Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mjlein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:34

Mindim schreef:
mjlein schreef:
Helemaal mee eens! 130 kilo kon echt niet en dáárom is ze gaan trainen. Niet meer gereden tot ze onder de 100 zat. Juist dat was de motivatie iets te veranderen.

@chanel1985 jij snapt um :)

Prima, maar waar train je het meisje dan in? Dat maak ik er niet uit op.

Dat staat er inderdaad niet, my bad en sorry als ik niet duidelijk was. ze is dus gestopt met rijden, begonnen met trainen zodat ze uiteindelijk terug het paard op kon.

waarin ik haar train: puur op het afvallen . Dus zowel kracht als cardio training. We doen voornamelijk kracht training waarin een cardio element toegevoegd kan worden( kettlebell, trx bosu bulgarian bags (kick)boxen etc etc) Verder veel corestability met het oog op beter rijden. Dit alles natuurlijk gecombineerd met een goed voedingspatroon.

manonnus

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:38

Weet iemand een site waar ik mijn bmi kan kijken want ik heb weer ff bijgelezen en staat veel over bmi maar ik weet niet of er ergens een site tusse staat maar dat kan ik dan niet vinden :D

mjlein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:44

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:44

bmi is vrij nutteloos voor jou, maar ook voor een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:49

mjlein schreef:
Dat staat er inderdaad niet, my bad en sorry als ik niet duidelijk was. ze is dus gestopt met rijden, begonnen met trainen zodat ze uiteindelijk terug het paard op kon.

waarin ik haar train: puur op het afvallen . Dus zowel kracht als cardio training. We doen voornamelijk kracht training waarin een cardio element toegevoegd kan worden( kettlebell, trx bosu bulgarian bags (kick)boxen etc etc) Verder veel corestability met het oog op beter rijden. Dit alles natuurlijk gecombineerd met een goed voedingspatroon.

Ik ken het niet, behalve het kickboksen. Maar ik neem aan dat er een behoorlijk cardio element in zit. Ik vind dat je een enorme verbetering in beheersing van je lichaam ziet en voelt. Ik wandel veel en train daarnaast 6 uur per week in de sportschool, voornamelijk kracht, cardio iets minder, omdat afvallen bij mij geen wens meer is en ook niet veel vet meer te verbranden valt, ik doe het alleen nog voor conditie.
Ik woog ook 80+ en ben door oa boulimia afgezakt naar 45 kilo, jarenlang 56/57 en nu door het sporten 61/63 kilo. mijn bmi ging door spiergewicht omhoog, vandaar dat ik ook weinig waarde hecht aan bmi.

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:53

Een bmi zegt niet alles
Je kan een mooi bmi hebben van dacht 25 dat het moest
zijn ongv maar dat kan er voor een ander heel slecht
uit zien

Heb zelf 85 kg gewogen inmiddels 79 kg
maar ik rij 2 verschillende paardjes
En Bijde zijn ze rond de 1.55
Maar problemen hebben ze er echt niet mee hoor

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:14

Leinearthur schreef:
Allereerst respect hoe TS met de aanvallende bokkers omgaat. Maar om onduidelijkheid te voorkomen, snap ik ook zeker wel dat bokkers zich aangesproken, gekwetst, en beledigd voelen.

Dit is misschien in heel veel van die gevallen niet nodig, want misschien heb je overgewicht, en ben je zwaar, wie zegt dat je paard het niet kan houden.

wie weet heeft TS een heel iel ponytje in zijn hoofd met een zwaarder persoon erop in gedachte.

Er word iig heel respectloos gereageerd in dit topic.....

dat is zeker waar! want misschien heeft ts het een beetje onhandig geschreven hoeven we hem toch niet aan te vallen ! iedereen is toch wel een niet zo tactisch en daarbij hij heeft z`n excuus al gemaakt dus ! en natuurlijk is dit niet gericht in de zin van : jij bent te dik dus mag je niet paard rijden maar meer van kies de juiste combie denk ik maar de meeste zwaardere ruiters doen dit denk ik ook wel maar het zelf is eigelijk als een 18 jarig meisje op een shetje rijd dat kan ook niet toch? en daar is ook altijd veel comentaar op ! en eigelijk lijkt dat wel een beetje het zelfde maar als nog denk als de juist combie van paard ruiter is gevormd is er niets aan de hand ! en ook kunnen sommig mensen er niets aan doen als ze overgewicht hebben ! ik denk dat we in dit topic allemaal niet heel tactisch bezig zijn en dit was vast niet waar t voor bedoelt was!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 07:40

Zoewieso schreef:
Mensen met medicatie veroordeel ik ook niet, ik veroordeel de mensen die gewoon door blijven eten en daarnaast maar lopen te zeuren en te hijgen hoe zwaar ze het wel niet hebben.

Nogal sneu, dat je van mening bent dat je mensen uberhaupt zomaar mag veroordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:32

Anoukie schreef:
Zoewieso schreef:
Mensen met medicatie veroordeel ik ook niet, ik veroordeel de mensen die gewoon door blijven eten en daarnaast maar lopen te zeuren en te hijgen hoe zwaar ze het wel niet hebben.

Nogal sneu, dat je van mening bent dat je mensen uberhaupt zomaar mag veroordelen.

Ik denk dat iedereen wel eens ander veroordeeld, sommigen doen dat bij dikkere mensen, bij magere mensen, bij punkers of heavy metal liefhebbers, de ander haalt zijn neus op voor rijken en weer een ander voor de armeren in de samenleving, sommige voor marokkanen en anderen voor tokkies en ga zo maar verder.
Dat is niet sneu, dat gebeurt nou eenmaal en je kunt mij niet wijs maken dat je altijd iemand het voordeel van de twijfel geeft en nog nooit eens een veroordeling hebt gemaakt, zonder dat je iemand kent. Ik loop voor sommigen een blokje om, en misschien doe ik dat wel geheel onterecht, maar ik doe het wel.

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:33

Anoukie schreef:
Zoewieso schreef:

Dat mag jij sneu vinden, dat is weer een mening. "Zomaar" doe ik dat niet, maar altijd met een reden. Respect voor mensen die het proberen en koste wat kost van alles proberen en het vol houden, geen respect voor mensen die de schijn op houden; Ja, echt hoor ik doe echt mijn best! Maar ondertussen....

Ik zie om mij heen wat er gebeurt en wat voor een smoesjes keer op keer gebruikt worden om juist geen moeite hoeven te doen om af te vallen. Iedereen weet dat een hoog vet percentage slecht voor je is enz. en laat staan als je dan een dier wilt berijden die niet bij je past.

Dan ben ik maar sneu, ik zit er niet mee. :Y)

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:41

Blue_Eyes schreef:
Kennissen van me hebben een manege in Engeland en ik weet dat die echt een lijst hebben liggen - dat paard kan zoveel kilo hebben, dat paard zoveel. Rekening gehouden met leeftijd, maat en bouw vh paard, maar ook met evt. problemen in benen of rug die verzwakkend werken. Goed systeem, wel veel gepuzzel met indelen :+

Mag ook wel in NL geïntroduceerd worden dan.

Super handig systeem :)

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:45

chanel1985 schreef:
Wel dat ik om 65kg te blijven, zo streng moest dieëten dat ik bijna niets meer at en er mentaal me niet goed bij voelde. Ik heb het trouwens niet lang kunnen volhouden daarmee dat ik nu liever 70 kilo weeg maar dit wel behoud dan misschien een korte periode 65 weeg maar dat al die kilo's puls extra er terug bij komen (wat dus gebeurt is ).

Ik ben het moe om een jojo'er te zijn, ik wil een stabiel gewicht en laat de maatschappij mij niets opleggen.

Streng diëten? Dat is helemaal niet nodig, alles draait om te juiste voeding gespreid over de dag en dan hoor je op geen enkel moment een honger gevoel te hebben. Dus volhouden is hier niet eens van belang want bij een juist voedingspatroon heb je niet eens het gevoel dat je op dieet bent.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:45

En het leven is toch echt zoveel mooier en leuker als je anderen niet veroordeelt, maar eerst eens naar jezelf gaat kijken voor je wat over een ander denkt of zegt :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:50

Anoukie schreef:
En het leven is toch echt zoveel mooier en leuker als je anderen niet veroordeelt, maar eerst eens naar jezelf gaat kijken voor je wat over een ander denkt of zegt :).

Wie zegt dat ik dat niet doe? En doe jij het wel?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:51

Zoewieso schreef:
chanel1985 schreef:
Wel dat ik om 65kg te blijven, zo streng moest dieëten dat ik bijna niets meer at en er mentaal me niet goed bij voelde. Ik heb het trouwens niet lang kunnen volhouden daarmee dat ik nu liever 70 kilo weeg maar dit wel behoud dan misschien een korte periode 65 weeg maar dat al die kilo's puls extra er terug bij komen (wat dus gebeurt is ).

Ik ben het moe om een jojo'er te zijn, ik wil een stabiel gewicht en laat de maatschappij mij niets opleggen.

Streng diëten? Dat is helemaal niet nodig, alles draait om te juiste voeding gespreid over de dag en dan hoor je op geen enkel moment een honger gevoel te hebben. Dus volhouden is hier niet eens van belang want bij een juist voedingspatroon heb je niet eens het gevoel dat je op dieet bent.

Ken jij mij persoonlijk? Weet jij hoe ik in elkaar steek?

Nee, ik dacht het niet, oordeel dan niet zo over mij terwijl je me niet persoonlijk kent!

Mijn haren gaan omhoog van zo iemand, die zo vol is van zijn eigen gelijk, dat die al geen respect meer kan opbrengen voor een ander zijn mening. Jakkes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:59

chanel1985 schreef:

Nee, ik dacht het niet, oordeel dan niet zo over mij terwijl je me niet persoonlijk kent!

Mijn haren gaan omhoog van zo iemand, die zo vol is van zijn eigen gelijk, dat die al geen respect meer kan opbrengen voor een ander zijn mening. Jakkes!

Zonder te stoken hoor, maar je geeft nu toch zelf ook een oordeel over iemand die je niet persoonlijk kent? Dat ze het niet eens is met jou, wil niet gelijk zeggen dat ze geen respect kan opbrengen voor iemands mening?
Zij uit haar mening ook en daar heb je ook geen respect voor toch? daar gaan je haren van overeind staan en ze is gelijk vol van zich zelf en kan geen respect opbrengen voor een ander zijn mening?
Je doet hier nu toch precies hetzelfde als waar he haar van beticht?

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:01

Zoewieso schreef:
chanel1985 schreef:

Dit is een feit en probeer je er alleen maar op te wijzen dat je wellicht verkeerde diëten hebt gevolgd. Er zijn heel veel diëten die gebaseerd zijn op weinig eten en bijv. ook calorie arm, je hebt juist calorieën nodig om je energie level op pijl te houden e.d. waardoor je je goed blijft voelen en niet hoeft te jojo-en

Tevens zie ik nergens dat ik jou veroordeeld heb? Als jij je zo aangevallen voelt door mij, mijn excuses dan, dit is niet mijn bedoeling geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:03

Streng dieten helpt niet, want zodra je weer normaal gaat eten komen de kilo's er weer aan. Je moet in principe je drie maaltijden hebben of meerdere malen per dag kleine porties eten.
Maar met alleen voeding kom je er niet en zul je cardio moeten gaan doen, hardlopen, crosstrainen (vriendelijker voor de knieen), fietsen. In samenwerking met een uitgekiend voedingspatroon kan je prima afvallen. Het duurt bij de een wat langer dan bij de ander.
Maar strenge dieten, nee dat gaat niet.
Ik denk dat dat is wat Zoewieso bedoelde en imo was dat helemaal niet als aanval.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:05

Er zijn hier maar weinig mensen die respect tonen naar bepaalde mensen imo. Maar dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:07

Zo kwam het bij mij wel over (niet alleen door je laatste maar deze was de druppel), maar zand errover.

Ik ben misschien een beetje gevoelig over dit onderwerp maar ik doe mijn best om af te vallen, ga sinds januari naar een diëtiste en ben nu 9 kilo afgevallen. Wat ik zelf al heel goed vind maar blijkbaar is dit voor sommige mensen niet snel genoeg (in mijn omgeving) . Dan doe je er iets aan en dan is het nog niet goed.
Ik denk dat je dan wel kan begrijpen dat ik dan bijna uit mijn vel spring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:08

Wilawander schreef:
Er zijn hier maar weinig mensen die respect tonen naar bepaalde mensen imo. Maar dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn.

Helaas wel Wilawander, de maatschappij verhard. Ik werd laatst voor heiden uit gemaakt en ook al zou ik alles doen wat goed was in de wereld, ik zou nooit in de hemel komen, want de heer belieft geen gebroed zoals ik? Ik kende die persoon tien minuten?
Men veroordeeld een ander op allerlei gronden.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:10

Heey, ik kom net binnenvallen!!!

Zelf vind ik mezelf echt veel te zwaar en ben al heel lang bezig met af te vallen. Helaas kan ik zeer weinig aan lichaamsbeweging doen en daarom is het ontzettend moeilijk om af te vallen. Sinds kort rijd ik weer (heb 3 jaar lang niet gereden en m'n paardje als grasmaaier gehad omdat ik te bang was om te rijden na een val) en ik heb gelukkig een groot paard en ik weet dat ze me met gemak kan dragen.

Ik denk dat als je je al ergens bewust van bent, het in ieder geval al goed is :j Dan volgt de rest vanzelf.

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:13

Mindim schreef:
Streng dieten helpt niet, want zodra je weer normaal gaat eten komen de kilo's er weer aan. Je moet in principe je drie maaltijden hebben of meerdere malen per dag kleine porties eten.
Maar met alleen voeding kom je er niet en zul je cardio moeten gaan doen, hardlopen, crosstrainen (vriendelijker voor de knieen), fietsen. In samenwerking met een uitgekiend voedingspatroon kan je prima afvallen. Het duurt bij de een wat langer dan bij de ander.
Maar strenge dieten, nee dat gaat niet.
Ik denk dat dat is wat Zoewieso bedoelde en imo was dat helemaal niet als aanval.

Cardio helpt ook maar voor een klein percentage om af te vallen, dat heeft te maken met het stress hormoon. Hardlopen maakt het stress hormoon aan en van dat hormoon kom je aan. Dat heeft allemaal te maken met vroeger toen wij nog allen in grotten leefden. Slechts een klein percentage van de mensheid valt af van het stress hormoon.

Met kracht training verbrand je het meeste vet. Omdat dan het groeihormoon erbij komt kijken.

Beste voedingspatroon is meerdere malen op een dag kleine porties te eten, nog VOOR dat je een hongergevoel krijgt, want dan ben je al te laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:17

JessAndHope schreef:
Heey, ik kom net binnenvallen!!!

Zelf vind ik mezelf echt veel te zwaar en ben al heel lang bezig met af te vallen. Helaas kan ik zeer weinig aan lichaamsbeweging doen en daarom is het ontzettend moeilijk om af te vallen. Sinds kort rijd ik weer (heb 3 jaar lang niet gereden en m'n paardje als grasmaaier gehad omdat ik te bang was om te rijden na een val) en ik heb gelukkig een groot paard en ik weet dat ze me met gemak kan dragen.

Ik denk dat als je je al ergens bewust van bent, het in ieder geval al goed is :j Dan volgt de rest vanzelf.

Mag ik vragen waarom je zeer weinig aan lichaamsbeweging kunt doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:19

Zoewieso schreef:
Cardio helpt ook maar voor een klein percentage om af te vallen, dat heeft te maken met het stress hormoon. Hardlopen maakt het stress hormoon aan en van dat hormoon kom je aan. Dat heeft allemaal te maken met vroeger toen wij nog allen in grotten leefden. Slechts een klein percentage van de mensheid valt af van het stress hormoon.

Met kracht training verbrand je het meeste vet. Omdat dan het groeihormoon erbij komt kijken.

Beste voedingspatroon is meerdere malen op een dag kleine porties te eten, nog VOOR dat je een hongergevoel krijgt, want dan ben je al te laat.

Ben ik niet met je eens over het cardiogedeelte. Niet iedereen komt trouwens aan van stress, ik val er enorm van af.