Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sflj schreef:een mening geven dat je t veiliger vindt is iets heel anders dan iemand zeggen dat ie iets wel of juist niet moet doen. En ik heb t niet alleen over dit forum.
Als ik een foto zou plaatsen van een lekker dagje uit, hoef ik ook geen commentaar omdat ik toevallig met een peuk en glas bier in m'n handen sta. Ik weet zelf ook wel dat dat niet gezond is. Precies t zelfde.
Maar voor ik in herhaling val; jullie begrijpen m'n punt, ík vind dat niemand t recht heeft om een ander iets te verplichten of ontzeggen zolang dat voor een ander geen hinder oplevert en tegen de wet is enz.
MISTRAL94 schreef:Ten eerste hebben we hier in nederland het recht om je mening te vertellen aan een ander dus hoe vervelend het voor een ander kan zijn, het mag gewoon.
MISTRAL94 schreef:Oh wat een grap alsof de betweters van bokt zich een mening op laten dringen door een medebokkerDe grap van de eeuw HC
![]()
Je kunt hele mooie woorden neer zetten HC (ik ben niet onder de indruk, waarschijnlijk een hoop andere mensen wel) Als jij je paard bij iemand op prive terrein neerzet heb jij je aan de regels te houden ook al zijn dat geen wettelijke regels. Daarbij ben jij vrij om te gaan wanneer die regels jou niet aan staan dus wat doe jij nou moeilijk?
Almaz schreef:Jammer genoeg is het wettelijk niet verplicht om met een cap te rijden, ....
Almaz schreef:Veel maneges hebben een veiligheidcertificaat en dit verplicht je ook tot het dragen van een cap.
MISTRAL94 schreef:Oh wat een grap alsof de betweters van bokt zich een mening op laten dringen door een medebokkerDe grap van de eeuw HC
![]()
Je kunt hele mooie woorden neer zetten HC (ik ben niet onder de indruk, waarschijnlijk een hoop andere mensen wel) Als jij je paard bij iemand op prive terrein neerzet heb jij je aan de regels te houden ook al zijn dat geen wettelijke regels. Daarbij ben jij vrij om te gaan wanneer die regels jou niet aan staan dus wat doe jij nou moeilijk?
Huertecilla schreef:Daar staat dat je - los van de wettelijke regels - je dient te houden aan de regels waarmee je ej akkoord hebt verklaard voordat je je paard ergens stalde, ergens les nam, lid werd van een vereniging etc.Verwar dit en het bovenstaande niet met het afwentelen/beperken van verantwoordelijkheid door organisatoren/ondernemers. Door lid te worden van een vereniging of vergelijkbaar, verklaar jij je akkoord met de regelementen en doe je afstand van jouw beslissingsvrijheid op de betreffende punten; je besluit je daaraan te onderwerpen.
sflj schreef:ik heb t niet over rijden bij een ander. Ik rij thuis of buiten en toch menen veel mensen (vooral bokkers) mij te moeten verplichten.
Huertecilla schreef:Almaz schreef:Jammer genoeg is het wettelijk niet verplicht om met een cap te rijden, ....
Ik bedoel maar.
Een waardeoordeel op grond van??? en vervolgens met schijnargumenten onevenwichtig ´onderbouwd´.
Waarom dan geen airbags verplicht in de auto, waarom dan geen lichaamsbeschermer met klapzak verplicht te paard, waarom dan geen condooms verplicht, waarom dan geen veiligheidskabel of helm bij huishoudtrappen verplicht etc.
Zo is een bouwhelm wél verplicht op bouwplaatsen maar niet bij klussen thuis. Daar zit een![]()
hc
Snoevie schreef:sflj schreef:ik heb t niet over rijden bij een ander. Ik rij thuis of buiten en toch menen veel mensen (vooral bokkers) mij te moeten verplichten.
thuis beslis je zelf wat je doet idd.
WinBinChes schreef:Vriendin van mij viel van het paard en brak haar arm. Hoe de meeste reacties van onze slimme mede mens was. ''Dan had je zeker geen cap op''![]()
![]()
Tja..... zegt wel weer genoeg denk ik....
Huertecilla schreef:Voorbeeld: van wie van de lezers loopt het paard naar huis als je valt?
Huertecilla schreef:´Jij moét een helm op want anders voel ik me zo banketstaaf dat ik me voor anderen zichbaar onderscheidt dat ik het voor een veilig gevoel nodig heb.´
Huertecilla schreef:Voorbeeld: van wie van de lezers loopt het paard naar huis als je valt?
Dat paard is dan wel een ongeleid projectiel van 500 kilo. Veilig hoor dat jij met je helm op niet mankeert.....
hc
Almaz schreef:@HC: Iedereen die begint met paardrijden is onervaren.