Ik zit me in te beelden wat ik doe, maar mijn paard en ik zijn raar. Niet zo duidelijk links of rechts gebogen. Wisselt per hand wat er gebeurt en lastig is.
Contra stelling gebruik samen met buitenbeen om schouder van de wand af te halen de ene hand. Die hand wil ze ook graag in travers lopen en de binnenhand niet aannemen. Maar de andere hand loopt ze uit zichzelf met stelling.

dus precies andersom als je zou verwachten. Enige wat wel weer klopt is dat ze die hand graag naar binnenvalt.
Maar goed, zodra ik de binnenhoefslag pak of ac lijn zijn we keurig recht, geen enkel probleem meer. Ook op voltes is het veel minder tot niet aanwezig. Ik begin wel op volte met contact herstellen en gelijke buiging vragen met dit paard, omdat dat makkelijker is als rechtuit op de hoefslag. Vooral omdat je reactie op been nodig hebt qua buiging en opzij, dat vind ik makkelijker op voltes.
En ja, ik geloof echt dat ik op de hoefslag zelf iets raars doe waardoor het zo duidelijk is en van de hoefslag af juist keurig recht
Op de hoefslag plakken ze vaak aan de wand.
De hand waarop je vanzelf stelling hebt is de holle kant.
Vaak is er wel stelling aan de holle kant, maar geen echte lengtebuiging door het lijf.
Ja, als ik niks vraag klopt dat, maar het is wel de kant waar je het het makkelijkst voor elkaar krijgt als je wel wat vraagt. En de binnenteugel is juist degene die meer contact heeft altijd. Dat vind ik dus het kromme, de hand waar zij hol op lijkt is wel degene waar de binnenkant meer contact neemt en de buitenkant liever niet. Dat merk je vooral op de andere hand natuurlijk.
Ik merk dus vooral dat ze rechts moeilijker aanneemt, maar dat komt omdat ze rechtsachter er lastiger goed onder wil zetten. Die zet ze het liefst ernaast, hoewel dat tegenwoordig bijna niet meer voorkomt. Alleen in galop bij schakelen, vooruit gaat goed, terug wil ze hem graag er naast zetten. Ik kan dus wel werken aan gelijk contact op 2 teugels, maar dat werkt niet zo goed als je niet ook meteen of eerst werkt aan achterbeen.