ittheclown schreef:Ja dat is wel zo als je wat zwaarder bent zit je lichaam je soms in de weg bij mij zit mn gewicht vooral bij mijn pootjes en ik ben maar 166 dus niet veel been om het over te verdelen

Maar ja daar heb ik een heele goede oplossing voor

een krukje met opstappen.
Ik stap alleen vanaf de grond op als ik buitenrij en verders meestal een stoeltje of de bakrand werkt ook altijd erg goed;P

dat doe ik ook al jaren

niet vanwege mijn gewicht maar vanwege slechte knieen
en het is altijd beter om niet teveel gewicht aan 1 kant van de rugspieren van je paard te hebben.
of je nu licht of zwaarder bent.
ik ben gewoon stijf
ik heb een vriendin die 164cm is met 90kg en zij stapt veel makkelijker op dan ik bij haar is het 1 vloeiende beweging terwijl ik echt aan het zadel zou hangen.
ik heb zelf een kleine korte pony waar ik makkelijk op pas maar ik zou niet op een slanke pony van dezelfde hoogte gaan zitten gewoon omdat dat geen gezicht is
en ik denk dat deze minder sterk is
en ik denk ook dat er niemand in dit topic een echt overgewicht heeft.
want voor een slanke den is alles wat zwaarder /dikker dan hun, is al overgewicht.
volgens mij roepen deze personen ook het hardst
ik denk echt dat het allemaal wel mee valt,en dat de echte `dikkers` heus wel weten dat ze niet op een ielig paardje moeten stappen.
maar waar ik me aan stoor is dat sommige het nodig vinden om een ieder die in hun ogen wat zwaarder is, uit te schelden en in een hokje te plaatsten alsof het mensen zijn die niet kunnen nadenken.
en nee, ik voel me niet aangesproken omdat ik qwa gewicht bij de zwaardere hoor