Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Almaz schreef:@HC: Iedereen die begint met paardrijden is onervaren. De meest levensbedreigende letsel is nu eenmaal een hersenletsel en dan hoeft er niet eens zoveel te gebeuren. Een stoeprandje is al genoeg. En aangezien dat je 9 van de 10 keer op je hoofd valt, Het hoofd is een zwaar lichaamsdeel. Daarom vind ik het veiliger om een cap op te zetten, zodat ik na een val mijn paard weer veilig naar huis kan begeleiden en niet als een ongeleid projectiel naar huis laat gaan. En hoe iemand het ook wendt of keert, met cap is gewoon veiliger.
Waratje schreef:Het probleem is inderdaad dat veel mensen vanuit hun eigen referentiekader hun mening ventileren en niet doorhebben dat er ook andere referentiekaders bestaan.
Huertecilla schreef:Almaz schreef:@HC: Iedereen die begint met paardrijden is onervaren.
Ah, dus alleen beginners een helm op? en die niet buiten laten?
Dat is een keuzemogelijkheid ja.
hc
De_Rick schreef:je weet alleen als er wat gebeurd wat de gevolgen zijn..
Snoevie schreef:en ja jullie hebben gelijk een ander heeft daar niks over te zeggen...
Sheran schreef:Ik zou echt niet weten waarom niet.
Waratje schreef:Sheran schreef:Ik zou echt niet weten waarom niet.
Dat kan, maar ik zou echt niet weten waarom ik een cap op zou zetten op mijn merrie in de bak. En ik weet ook heel goed waarom ik onder andere omstandigheden wel een cap opzet.
Sheran schreef:whow, niet zo schreeuwen. Je moet het zelf weten hoor!
Maar ik zou niet weten waarom je geen cap op zou zetten. Wat is er de toegevoegde waarde van?
Sheran schreef:Wat is er de toegevoegde waarde van?
Huertecilla schreef:Sheran schreef:Wat is er de toegevoegde waarde van?
Kijk en dát kan jij dus nu net niet voor een ander bepalen, je zelfs niet voorstellen want dát is nu net helemaal afhankelijk van de perceptie van een ánder.
Ik verwacht niet dat iemand die helemaal tevreden in een overdekte zandbak te paard rond wil stappen zich voor kan stellen wat ik hier doe.
Dat een helm daaraan in míjn beleving kwalitatieve afbreuk doet is vergelijkbaar met dat een mobiel mee voor míj het vrije eraan elimineert.
Kan jij je dat niet voorstellen? Prima. Neem dan gewoon van mij aan dat het voor míj beiden een essentieel element is van wat voor mij nu net de kern van de beleving is, welke paardrijden voor mij wat extras geeft.
hc
oomens schreef:MISTRAL94 schreef:Oh wat een grap alsof de betweters van bokt zich een mening op laten dringen door een medebokkerDe grap van de eeuw HC
![]()
Je kunt hele mooie woorden neer zetten HC (ik ben niet onder de indruk, waarschijnlijk een hoop andere mensen wel) Als jij je paard bij iemand op prive terrein neerzet heb jij je aan de regels te houden ook al zijn dat geen wettelijke regels. Daarbij ben jij vrij om te gaan wanneer die regels jou niet aan staan dus wat doe jij nou moeilijk?
Je bent niet onder de indruk en (want?) je hebt het niet gesnapt.
Wat jij nu zegt staat er namelijk al:Huertecilla schreef:Daar staat dat je - los van de wettelijke regels - je dient te houden aan de regels waarmee je ej akkoord hebt verklaard voordat je je paard ergens stalde, ergens les nam, lid werd van een vereniging etc.Verwar dit en het bovenstaande niet met het afwentelen/beperken van verantwoordelijkheid door organisatoren/ondernemers. Door lid te worden van een vereniging of vergelijkbaar, verklaar jij je akkoord met de regelementen en doe je afstand van jouw beslissingsvrijheid op de betreffende punten; je besluit je daaraan te onderwerpen.
Huertecilla schreef:Ik vind dat het verboden zou moeten worden om zonder voldoende vaardigheid paard te rijden.
lautje76 schreef:14% dan praat je toch over ruim 1200 mensen per jaar minder in het ziekenhuis o.a. door de cap. Overigens staat er ook op die site dat een kwart (!) van de paardrijslachtoffers op de 1e hulp tussen de 10-14 jaar zijn! Dus zeker voor jongeren een goede reden om een cap te dragen.