Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
knollentuin schreef:Ik ben het er hartgrondig mee eens....
Sorry DarkoFoitzik, ik heb het al vaker geroepen, maar we kraken zo makkelijk iets af, te makkelijk.
Kijk nu nog eens naar de proeven zet een andere bril op, kijk hoe deze ruiter mee is met het paard, handen steeds in verbinding mee naar voren heeft.
Het paard lichtvoetig en actief is, sta die ene tactfout, pfoe, op zo een proef ik teken ervoor
Ayasha schreef:knollentuin schreef:Ik ben het er hartgrondig mee eens....
Sorry DarkoFoitzik, ik heb het al vaker geroepen, maar we kraken zo makkelijk iets af, te makkelijk.
Kijk nu nog eens naar de proeven zet een andere bril op, kijk hoe deze ruiter mee is met het paard, handen steeds in verbinding mee naar voren heeft.
Het paard lichtvoetig en actief is, sta die ene tactfout, pfoe, op zo een proef ik teken ervoor
Als ik m zo kan rondsturen neem ik nog wel meer taktfouten voor lief.
Ayasha schreef:knollentuin schreef:Ik ben het er hartgrondig mee eens....
Als ik m zo kan rondsturen neem ik nog wel meer taktfouten voor lief.
Kadankovitch schreef:De manier waarop ik reageerde,vind ik eigenlijk erg onprettig, ik wil dat eigenlijk niet. Niet bij mensen en niet bij dieren. Ook heb ik helemaal niets tegen Darkofiotzik persoonlijk. Ik zie zijn mening meer als iets dat uit 'overijver' voorkomt. Ik neem hem niets kwalijk en ik waardeer zeker zijn bijdragen alhier. De eerste reactie had ik daarom ook genegeerd, maar de uitleg op de vraag[-en], noopte mij ertoe hier de 'eer' van ruiter en trainer te verdedigen zowel als alle andere ruiters die het goede nastreven,maar er nog niet in slagen dat te doen zoals mevr.Tebar dat deed. Wij zijn allemaal niet perfect en willen toch ook dat ons streven erkend wordt.
Ik hoop alleen dat dit de sfeer niet bedorven heeft.
Babootje schreef:Ik heb die ook aan den lijve ondervonden. Ik plaatste in augustus dit filmpje van onze (net) 4 jarige in een ander vergelijkbaar topic en kreeg behoorlijk negatief commentaar. [RT-D] [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V
Nu kan ik best tegen kritiek, maar ik vind het altijd jammer dat alles afgemeten wordt aan een ideaalplaatje Maar dat mijn dochter vervolgens min of meer mishandeling werd verweten, tja....
DF, daarmee bedoel ik jou ook niet persoonlijk. Maar bokt in het algemeen. Ik ga ervan uit dat je dat snapt.
We hebben ons paard bij het inrijden even een slof omgedaan. Voor de veiligheid, want een ongeleid projectiel op een stal waar meer mensen de bak moeten delen. Serieus commentaar gehad dat het paard de rest van zn leven hierdoor schade zou hebben opgelopen....
Simpelman schreef:Babootje schreef:Ik heb die ook aan den lijve ondervonden. Ik plaatste in augustus dit filmpje van onze (net) 4 jarige in een ander vergelijkbaar topic en kreeg behoorlijk negatief commentaar. [RT-D] [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V
Nu kan ik best tegen kritiek, maar ik vind het altijd jammer dat alles afgemeten wordt aan een ideaalplaatje Maar dat mijn dochter vervolgens min of meer mishandeling werd verweten, tja....
DF, daarmee bedoel ik jou ook niet persoonlijk. Maar bokt in het algemeen. Ik ga ervan uit dat je dat snapt.
We hebben ons paard bij het inrijden even een slof omgedaan. Voor de veiligheid, want een ongeleid projectiel op een stal waar meer mensen de bak moeten delen. Serieus commentaar gehad dat het paard de rest van zn leven hierdoor schade zou hebben opgelopen....
Was dat niet een koekje van eigen deeg babootje?
Babootje schreef:Verklaar je nader Simpelman (van wie we nooit een filmpje te zien krijgen![]()
![]()
)
Heb je uberhaupt naar de filmpjes gekeken? Of roep je nu zomaar wat?
Simpelman schreef:[
Over dat soort van filmpjes gesproken, ik stel voor koop een rijbroek en laat jezelf eens op een paard helpen om ons te laten zien hoe het moet?![]()
![]()
![]()
Natuurlijk heb ik naar de filmpjes gekeken.
Geen commentaar.
Citaat:SimpelmanWas dat niet een koekje van eigen deeg babootje?
Babootje schreef:Thnx Marinke. Wat ik ook een beetje bedoel is dat men vaak vergeet om beelden in een context te plaatsen.
Voorwaarts neerwaarts met zijn neus naar de grond in ontspanning is een mooi doel. Maar dat kan nog niet (op een goede manier) met een paard dat daar achter nog niet sterk genoeg voor is.
Laatst kwam ik op een topic terecht van een meisje dat foto's plaatste van een clinic. Leuk paard, leuke amazone. In een linkje had ze een topic geplaatst van "waar ze vandaan kwamen". En ojee, ze had even een kleine periode netjes begeleid door haar instructrice een slof gebruikt. Ik had het topic gelezen, zag de foto's van de combinatie en begreep best waarom de slof even was ingezet. En het resultaat was prima. Spieren op de juiste plek, amazone betere houding en zit. En de slof was niet meer nodig. Maar een bak bagger dat zij over zich heen kreeg omdat ze de slof had gebruikt.... De snelle weg, je kent hem wel. Men hoort het woord "slof" en vindt dan dat het paard daar geestelijk niet meer overheen komt. Vergeten dat de langzame weg soms tot onherstelbare rugproblemen kan leiden. Vreselijk vermoeiend...