DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:56

Je kunt nu wel weer terug vallen op de basis voorwaarden van hoe maak ik een spier sterk en train ik hem.
Een van die voorwaarden is door het beurtelings te strekken en op te pompen. Andere voorwaarden zijn natuurlijk door hem net een ietjse meer te belasten dan dat hij aan kan, zodat je de spier een weinig beschadigd, na herstel zal die spier tot meer kracht in staat zijn dan voor die tijd. Daarom kun je ook niet iedere dag hetzelfde trainen want je moet de spieren wel de tijd geven om te herstellen.

De correcte gedragen piaffe is natuurlijk die waarin de voorhand stijgt door het onder treden van de achterhand. Maar die achterhand moet eronder blijven wil je ronder instellen, want simpel gezien kan het paard niet ronder worden van zichzelf als de achterhand erachter aan komt. Kijk al die fotos maar je hebt piaffes met de neus op de boeg en een holle rug, en je hebt piaffes met die neus op de boeg maar nu wel de rug bol.
Hoe dat zit met die voorbenen en dergelijke weet ik niet, ik ben nog niet zover, vroeger kon ik piaffe maar in een starre opgeprikte houding met heel veel druk en heel veel stress.

In het trainen wil je dus varieren om alle spieren te trainen en daarom verschillende houdingen.

Vorig jaar schreeuwde ik hier om het hartst neuh maar dat kan allemaal niet, alle goede uitleg ten spijt ik hard geleerd dat het niet kon. Echter ben ik toch gaan kijken, proeven, voelen. Ieder systeem kent zijn goede en zijn slechte kanten, net zoals ieder paard zijn goede en zijn slechte punten heeft het is aan de mens om de goede dingen toe te passen en de slechte te laten varen. Een beetje rond kan prima maar niet bij ieder paard zo zal je een paard dat al op de boeg gebouwd is daar beter niet kunnen rijden maar een die bijvoorbeeld op de achterhand gebouwd is maar wat moeite heeft om zich zelf op te rekken daar prima wel een heen kunnen vragen.

En er is niks mis met het vragen zolang het maar bij vragen blijft en je het paard niet door middel van dwang met slofteugels, scherpe bitten gaat verplichten ten einde dat hij zich niet bezeerd. De beweging moet vrij zijn en niet gedwongen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:59

En wat zitten jullie nu de hele tijd te beweren over onderstandig piafferen als ze LDR getraind zijn? Dat is iets wat bij paarden KAN voorkomen maar niet door LDR en zeker niet altijd met LDR getrainde paarden:

Afbeelding

Afbeelding

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:06

QQQQ schreef:
Kafue schreef:
Ik wel en het antwoord alla Wolfram Wittig trainer van Isabell Werth, erstmals anspannung in piaffe gewvolgd door directe onvoorwardelijke ontspanning. En wat is daar het nut nu van, de absolute rust en die rust heb je gewoon nodig. Inspanning gevolgd door ontspanning. En in praktijk gezien hoor, gewoon geweldig geen stress in de piaffe en daarna direct absoluut neus op de grond en proesten en blij heerlijk voor ruiter en paard.
Ik zie de link niet, ik heb dat ook wel gezien bij ruiters die niet aan LDR doen.
Kafue schreef:
Verder die vergelijking van de autorijder met praktijkervaring die kan beoordelen of een vrachtwagenchauffeur foute dingen doet. Absoluut onmogelijk, ooit al eens in een vrachtwagen gereden? Ik ben afgelopen week nog met de trekker met oplegger naar Valencia Spanje geweest, je wilt niet weten wat autorijders doen onderweg wat voor stomiteiten ze uithalen, als een idioot remmen op de berghelling terwijl jij daar met 40 ton achter rijd. Ervaring dat heb je pas als je ook eens een miljoen kilometers in op de weg hebt doorgebracht schadevrij en das nog een heel gelach met de vrachtwagen met al die idioten op straat. Je mag wel s mee met een van onze internationale chauffeurs of nationale chauffeurs.
Dat is net wat ik bedoel: Al die idioten denken ook dat ze prima rijden hoor Ja !
Net zoals die chauffeur kan zien wat die idioten allemaal uithalen, kan een ander het ook zien als een vrachtwagenchauffeur iets geks uithaalt. Of ga het anders hebben over wat sommige mensen met de trailer nog allemaal uithalen...
KiWiKo schreef:
wat denk je dat een fysiotherapeut doet. die doet ook hyperflexen zodat bepaalde gevoellige plekken "beter" worden en een mens beter kan werken
Die fysio heeft er voor geleerd en weet exact wat ie doet. Dat is ook niet iets dat je een ander moet laten doen. Therapeutisch rijden is weer iets heel anders...
horseyfries schreef:
Verder antwoord op Q 's vraag: de meerwaarde van LDR piaffe oefenen is dat er ondertussen bewezen is dat de afdruk van een paard naar boven toe gek genoeg minder uit de benen komt maar voor een groot deel door de spieren rond de schoft en tussenribspieren gebeurt. Omdat je voor piaffe die afdruk juist nodig hebt is het heel belangrijk om die spieren zo goed mogelijk te trainen. Deze worden beter getraind in een rondere houding dan in een "klassieke houding", wat dus de meerwaarde is van LDR in piaffe trainen.
Dat klinkt als een goed antwoord, maar waar/door wie is dat bewezen, en waar/door wie is aangetoond dat deze spieren beter getraind worden in rondere houding?

Worden die juiste spieren echt beter getraint als deze in ronde houding beter worden aangesproken, maar er in die houding minder gewicht achterop wordt overgenomen? Bij dezelfde belasting van de achterhand, zou de toegevoegde trainingswaarde van het "rond" op de door jouw aangeduidde spieren wellicht gelden. Als je echter 30 kg minder gewicht op die achterhand hebt, door de ronde houding, is de kans denk ik groot dat je deze toegevoegde waarde tenminste teniet doet.

Waar? op alle EK's , WK's en Olympische Spelen....
Door wie? Anky, Isabell, Edward, Imke, Nicole enz.enz.
Haha! Clown

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:09

Zo bedoel ik het maar net. Een piaffe kan een keer mislukken en dan is het heel banketstaaf dat er net iemand met de digitale camera staat en er een paar fotos van schiet, Bloos heb ik dus ook gedaan.

In ieder geval is natuurlijk het toppunt van die piaffe de ultime verzameling maar niet tegenstaand lukt dat niet altijd met bijvoorbeeld een achterhand er niet bij of een weggedrukte rug als resultaat. En dat is niet het resultaat van een training maar gewoon het resultaat van een aantal voorwaarden bij elkaar. Een van die voorwaarden was incorrect waardoor de uitvoering van de oefening incorrect werd.
Je kunt dus niet zomaar zeggen bij een mislukte oefening de training is fout, nee de voorwaarden waren op dat moment niet correct.

Ik heb getraind in star klassiek duits met het koppie er altijd bovenop in wedstrijdhouding, dat was niet optimaal je leverd ieder dag iets van de lossigheid in, en nu train ik met variatie en iedere dag krijg ik er iets aan lossigheid bij.
IK kan dus met recht zeggen ik weet wat het is ik heb beiden geprobeerd.

En waar alles bewezen wordt? Heel simpel idd EK, WK, olypiades en dergelijke. En ook bewezen dat met echt niet nu alleen maar in ldr ruiters denkt want een Kyra met Max of een Sylvia Ikle die staan er ook vooraan bij. Je moet trainen om je paard sterker en beter te maken niet in een bepaalde manier maar in de manier die het beste bij je paard past.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 06:53

QQQQ schreef:
KiWiKo schreef:
nee, hoeft niet....... niet alle paarden zitten even goed in elkaar, net zoals mensen....... ik ben geen rugpatient, maar vrienden van mij wel.......... alhoewel ik wel last van mijn rug krijg als ik niet rij
Precies, misschien vraag je voor DAT paard dan net teveel. Wellicht kan LDR dan even helpen om de opgelopen schade te herstellen, maar het zou niet blijvend toegepast moeten worden - daarna weer op een normale manier verder, maar bijv. op een lager pitje, of lager niveau.

denk dat je hiermee ook niet bij een werkgever aan kan komen

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:31

horseyfries schreef:
QQQQ schreef:
Horseyfries: Bedoelde je met afdruk de voor- of achterbenen Verward

Dat is nu juist de grap, wat wij zien als afdruk van de benen naar boven toe blijkt na onderzoek van Hilary Clayton meer aanspanning van de tussenribspieren en monnikskapspier te zijn. Jullie hebben het dus maar over dat je ronder zoveel meer gewicht op de voorhand plaatst terwijl je de achterbenen moet trainen, terwijl die tussenribspieren trainen minstens zo belangrijk is.
Toen ik dat op een lezing hoorde viel er voor mij een kwartje, er is immers nog veel te weinig wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de meerwaarde van LDR maar iedereen die het als positief ervaart voelt dat er dingen veranderen waardoor alles gemakkelijker gaat. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor een stukje daarvan.
Nu heb je mijn vraag nog niet beantwoord... Verward
horseyfries schreef:
Waar? op alle EK's , WK's en Olympische Spelen....
Door wie? Anky, Isabell, Edward, Imke, Nicole enz.enz.
Haha! Clown
OK, heel wetenschappelijk onderbouwt dus, ja dan moet het wel waar zijn! Clown
QQQQ schreef:
KiWiKo schreef:
Precies, misschien vraag je voor DAT paard dan net teveel. Wellicht kan LDR dan even helpen om de opgelopen schade te herstellen, maar het zou niet blijvend toegepast moeten worden - daarna weer op een normale manier verder, maar bijv. op een lager pitje, of lager niveau.
denk dat je hiermee ook niet bij een werkgever aan kan komen
En exact daar zit 'm het probleem! Ja
horseyfries schreef:
En wat zitten jullie nu de hele tijd te beweren over onderstandig piafferen als ze LDR getraind zijn? Dat is iets wat bij paarden KAN voorkomen maar niet door LDR en zeker niet altijd met LDR getrainde paarden:
Bij die eerste foto staat het voorbeen mooi recht, maar het achterbeen staat buiten het lichaam. Bij de 2e foto staat het achterbeen al veel beter, maar komt het voorbeen wel al wat naar achteren (al is het hier niet veel).

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:16

Ik heb je vraag wél beantwoord maar jij begrijpt het antwoord niet....
Doe nog eens een poging om na te denken? Ik weet, het is nog vroeg, maar je kunt het, je kunt het!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:34

horseyfries schreef:

Wat probeer je met die twee foto's duidelijk te maken?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:08

Moet ik ook nog een rits foto' s opzoeken van klassiek getrainde paarden die wél onderstandig piafferen om te laten zien dat dit niets met LDR training te maken heeft maar alles met het moment, de bouw en talent van het paard?

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:25

Vergeet even hoe een paard getraind wordt. Je hoeft geen andere foto's te plaatsen. Wat wil je met de foto's die je geplaatst hebt duidelijk maken ? Wat bedoel je met onderstandig (voorbeen/achterbeen) ?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:44

Onderstandig is altijd het voorbeen Goofy! Op de eerste foto is het paard duidelijk NIET onderstandig, de tweede foto zou een kniesoor kunnen zeggen dat hij een héél klein ietsiepietsie onderstandig staat.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:42

Wat je op een foto niet kunt zien is of dit een piaffe op de plaats is of dat hier "gepiaffeerd" wordt met 1,5 meter voorwaarts. Ik denk dat dat erg veel verschil maakt.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:48

Hoe je het ook wendt of keert, het is een heel bijzonder paard die dit kan op die manier.
Jammer dat op de gemiddelde stallen, met andere paarden, iets soortgelijks wordt geprobeerd, helemaal jammer als je ziet dat het niet lukt en wat de gevolgen, meestal voor de paarden, zijn.
Het verschil tussen profs, hoewel die ook hier en daar van mening verschillen, en de bakruiteres en amazones die vast denken dat ze het heel erg goed doen.
Jammer, en mischien niet zo bedoeld ook. Ach gut

Afbeelding

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:01

Paardentango schreef:
Hoe je het ook wendt of keert, het is een heel bijzonder paard die dit kan op die manier.
Jammer dat op de gemiddelde stallen, met andere paarden, iets soortgelijks wordt geprobeerd, helemaal jammer als je ziet dat het niet lukt en wat de gevolgen, meestal voor de paarden, zijn.
Het verschil tussen profs, hoewel die ook hier en daar van mening verschillen, en de bakruiteres en amazones die vast denken dat ze het heel erg goed doen.
Jammer, en mischien niet zo bedoeld ook. Ach gut

Afbeelding

DAT na-apen is altijd jammer Bloos Het risico op het niet goed doen is te groot.

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:14

Karl66 schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de relatie meer gewicht op de voorbenen en tegelijkertijd een expressiever voorbeen?

In LDR houding train je de Brachiocephalicus extra, die van het hoofd naar het opperarmbeen loopt. Deze spier zorgt voor de extra expressie. De expressie komt dus niet vanuit de achterkant, maar door extra training van deze spier.
Het doel van de piaffe is toch licht worden in de voorhand (doordat het gewicht naar achteren verplaats wordt), niet meer van de grond afzetten met de voorbenen? En dat licht worden gebeurd doordat 'iets' het paard over zn rug naar achteren trekt, de spieren in de bovenlijn. De onderlijn moet dit in zekere mate ook weer compenseren om in balans te blijven.

Maar wat ik me af blijf vragen, door LDR stretch je de bovenlijn (kan gymnastiserend zijn) maar deze bovenlijn moet ook getraind worden, wil je die oprichting verkrijgen. In piaffe heb je die oprichting nodig, dus ook die aanspanning van de bovenlijn. Waarom zou je hem dan zo rond instellen in de piaffe?

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:16

horseyfries schreef:
Onderstandig is altijd het voorbeen Goofy! Op de eerste foto is het paard duidelijk NIET onderstandig,

Op bokt weet je nooit of je hetzelfde bedoelt, vandaar de vraag. De eerste foto laat een voorbeen zien wat er prachtig recht onder staat. Als je naar het achterbeen kijkt (eerste foto) dan is de afdruk van het achterbeen geplaatst tussen de projectie van het SI gewricht en het zitbeenknobbels en achter de knie. M.a.w. het paard hurkt niet, het achterbeen staat op dat moment (achter) niet onder de massa. Wat je hieruit kan concluderen is, dat als de achterbenen wel goed gestaan hebben (een kort moment voordat de foto genomen werd) is dat het ondersteunende voorbeen meer onder de massa gestaan moet hebben. Als het paard hier op de plaats heeft gepiaffeerd, dan moet het paard hier op de foto (al) naar voren bewegen.....

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:28

Woodstock schreef:
In LDR houding train je de Brachiocephalicus extra, die van het hoofd naar het opperarmbeen loopt. Deze spier zorgt voor de extra expressie. De expressie komt dus niet vanuit de achterkant, maar door extra training van deze spier.

De expressie komt vanuit het elleboog gewricht. De expressie komt omdat de spieren in en naar dat gebied zich als het ware "ontladen" waardoor het voorbeen extra naar voren zwaait. Of dit naar voren zwaaien en hoger optillen correct is, wordt aangegeven door de stand van de hoef onder aan het been tijdens de zwaai-fase van het voorbeen. Als het "bouncen" van het voorbeen is, dan is de stand van de hoef onder het voorbeen verkeerd. Als het harmonische bewegingen zijn, zoals bedoeld is in de natuur, dan zie je wat de juiste hoefstand gedurende de bewegingsafwikkeling van het voorbeen moet zijn. Dat kan je als referentie gebruiken.

Lichtheid betekent ruimte, vrijheid, soepelheid aan de voorkant, minder last op de voorhand, dus geen extra duwtje of ontlading van spieren waardoor de extressie in het voorbeen ontstaat.

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:57

Goofy44 schreef:
Lichtheid betekent ruimte, vrijheid, soepelheid aan de voorkant, minder last op de voorhand, dus geen extra duwtje of ontlading van spieren waardoor de extressie in het voorbeen ontstaat.

Dat probeerde ik idd ook te zeggen... Door LDR krijg je dus extra expressie in dat voorbeen, maar niet perse door de lichtheid, maar meer doordat je bepaalde spieren traint die het voorbeen als het ware omhoog/naar voren trekken. Die expressie wil dus niet perse zeggen dat het paard licht wordt in de voorhand en de achterhand laat dragen. Die expressie kan dus komen doordat het paard wel echt licht wordt, of omdat enkel deze spier ervoor zorgt dat het voorbeen expressie toont. In dat laatste geval is er dus geen sprake van oprichting oid. Heb ik het verkeerd geformuleerd dan?
Hmmmz bij nader inzien staat het er idd een beetje ongelukkig bij Bloos

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:33

Uit foto1:

Afbeelding

De rode lijn is de loodlijn uit de verbinding tussen het bekken en de lendewervel.
De bruine lijn is de loodlijn naar het midden van de ondersteunende achterhoef.

Het voorbeen staat verticaal (loodrecht).
Het ondersteunende achterbeen staat achter de rode loodlijn, dus niet erop of ervoor.
-> Het paard gaat op deze foto naar voren.....

Dit zegt dus niets over het feit HOE de ruiter de Piaffe hier heeft uitgevoerd. Het geeft
alleen maar aan dat er een verkeerde foto wordt gebruikt om iets te bewijzen dat er niet is.
Laatst bijgewerkt door Goofy44 op 08-08-06 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:39

Wat een mazzel dat er geen juryleden zijn die het weten Knipoog

Ze heeft 9 van de 10 x een 9 voor dit onderdeel... en niet alleen van NL jury's... hihi, wat een bofkont...

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:50

Ik val de ruiter niet af, daar gaat het niet om. In de adoratie van LDR worden verkeerde voorbeeld foto's van het verkeerde moment gebruikt.

Als de interpretatie van juryleden op dit ultime moment is gebaseerd, dan zou er iets fout zijn met de jurering. Ik neem aan dat je reactie een beetje emotioneel was.
Pling

Wat ik probeer duidelijk te maken is, dat als je iets wilt "bewijzen", dat je met een goed voorbeeld moet komen. Neem je het verkeerde voorbeeld, zoals hier, dan ontkracht je je eigen verhaal en dat is jammer, want dat kan van de voorstanders nooit de bedoeling zijn.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:03

Goofy44 schreef:
Ik val de ruiter niet af, daar gaat het niet om. In de adoratie van LDR worden verkeerde voorbeeld foto's van het verkeerde moment gebruikt.

Als de interpretatie van juryleden op dit ultime moment is gebaseerd, dan zou er iets fout zijn met de jurering. Ik neem aan dat je reactie een beetje emotioneel was.
Pling

Wat ik probeer duidelijk te maken is, dat als je iets wilt "bewijzen, dat je met een goed voorbeeld moet komen. Neem je het verkeerde voorbeeld, zoals hier, dan ontkracht je je eigen verhaal en dat is jammer, want dat kan van de voorstanders nooit de bedoeling zijn.

Mijn reactie was inderdaad alleen maar grappig bedoelt. Haha! (moet kunnen grapje tussendoor, en ik moest echt lachen hoe jullie nu een foto aan het uitpluizen zijn over wat er wel of niet goed aan is hihi)

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:16

Mijn reactie was vriendelijk bedoeld, in die zin, dat je je eigen mening niet onderuit moet halen met de bewijslast je zelf aanvoert. Je kan dan beter je mond houden of blijven bluffen (blaffen). Haha! Haha!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:24

Och, een foto die geplaatst wordt door de pro's, ik heb er niet zo'n moeite mee hoor. Haha!
Wat ik me alleen afvraag is hoe je die expressie van het voorbeen krijgt, met een trainig waarbij het paard meer ingesloten is. Wat ik zie is een paard wat gedreven en tegengehouden wordt, niet doelend op de ene foto. Zo is de lichtheid in bv de piaffe anders van expressie. De beweging vertoont overeenkomsten maar in mijn opinie niet meer dan dat.
Pas als het paard de ring in is wordt het meer losgelaten waardoor juist die bevrijding mogelijk als 'happy' wordt geinerpreteerd.
In de oude boeken, en nog steeds bij de barokkere paarden, zie ik een 'natuurlijke' lichtheid, waardoor bv ook een Terre a terre als vanzelfsprekend kan worden uitgevoerd.
Het doel van de sportpaarden is meer beweging, meer voorwaarts en minder verzameld', er wordt meer kracht uitgeoefend.
Het plaatje van Oliviera toonde een alleraardigst voorbeeld van de klassiekers. Is het een kwestie van smaak of is het een kwestie van wetenschappelijk (in)zicht waarom de piaffe is veranderd in uiterijk?
Ik bedoel het niet rot, ik vraag het me hier alleen hardop af.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:20

QQQQ schreef:
horseyfries schreef:
Horseyfries: Bedoelde je met afdruk de voor- of achterbenen Verward

Dat is nu juist de grap, wat wij zien als afdruk van de benen naar boven toe blijkt na onderzoek van Hilary Clayton meer aanspanning van de tussenribspieren en monnikskapspier te zijn. Jullie hebben het dus maar over dat je ronder zoveel meer gewicht op de voorhand plaatst terwijl je de achterbenen moet trainen, terwijl die tussenribspieren trainen minstens zo belangrijk is.
Toen ik dat op een lezing hoorde viel er voor mij een kwartje, er is immers nog veel te weinig wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de meerwaarde van LDR maar iedereen die het als positief ervaart voelt dat er dingen veranderen waardoor alles gemakkelijker gaat. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor een stukje daarvan.
horseyfries schreef:
QQQQ schreef:
Nu heb je mijn vraag nog niet beantwoord... Verward
Ik heb je vraag wél beantwoord maar jij begrijpt het antwoord niet....
Doe nog eens een poging om na te denken? Ik weet, het is nog vroeg, maar je kunt het, je kunt het!
Nee, ook 'savonds wordt het niet duidelijker. Ik ben niet zo'n crypto-held. Ik vermoed dat je in de vetgedrukte stukken je antwoord hebt verstopt, maar ik haal het er niet uit .
Kan je dus even onomwonden antwoorden: (1) Voorbenen, (2) achterbenen, (3) allebei ?
Goofy44 schreef:
Uit foto1:

Afbeelding

De rode lijn is de loodlijn uit de verbinding tussen het bekken en de lendewervel.
De bruine lijn is de loodlijn naar het midden van de ondersteunende achterhoef.

Het voorbeen staat verticaal (loodrecht).
Het ondersteunende achterbeen staat achter de rode loodlijn, dus niet erop of ervoor.
-> Het paard gaat op deze foto naar voren.....

Dit zegt dus niets over het feit HOE de ruiter de Piaffe hier heeft uitgevoerd. Het geeft
alleen maar aan dat er een verkeerde foto wordt gebruikt om iets te bewijzen dat er niet is.
Je blauwe lijn gaat naar de verkeerde knie, waardoor het oogt dat het staande achterbeen meer in de sprong buigt dan ie echt doet. Mijn bezwaar is hier dan ook voornamelijk dat te weinig buiging in het achterbeen zit om te dragen (wat consistent is met het door jou ook aangeduide gebrekkige ondertreden).
Als deze achterbeenstand puur door voorwaartse beweging komt, dan is er wel een behoorlijke voorwaartse beweging op dit moment.