Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:10

Ik ben het er hartgrondig mee eens....
Sorry DarkoFoitzik, ik heb het al vaker geroepen, maar we kraken zo makkelijk iets af, te makkelijk.
Kijk nu nog eens naar de proeven zet een andere bril op, kijk hoe deze ruiter mee is met het paard, handen steeds in verbinding mee naar voren heeft.
Het paard lichtvoetig en actief is, sta die ene tactfout, pfoe, op zo een proef ik teken ervoor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:18

knollentuin schreef:
Sorry DarkoFoitzik, ik heb het al vaker geroepen, maar we kraken zo makkelijk iets af, te makkelijk.
Kijk nu nog eens naar de proeven zet een andere bril op, kijk hoe deze ruiter mee is met het paard, handen steeds in verbinding mee naar voren heeft.
Het paard lichtvoetig en actief is, sta die ene tactfout, pfoe, op zo een proef ik teken ervoor

Als ik m zo kan rondsturen neem ik nog wel meer taktfouten voor lief. :oo

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:20

Ayasha schreef:
knollentuin schreef:

Het mooie is juist dat deze manier van rijden taktfouten voorkomt :j (of toch helpt voorkomen, jullie begrijpen me wel)

Ik ben er ook erg door geïnspireerd!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:29

Ayasha schreef:
knollentuin schreef:

Het mooie is juist dat deze manier van rijden taktfouten voorkomt :j (of toch helpt voorkomen, jullie begrijpen me wel)

Ik ben er ook erg door geïnspireerd![/quote]

Juist, een paard in zo een aanspanning ontspannen rond kunnen sturen is echte rijkunst.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:08

Het zal geen verrassing zijn dat ik in voorgaande commentaren meega.

Toen ik jouw reactie zag DF dacht ik ook: Huh? Zie ik iets over het hoofd. Ben het serieus weer terug gaan kijken. Ik zie eerlijk geen strakke verbinding of weg gedrukte rug. Wel een paard in oprichting welk beeld soms wel met een weggedrukte rug wordt verward. Vaak wordt dat dan naast een plaatje (of filmpje) van een klassiek gereden barok paard getoond maar dat is echt appels met peren vergelijken want dat is echt een ander type, anders gebouwd paard.
Ik vind het ook een aangenaam filmpje, ik zie nergens strakheid, ik zie de rug een mooie swung hebben. Heel vriendelijke teugelvoering.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:17

De manier waarop ik reageerde,vind ik eigenlijk erg onprettig, ik wil dat eigenlijk niet. Niet bij mensen en niet bij dieren. Ook heb ik helemaal niets tegen Darkofiotzik persoonlijk. Ik zie zijn mening meer als iets dat uit 'overijver' voorkomt. Ik neem hem niets kwalijk en ik waardeer zeker zijn bijdragen alhier. De eerste reactie had ik daarom ook genegeerd, maar de uitleg op de vraag[-en], noopte mij ertoe hier de 'eer' van ruiter en trainer te verdedigen zowel als alle andere ruiters die het goede nastreven,maar er nog niet in slagen dat te doen zoals mevr.Tebar dat deed. Wij zijn allemaal niet perfect en willen toch ook dat ons streven erkend wordt.
Ik hoop alleen dat dit de sfeer niet bedorven heeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:44

Kadankovitch schreef:
De manier waarop ik reageerde,vind ik eigenlijk erg onprettig, ik wil dat eigenlijk niet. Niet bij mensen en niet bij dieren. Ook heb ik helemaal niets tegen Darkofiotzik persoonlijk. Ik zie zijn mening meer als iets dat uit 'overijver' voorkomt. Ik neem hem niets kwalijk en ik waardeer zeker zijn bijdragen alhier. De eerste reactie had ik daarom ook genegeerd, maar de uitleg op de vraag[-en], noopte mij ertoe hier de 'eer' van ruiter en trainer te verdedigen zowel als alle andere ruiters die het goede nastreven,maar er nog niet in slagen dat te doen zoals mevr.Tebar dat deed. Wij zijn allemaal niet perfect en willen toch ook dat ons streven erkend wordt.
Ik hoop alleen dat dit de sfeer niet bedorven heeft.

Ik vind u ook altijd heel tactvol en opbouwend reageren en ik begrijp uw reactie heel goed. Ik heb dat zelf ook als ik commentaar niet terecht vind.

Ik heb die ook aan den lijve ondervonden. Ik plaatste in augustus dit filmpje van onze (net) 4 jarige in een ander vergelijkbaar topic en kreeg behoorlijk negatief commentaar. [RT-D] [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V
Nu kan ik best tegen kritiek, maar ik vind het altijd jammer dat alles afgemeten wordt aan een ideaalplaatje compleet met streepjes en lijntjes van voor en achter de LL etc etc. Maar niet aan de context van de fase waarin een combinatie zich bevindt. Want er zijn er natuurlijk genoeg, die die fase nooit hebben ervaren.
Natuurlijk is het niet perfect, natuurlijk is er spanning want les op ander terrein. Maar dat mijn dochter vervolgens min of meer mishandeling werd verweten, tja....
Heeft ertoe geleid dat ik filmpjes maar PB aan bijv. Knollentuin. Ik heb zeker wat aan haar feedback.

DF, daarmee bedoel ik jou ook niet persoonlijk. Maar bokt in het algemeen. Ik ga ervan uit dat je dat snapt.
We hebben ons paard bij het inrijden even een slof omgedaan. Voor de veiligheid, want een ongeleid projectiel op een stal waar meer mensen de bak moeten delen. Serieus commentaar gehad dat het paard de rest van zn leven hierdoor schade zou hebben opgelopen....

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:52

Babootje schreef:
Ik heb die ook aan den lijve ondervonden. Ik plaatste in augustus dit filmpje van onze (net) 4 jarige in een ander vergelijkbaar topic en kreeg behoorlijk negatief commentaar. [RT-D] [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V
Nu kan ik best tegen kritiek, maar ik vind het altijd jammer dat alles afgemeten wordt aan een ideaalplaatje Maar dat mijn dochter vervolgens min of meer mishandeling werd verweten, tja....

DF, daarmee bedoel ik jou ook niet persoonlijk. Maar bokt in het algemeen. Ik ga ervan uit dat je dat snapt.
We hebben ons paard bij het inrijden even een slof omgedaan. Voor de veiligheid, want een ongeleid projectiel op een stal waar meer mensen de bak moeten delen. Serieus commentaar gehad dat het paard de rest van zn leven hierdoor schade zou hebben opgelopen....

Was dat niet een koekje van eigen deeg babootje?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:56

Verklaar je nader Simpelman (van wie we nooit een filmpje te zien krijgen :D :D :D)

Heb je uberhaupt naar de filmpjes gekeken? Of roep je nu zomaar wat?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:00

Simpelman schreef:
Babootje schreef:
Nu kan ik best tegen kritiek, maar ik vind het altijd jammer dat alles afgemeten wordt aan een ideaalplaatje Maar dat mijn dochter vervolgens min of meer mishandeling werd verweten, tja....

Was dat niet een koekje van eigen deeg babootje?

Ik heb geen idee waar dit over gaat, maar ik zie er maar 1 de sfeer verpesten momenteel...

Babootje, ik begrijp je verontwaardiging. Ik plaats zelf ook niets om die reden en vind het daarom belangrijk steeds respectvol te reageren. Daarbij is een mens vaak geneigd niet meer of nauwelijks te reageren wanneer ze aangevallen worden, dus daar kom je echt nergens mee. Je gaat in verdedigingsmodus en heel de discussie zit vast vanaf dan.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:02

Babootje schreef:
Verklaar je nader Simpelman (van wie we nooit een filmpje te zien krijgen :D :D :D)

Heb je uberhaupt naar de filmpjes gekeken? Of roep je nu zomaar wat?

Over dat soort van filmpjes gesproken, ik stel voor koop een rijbroek en laat jezelf eens op een paard helpen om ons te laten zien hoe het moet? :D :D :D

Natuurlijk heb ik naar de filmpjes gekeken.
Geen commentaar.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:07

De heer Simpelman biedt hierbij, zonder twijfelen, een zeer mooi voorbeeld van bovenstaande opmerking over aanvallende reacties. Bedankt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:12

Simpelman schreef:
[
Over dat soort van filmpjes gesproken, ik stel voor koop een rijbroek en laat jezelf eens op een paard helpen om ons te laten zien hoe het moet? :D :D :D

Natuurlijk heb ik naar de filmpjes gekeken.
Geen commentaar.

Jammer Simpele man. Rijfilmpjes ga je van mij voorlopig niet tegenkomen. Paard is 4 en ik 54 en zelfstandig ondernemer, dus op dit ogenblik geen goede combi. Maar ik heb mn rijbroeken nog en ben zeker nog niet uitgereden, dus wie weet.
Daarentegen rij jij op dit moment nog wel toch had ik begrepen? Dan moet jij toch wel wat kunnen produceren? Dus wat let je :D :D
Meneer Kandankovic durft dat ook. Dus moet het voor jou toch niet zo moeilijk zijn?

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:19

Dus dan vraag je natuurlijk ook nooit meer om filmpjes van een ander alsof dat een verplichting zou zijn?
Overigens, ik ben zelfstandig ondernemer en 70, desondanks net twee paarden zadelmak gemaakt.
Ik stap er zo op.... nul bokken, vriendelijkheid, rust, harmonie, vertrouwen, respect.....
Kijk af en toe maar op facebook dan kun je de vorderingen met mijn laatste volgen. *\o/*

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:20

Citaat:
SimpelmanWas dat niet een koekje van eigen deeg babootje?

Deze opmerking siert u niet want die is kwalijk en insinuerend en bovendien volslagen naast de kwestie.
U leidt, al dan niet opzettelijk af van de kwestie waar het hier eigenlijk om gaat en waarvoor Babootje een voorbeeld gaf.
Laatst bijgewerkt door Kadankovitch op 14-12-16 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:24

Daar ben ik wel benieuwd naar Simpelman hoe kom ik aan u facebook?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:31

dresjoepie schreef:
Daar ben ik wel benieuwd naar Simpelman hoe kom ik aan u facebook?

Ik ook! Ik wil u zien toveren met uw paarden :) ben heel nieuwsgierig.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:51

Praatjes vullen geen gaatjes' zegt het spreekwoord. Waarom zou de heer Simpelman op Facebook, ten overstaan van de hele wereld, voor ons zichtbaar,iets plaatsen wat hij tot nu toe hier niet durft te plaatsen. Ik geloof dat ik mag zeggen dat ik een vaag vermoeden heb, dat meneer Simpelman misschien een beetje bluft?! Is dat voorzichtig genoeg omschreven? Of is dat nu erg stoutmoedig van mij, om te veronderstellen?! Zou hij zo iets doen?! NEEJE, hij toch niet !!
Ik zou zo graag van mijn ongelijk overtuigd worden. En alleen het tonen alleen al, zou mijn respect doen stijgen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:54

Mijne ook. Ben echt heel benieuwd. Zou het nu eindelijk toch....?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:54

Nou, ik denk dat de verdeling waar ik gisteren over sprak vandaag meer dan duidelijk is geworden. Voor mij is het nu wel klaar hier in dit topic. Sjongejonge.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:56

Babootje schreef:
Verklaar je nader Simpelman

Desondanks ben ik hier ook heel benieuwd naar, want ik weet echt niet waar je met "koekje van eigen deeg" op doelt. (Hoewel mijn koekjes best lekker zijn :D :D )
Mag ook in PB.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:13

Babootje de fase waar je dochter in zit met jullie pony heb ik ook ervaren. Je doet je uiterste best om het goed te doen maar ja een amazone die toen qua correct dressuur rijden met om de hoek kwam kijken (wel voldoende rijervaring en ook met de jonkies overigens) plus dan een jong onervaren paard die het ook moet leren. Natuurlijk kan dat niet gelijk goed gaan! Natuurlijk heb ik ook mijn fouten gemaakt! Maar als ik dan foto's en filmpjes poste kreeg ik ook veel commentaar van wat niet of nog niet goed was, vooral wat afweek van het ideaal. Dat is lastig maar heeft er wel voor gezorgd dat ik ook telkens eraan herinnerd werd waar we naar toe werken.

Mijn advies? Blijf lekker foto's en filmpjes posten onderbouw de waarom (want in tegenstelling tot mij hebben jullie al wat meer ervaring en weten ook donders goed waarom je iets juist wel zo en niet zus doet) en leg de kritiek waar je niks mee kunt naast je neer. Ga in op de mensen die oprecht zijn, die of goede opbouwende kritiek kunnen geven waar je veel aan hebt of die juist graag willen leren en wellicht zelf nog wat onervaren zijn. That's the horseworld. ;-) Alleen reallife houden mensen vaak hun gedachten voor zich, op bokt is het vrij anoniem.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:16

Ik kan je niet vinden op facebook simpelman! :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:25

Thnx Marinke. Wat ik ook een beetje bedoel is dat men vaak vergeet om beelden in een context te plaatsen.
Voorwaarts neerwaarts met zijn neus naar de grond in ontspanning is een mooi doel. Maar dat kan nog niet (op een goede manier) met een paard dat daar achter nog niet sterk genoeg voor is.

Laatst kwam ik op een topic terecht van een meisje dat foto's plaatste van een clinic. Leuk paard, leuke amazone. In een linkje had ze een topic geplaatst van "waar ze vandaan kwamen". En ojee, ze had even een kleine periode netjes begeleid door haar instructrice een slof gebruikt. Ik had het topic gelezen, zag de foto's van de combinatie en begreep best waarom de slof even was ingezet. En het resultaat was prima. Spieren op de juiste plek, amazone betere houding en zit. En de slof was niet meer nodig. Maar een bak bagger dat zij over zich heen kreeg omdat ze de slof had gebruikt.... De snelle weg, je kent hem wel. Men hoort het woord "slof" en vindt dan dat het paard daar geestelijk niet meer overheen komt. Vergeten dat de langzame weg soms tot onherstelbare rugproblemen kan leiden. Vreselijk vermoeiend...

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:10

Babootje schreef:
Thnx Marinke. Wat ik ook een beetje bedoel is dat men vaak vergeet om beelden in een context te plaatsen.
Voorwaarts neerwaarts met zijn neus naar de grond in ontspanning is een mooi doel. Maar dat kan nog niet (op een goede manier) met een paard dat daar achter nog niet sterk genoeg voor is.

Laatst kwam ik op een topic terecht van een meisje dat foto's plaatste van een clinic. Leuk paard, leuke amazone. In een linkje had ze een topic geplaatst van "waar ze vandaan kwamen". En ojee, ze had even een kleine periode netjes begeleid door haar instructrice een slof gebruikt. Ik had het topic gelezen, zag de foto's van de combinatie en begreep best waarom de slof even was ingezet. En het resultaat was prima. Spieren op de juiste plek, amazone betere houding en zit. En de slof was niet meer nodig. Maar een bak bagger dat zij over zich heen kreeg omdat ze de slof had gebruikt.... De snelle weg, je kent hem wel. Men hoort het woord "slof" en vindt dan dat het paard daar geestelijk niet meer overheen komt. Vergeten dat de langzame weg soms tot onherstelbare rugproblemen kan leiden. Vreselijk vermoeiend...

ik weet toevallig welk topic je bedoelt.
En ik ben het niet met je eens, Waarom dit meisje zo nodig een slof moest gebruiken.
Ik vraag het me namelijk af. Ze was nog niet zo ver. Dus kreeg ze het niet voor elkaar.
Nou dat vind ik een slechte redenatie om er een slof aan te hangen.
En het is niet zo dat ik pertinent tegen een slof ben.
Ik baal alleen van het gemak waarmee het wordt gebruikt.

en dat geneuzel over geestelijke schade maak jij ervan. Er is niemand die dat überhaupt maar suggereerde.