Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneliesdj schreef:Als ik dat zo met elkaar vergelijk denk ik dat het gewoon een uit elkaar gevallen draf is of misschien poging tot appuyement.
@ CinyUniek; wat bedoel je met flink drukken?
Citaat:Wat vindt de rest?
Citaat:Dit vind ik ook niet echt een voorbeeld van een paard wat over de rug loopt, maar het is wel de top.
Jethafa schreef:Je hoeft het ook niet per se met me eens te zijn annelies, maar er zit echt een deukje achter het zadel, wat niet op goed ruggebruik duidt. En als ik dit topic mag geloven, waar ik toch heeel erg veel fijne, echt goede dingen heb gelezen, is het zwiepen van de staart geen teken van plezier bij het paard. En ik moet zeggen, in de gevallen waar ik het zie, is dat ook correct. Het achterbeen gebruik is niet spetterend, komt niet echt lekker onder, maar vergeleken bij het voorbeen vind ik het helemaal minimaal. Zeker een uitgestrekte draf hoort van achteren te komen, toch? En toch niet uitgestrekt = voorbenen in het publiek?? Qua oren vind ik haar ook wel plezier uitstralen, maar het keiharde gezwiep daarachter...
En ik denk eerlijk gezegd dat heeeeel veel topsport gaat om de topsport en niet om het trainen van het paard? Tegenwoordig willen mensen wedstrijden rijden en daarom trainen ze dressuur ipv om hun paard goed te kunnen berijden!! En ja, dat vind ik een hele kwalijke zaak, maar zo zit het wel!! Topsport is ook niet goed voor sporters (zei mijn vader de fysio altijd)...
Oja, nog 2 plaatjes waar je geen kuiltje ziet maar wel oprichting!! zeker niet "laag aan de teugel". trouwens gevonden door te zoeken op 'klassieke dressuur', ik begin het echt te waarderen!
http://www.nh.cybercomm.nl/frans.jpg
http://www.andalusier-vereniging.nl/arg ... essuur.jpg
@sander, volgens mij vertekent het commentaar ook heel veel!! echt, ik kon het bijna waarderen toen die man stil viel en het zo geweldig mooi vond, maar hij liep niet ontspannen!! ik vind de combi muziek/paard ook heel mooi hoor, dat paard voelt de muziek wel goed aan!
BBreedveld schreef:Citaat:Dit vind ik ook niet echt een voorbeeld van een paard wat over de rug loopt, maar het is wel de top.
Zonder iemand af te willen kraken: het is ook bepaald niet het toonbeeld van goed achterhandgebruik of ontspanning.
Maar kennelijk is dat wel wat men wil zien....
Jethafa schreef:En als ik dit topic mag geloven, waar ik toch heeel erg veel fijne, echt goede dingen heb gelezen, is het zwiepen van de staart geen teken van plezier bij het paard.
Sander_ schreef:En toch vind ik die merrie Blue Hors Matine een indrukwekkende prestatie daar in dat filmpje neerzetten.
Bienotje schreef: