste niveau, dus als je de basissport wil gelijk stellen krijg je idd knelpunten die vaak uit onwetendheid ontstaan.
En show, deels wel, maar deels ook gewoon het gevolg van alsmaar beter fokken, dus betere paarden met meer kwaliteiten specifiek naar hun doel gericht.

Mijn laatste alinea was kort samengevat waar dit topic op draait, buitenom de off topic reacties. Wat ik vindt doet er op dit moment niet toe, geef alleen weer wat er gezegd wordt.
Topsport op het hoogste niveau? Knelpunten die ontstaan uit onwetendheid? Dáár gaat het allemaal om, en als men er voor kiest om zo'n topic op bokt te zetten dan is het niet zo gek dat er negatieve berichten verschijnen.
Of het fokniveau en de kwaliteit van de paarden hier iets toe doet? Deels wel, feit blijft dat paarden in van nature niet zó extreem lopen. Dit komt voort uit, wat je aangeeft, trainen. Waarom trainen? Om spektakel te laten zien.