Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Starbreeze schreef:Gisteren nog wat filmpjes van WF gekeken en dan met name over de galop omdat we daar gisteren een dipje mee hadden vond ik, maar ik wil blijkbaar teveel. Ik wil hem dat gelijk in de (diepe) stretch in galop want dat kan hij wel en is ook al een paar keer gelukt, maar daar wilde hij niet aan.
De paarden in de filmpjes van Will galopperen eigenlijk in eerste instantie in de arbeidshouding en gaan van daaruit naar de stretch (kort!). Hij geeft ook aan dat je dan beter de draf eerst kunt trainen want daarmee bouw je spieren op die je nodig hebt in de galop.
Iemand met dezelfde ervaring?
Starbreeze schreef:Ik moet echt nog aan mijn geduld werken![]()
Hoe pakt Timo de werkhouding nu op? Ik merk dat mijn paard het heel gemakkelijk doet, en wat me ook opvalt is dat ik eerst mijn handen breed moest zetten om hem te laten stretchen, dat hoeft nu niet meer, sterker nog hij doet het makkelijker wanneer ik ze op de plaats houdt
RoyalMemory schreef:Ankem, dat is bij die van mijn ook zo. Denk dat het toch te maken heeft met verfijnder inwerken.
Vanmiddag komt mijn nieuwe zadel. Joepie! Dit is boomloos en tijdens het testen was het heel fijn. Nu hopen dat dat nog steeds zo is
Starbreeze schreef:Dat was bij ons in eerste instantie ook Thirzanaomi, de stap vond ik het moeilijkst. Maar dat lukt nu wel volledig
Simpelman schreef:Dat bokken komt vaak voor bij paarden die hun rugvrijheid ontdekken.
ankem schreef:Simpelman schreef:Dat bokken komt vaak voor bij paarden die hun rugvrijheid ontdekken.
Wat adviseer je Simpelman? Ik heb geen zin in vliegles en ben niet een grote held![]()
[***] schreef:Oh dan is het helemaal een uitdaging! Dapper van je.
Heb jij een vos gehad of gereden?
Starbreeze schreef:Ik moet echt nog aan mijn geduld werken![]()
Hoe pakt Timo de werkhouding nu op? Ik merk dat mijn paard het heel gemakkelijk doet, en wat me ook opvalt is dat ik eerst mijn handen breed moest zetten om hem te laten stretchen, dat hoeft nu niet meer, sterker nog hij doet het makkelijker wanneer ik ze op de plaats houdt
Hij zakt ook heel makkelijk naar de diepe stretch, hij ziet dat echt als een beloning volgens mij. Hierdoor is hij ook wat rustiger als ik de werkhouding vraag, omdat hij weet dat die maar kort gevraagd wordt en dat hij daarna weer diep mag stretchen.