Ronnie26 schreef:En tja wat schiet je ermee op om dik te zijn?
Dat is leuk joh (!)
Maar inderdaad, ernstig overgewicht is ongezond, voor de rest is het jouw mening (dat het er niet uit ziet)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ronnie26 schreef:En tja wat schiet je ermee op om dik te zijn?
Yamcha schreef:crabbybitch schreef:Wist je al dat ik 48 kilo weeg en 1,60 lang ben, en dus niet mijzelf zit te verdedigen? Mss belangrijke informatie voor je. Het zet mijn reactie ook in een ander daglicht. Het punt is dat hier voornamelijk (o.a. door Harm) onverantwoordelijke ruiters die te zwaar zijn voor hun paard worden aangevallen, terwijl juist mensen als Snoevie, of Amanda, of Anoukie, of Qimm er aardig bewust mee omgaan. Maar dat zijn wel de mensen die door dat soort opmerkingen gekwetst worden. Ik heb niks tegen discussie, wel tegen kwetsende opmerkingen die kant nog wal raken.Als ik jou post zo lees yamcha,zijn het gewoon jou problemen met anderen die wij moeten aanpakken.Vind je het echt zo raar dat er maar weinig mensen op dit topic overblijven??
Je oordeelt over iedereen behalve over jezelf!!
Jij als moddie????Ik heb op dit hele bokt nog geen mod gezien die zo ongenuanceerd is dan jij!!!
Jij slaat werkelijk finaal de plank mis hier!!Jij wilt gewoon niet begrijpen wat een ander zijn of haar beweegredenen zijn om te rijden..de enige mening die telt is de jouwe!!
Ik denk dat het heel verstandig zou zijn als jij je eigen topic start...samen met andere bokkers die heel bewust bezig zijn met hun paarden...en maak het lekker besloten ,want een discussie heeft toch geen zin!
Dan houden wij gewoon de rest van bokt voor onszelf..gewoon de idioten die niet weten wat ze doen en hun paarden verknallen..
gegroet!
KingMarco schreef:Dus Ronnie als ik het goed lees, moet ik afvallen omdat jij het er niet uit vind zien en vatzig vind.
We mogen niets "ongezonds" meer eten, omdat we een kilootje meer wegen.
En wat nu als ik met toch wel aardig wat kilootjes teveel gewoon super in me vel zit ? En gewoon alles nog kan doen wat me lief is. Me paard heeft er absoluut geen problemen mee.
Voor wat en wie moet ik 2 van me hobby's laten staan dan ? Enkelt en alleen omdat de buitenwereld dat vind ? En niet omdat het medisch niet verantwoord is, maar gewoon omdat het "geen gezicht"is ?
Dan ga ik toch echt heel hard denken, waar gaan we toch heen met deze wereld. Ik ben opgevoed met dat ik vooral mezelf moet zijn en alle andere wezens om me heen in hun waarde moet laten.
Qimm schreef:Ronnie26 schreef:En tja wat schiet je ermee op om dik te zijn?
Dat is leuk joh (!)
Maar inderdaad, ernstig overgewicht is ongezond, voor de rest is het jouw mening (dat het er niet uit ziet)
Ronnie26 schreef:XUlyssesX: waarom zou dat niet kunne? Ik vind 70 kilo niet
zwaar voor zo een groot paard.
Harm01 schreef:
Nou waarschijnlijk heb ik er wel heel wat mee losgemaakt hier, want er word eindelijk gediscussieerd over het feit dat sommige mensen gewoon veel te zwaar zijn om op een paard of te rijden.
ittheclown schreef:Ik ben eigenlijk wel geintreseerd over de zogenaamde lijst ??
Waar op staat met welk gewicht op welk paard te rijden heb dr nu meerdere malen wat over gehoord wil hem nu eigenlijk wel eens zien ben wel benieuwd wat dr op staat
heeft iemand de link ? url ?
Citaat:in een vroegere Bit heeft ooit een lijstje gestaan;
kleine warmbloed, haflinger, arabier, fries (!) max 70 kg
grote warmbloed, fjord, tinker max 90 kg
shire max 110 kg
Het lijken mij redelijke uitgangspunten.
Qimm schreef:Harm01 schreef:
Nou waarschijnlijk heb ik er wel heel wat mee losgemaakt hier, want er word eindelijk gediscussieerd over het feit dat sommige mensen gewoon veel te zwaar zijn om op een paard of te rijden.
Jij hebt het hele topic nog niet gelezen geloof ik, het is bladzijden lang hier over gegaan en we draaien non-stop in het zelfde circletjeittheclown schreef:Ik ben eigenlijk wel geintreseerd over de zogenaamde lijst ??
Waar op staat met welk gewicht op welk paard te rijden heb dr nu meerdere malen wat over gehoord wil hem nu eigenlijk wel eens zien ben wel benieuwd wat dr op staat
heeft iemand de link ? url ?
Citaat:dit lijstje daar stonden ook leeftijden van de paarden en die verschilden allemaal dus ik vind ze niet kloppe
in een vroegere Bit heeft ooit een lijstje gestaan;
kleine warmbloed, haflinger, arabier, fries (!) max 70 kg
grote warmbloed, fjord, tinker max 90 kg
shire max 110 kg
Het lijken mij redelijke uitgangspunten.
Britty schreef:Ja dan kan mijn Haf mij ook nog wel aan, als bovenstaand lijstje klopt!
Ik heb niet alle 74 pagina's gelezen, dat vond ik iets te gortig worden. Maar je merkt toch zelf wel aan je paard of hij je aan kan of niet (qua gewicht). Dus als je 85 kilo weegt en op een iel arabiertje rijdt, en je merkt dat hij niet lekker onder je loopt, ga je daar niet mee door neem ik aan. Dan ga je OF wat aan je gewicht doen, net zo lang tot je paardje je weer kan dragen. OF je gaat op een ander paardje rijden, wat meer de bouw heeft om iemand met jou postuur te kunnen dragen.
Ik vind dat op veel manege's te weinig gekeken wordt naar het postuur van de ruiter en de grens van de paarden. Enige tijd geleden zat op een manege waar ik regelmatig kom een hele forse vrouw (niet alleen in omvang,maar ook nog eens groot) op een betrekkelijk klein en iel paardje. Op grote paarden zou ze bang zijn, ze wilde graag op een kleiner paardje. Je zag gewoon dat het paardje bijna door zn hoeven ging onder dit gewicht. Komt daar nog eens bij dat deze ruiter nog niet heel lang rijdt, waardoor ze regelmatig eens "uit de maat" gaat bij het lichtrijden. Gaan we het nog niet eens hebben over het doorzitten! En dan ben je in mijn ogen gewoon verkeerd bezig als ruiter, maar ook als manegehouder!
Even voor de duidelijkheid: het voorbeeld over iemandvan 80 kilo op een arabje is een FICTIEF voorbeeld. So don't shoot me!!
Qimm schreef:70 kilo is niet veel. Helemaal niet als je bijvoorbeeld een wat langere man bent (ik noem maar wat) Dan is zelfs 90 kilo een beetje krap aan. Wat dus ook inhoudt dat de meeste mannen maar beter niet op een paard kunnen stappen...
Qimm schreef:70 kilo is niet veel. Helemaal niet als je bijvoorbeeld een wat langere man bent (ik noem maar wat) Dan is zelfs 90 kilo een beetje krap aan. Wat dus ook inhoudt dat de meeste mannen maar beter niet op een paard kunnen stappen...