[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:12

LoveUggs schreef:
Marlis schreef:
Hoor idd wel vaker dat ze mooi beengebruik heb voor een hafje. Me happy, haha.
We zijn nog niet heel lang weer aan het trainen maar het gaat echt met sprongen vooruit al blijft het een boefje. Ik hoop binnenkort meer trainingsfotos en ook filmpjes te hebben van m'n les.

Ben het met Bertie eens!
Vind het lastig om je haf qua hals te beoordelen, maar het beengebruik... Waauwwieee :=
Als je haar idd wat meer op achter krijgt, denk ik dat je het 'diepe' er prima uit rijd. :j

Leuk ook om te zien dat je best in de buurt woont! Als je nou lekker mee blijft doen in t topic, wil ik wel eens wat foto's van je maken! :j :=

Bedankt. Ze heeft een vrij korte hals dus vind het zelf ook moeilijk haar opgerichter en met het neusje eruit te rijden. Zou fijn zijn als ze met de tijd meer op achter komt, dit vind ze nog best lastig. Maar we blijven lekker lessen dus komt vast goed. Ons grootste punt is de re galop, op deze hand springt ze vaak links aan.

Haha ik zal m'n best doen mee te blijven doen hier, leuk. Lees wel altijd mee waar ik veel van leer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:26

Marlis schreef:
Ons grootste punt is de re galop, op deze hand springt ze vaak links aan.

Schouder voor zetten en dan aanspringen :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:53

_Marinke_ schreef:
Ik ben er hoor Bertie! :) Had het hier in het topic gemeld en je hebt ook een pb'tje ontvangen. :)
Morgen word het helaas niet wat, heb dan stage en kan niet eerder weg. ;(

Las hier in het topic dat Annemieke ook interesse had voor de zaterdag??? Annemieke....??
Het is voor mij redelijk dichtbij, jij moet echt van verder komen zal het erg rot en l*llig vinden als jij een eind reist en we er dan ineens met z'n 2'en staan. :+

Hoooooi,
PB tje ook gehad...Ik kan helaas niet... %)
Bertie en jij mogen mij PB'en voor de volgende keer....ik hou mij zeer aanbevolen!!!!

Vorige week zaterdag wedstrijd gehad.... allemaal friesjes.... wij voor het eerst weer sinds 2010 in de ring en voor het eerst op gras.... Het ging wel goed...alleen klap ik zo enorm dicht in de ring...dat eelkje ook blokkeerd en al ons voorwaartse eruit is....
eerste proef ging voor mn gevoel super goed...maar niet voorwaarts (als in bijna stappen als we draafde := ) als jurycommentaar....niet voorwaarts maar een vriendelijk beeld. Ze kwam de jury auto uit en vertelde mij dat ze een paard ziet wat braaf haar oefeningen doet, maar het voorwaarste mist. Maar wel dat ik vriendelijk reed... *\%/* *\%/* *\%/* Daar doe je het toch voor!!!! dan maar geen hoge punten hoor...dat commentaar is mij al zoveel waard...als je ziet waar we vandaan komen.....dat weet jij wel Bertie!! (en iedereen die even onderzoek doet in mijn eerste of tweede post in dit topic ik geloof deel 2)
tweede proef verkeerd gereden en ook niet voorwaarts....daar kreeg ik als commentaar...leer de proef dan uit je hoofd... tja daar heb ik niet zoveel aan eerlijk gezegd....Ik ken de proef ook uit mn hoofd maar door de zenuwen en een vriendje die voor t eerst voor leest helemaal verkeer gereden....daarna gecorrigeerd en liet ik een super middendraf zien voor mn gevoel.... die werd beloond met een 6 :') volgens mij lette ze niet op ofzo :P
Hier had ik 168 min 2 strafpunten = 166

DaisyB94

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:05

Ik heb in het topic [WS-ITP] Daisy & Pino op weg naar de top! foto's en filmpjes. Ik zou het erg fijn vinden om jullie commentaar/tips te krijgen.

wat ik zelf zie: Hij moet nog beter op het achterbeen komen, ik moet meer in balans blijven & Ik moet zelf sneller loslaten. Ik ben desondanks tevreden want er zit verbetering in!

ik zal vanavond even een soort van bijlees post houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:53

DaisyB94 schreef:
Ik heb in het topic [WS-ITP] Daisy & Pino op weg naar de top! foto's en filmpjes. Ik zou het erg fijn vinden om jullie commentaar/tips te krijgen.

wat ik zelf zie: Hij moet nog beter op het achterbeen komen, ik moet meer in balans blijven & Ik moet zelf sneller loslaten. Ik ben desondanks tevreden want er zit verbetering in!

ik zal vanavond even een soort van bijlees post houden.

Wat mij nog opvalt is dat hij niet helemaal fijn rond in de hals is en snel heel kort wordt. Daarbij vind ik hem er achter nog niet bij zoals je al zegt. Ik zou hele kleine stukjes gaan doorsluiten en luchtig houden aan die voorkant. Ik zou hem hierin goed in lengte rijden in de hals, zodat hij niet de neiging krijgt achter de ll te kruipen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 01:30

Hoi Daisy,
Zowiezo super dat je zo'n eind al gekomen bent. Je zegt zelf al "ik moet sneller loslaten" en dat zie je ook wel een beetje terug. Ik vind dat je paard wat souplesse mist. Hij doet alle oefeningen braaf maar ik mis "swung" in het lijf. Meer buigingsarbeid zou ik adviseren, waarbij hij "echt" moet loslaten.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:35

We zijn nu daar haar heel erg hard mee bezig, het is wel moeilijk omdat hij zo gigantisch lang is. Ook is hij heel slim waardoor hij super snel faked waardoor hij of extreem veel buiging aanneemt waardoor hij zijn achterbeen juist net niet onder de massa brengt of hij klapt achter de ll. Het moeilijk is dat hij vaak of zich op gaat kroppen als hij oefeningen moeilijk vind of weg gaat drukken. Ik ben er net nog niet helemaal handig in om hem in de juiste houding te krijgen. Het gaat al steeds beter kleine stukjes, maar hij mist net de kracht achter om dat vol te houden. Omdat hij heel ongeconcentreerd is durf ik hem vaak zelf niet goed los te laten en daar zit wel een beetje het probleem. Hij word vaak duwerig en vervelend als ik hem te strak houd. In ieder geval bedankt voor de tips

waarom is paardrijden zo moeilijk XD

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:38

Haha Annemieke je mag ook vertellen dat je in je eerste proef 177 punten had. M.a.w. Je hebt overal een punt laten liggen wegens het niet vw. Genoeg zijn.

Moet je nagaan wat je straks gaat doen als jij niet vergeet consequent te zijn :D

En Snackie heeft haar eerste winstpunt in de B binnen <3 trots op jullie meisjes. Jullie zijn zo hard vooruit gegaan!

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:43

Ik wil me ook graag melden in dit topic. Ik heb af en toe wat uit de vorige topics gelezen, maar niet alles. Ik heb nu ook alleen maar de openingspost gelezen. Meer dan 70 pagina's vond ik toch wat te veel.
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Het probleem bij mij en mijn paard is dat de verbinding eigenlijk altijd los, vast, los, vast is. Ze is er meestal of net niet doorheen of kruipt een beetje achter de teugel. Zodra de activiteit van achter een beetje ontbreekt begint ze echt vreselijk met haar hooft te 'zwaaien' een soort jaknikken. Wat ik dan doe is voorwaarts rijden, maar dat uit zich dus niet altijd in meer activiteit maar alleen snelheid. Vervolgens heb ik moeite om haar weer terug te krijgen in een rustig tempo zonder dat ik behoorlijk streng met mijn hand moet inwerken.
Ik hoop dat het filmpje een beetje een beeld geeft van het probleem, ondanks de slechte kwaliteit. Mijn houding is ook echt belabberd dus als daar ook nog tips voor zijn hoor ik het graag.

http://www.youtube.com/watch?v=GtWxLVMP ... e=youtu.be

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:26

Wat mij opvalt aan je filmpje (heb niet helemaal gekeken, heb nu beetje haast :p) is dat ze heel veel beenactie heeft, maar eigenlijk bijna niet vooruit lijkt te gaan.. Ik denk dat je moet zorgen dat ze meer vooruit gaat. Het ja knikken heb ik eigenlijk niet terug gezien in het filmpje.. (Maar heb ook niet alles gekeken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:03

Soraya ik zou er graag meer van willen zeggen maar ik kan er nu niks zinnigs uithalen. Het is te ver gefilmd.

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:42

Saintelette het klopt wel wat je zegt. Ze heeft veel been actie en gaat ook best snel af en toe, maar echt goed actief lopen is lastig. Ik probeer dat nu te verbeteren door veel overgangen en tempowisselingen te rijden. Het jaknikken staat niet op dit filmpje.
Ik zal eens vragen of iemand mij kan filmen in de hoop dat er dan wat meer te zien is.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 14:50

Nou, zoals beloofd heb ik foto's van mijn vriendin en haar 4 jarige fries!
Filmpjes komen er nog aan.

Afbeelding
Hier een paard dat nog niet echt actief is. Wel wat lengte in de hals, maar zoekt de hand nog niet op. Even ter illustratie hoe ze vandaag aan het begin liep. Ruiter moet de hand wat meer tillen en ontspannen in de hand. Rechtop zitten en vooruit kijken.

Afbeelding
Hier loopt ze qua hals erg netjes vind ik. Dit was tijdens een pasje voorwaarts, en over het been ben ik hier erg tevreden. :j Ruiter mag hier wat meer in de hand toelaten, en weer rechtop gaan zitten en vooruit kijken.

Afbeelding
Deze foto laat ik even zien om de achterhand te laten zien. Vind hier dat ze keurig dat achterbeen gebruikt, ondanks dat nageeflijkheid ver te zoeken is. :+ Ruiter mag hier de hand meer tillen.

Afbeelding
Dit is wat er veel gebeurd. Zodra t paard ontspant kropt ze zich snel op deze manier op. Hier word aan gewerkt door haar voorwaarts te rijden. Mijn vriendin heeft dan de neiging haar teugels korter te pakken. Prop er bij haar in dat ze dit niet moet doen omdat ze zich dan JUIST opkropt.

Afbeelding
Hier dan wel niet aan de teugel, maar erg fijne foto vind ik. Mooi contact met de mond. Fijn been gebruik.. Ruiter mag meer rechtop, en weer vooruit kijken.

Afbeelding
En tot slot even op eigen benen. Nogsteeds een actieve achterhand, handen op een nette hoogte, en ze kijkt vooruit! *\o/*

Dit is de 2e keer dat er zo aan de activiteit word gewerkt. Ze vroeg mij te helpen met de galop. Ze gaat dan heel hard draven voor ze aangalopeerd. Dus werken we eerst aan activiteit. Paardje is erg werkwillig, en doet haar best. Vind het nog wel heel moeilijk. De aanleuning is erg rommelig, soms wel soms niet. Soms loopt ze fijn, en schiet ze na een paar passen door naar veel te diep met de neus op de borst. Ze maken in die 2x al erg veel vooruitgang! Lisa moet erg letten op haar handen. Daar zit veeeeeel te veel spanning in. Verder geeft ze haar paard de kans zich op te kroppen doordat ze haar teugels heel kort neemt.

Filmpjes ga ik vanavond uploaden!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:35

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met dat ze haar hand moet tillen? Want zie op de foto's helemaal geen lage handhouding. Zie haar juist teveel in de pols knikken ipv rechte lijn te houden. Vind juist op de laatste foto haar handen te hoog als je naar de lijn elleboog... pols.. mondhoek kijkt.

Aangalopperen voor friezen is wel vaker een probleem, ze kunnen het niet zo makkelijk. Denk dat het vooral balans en kracht is dat ze nu nog mist. Zou juist aan overgangen werken... en dan eigenlijk zorgen dat ze die op haar zit kan maken en dat ze naar haar hand toe kan rijden en paard dus geen excuus geeft zich op te krullen. Rustige overgangen maken... dus veel tijd er tussen en steeds weer ontspannen zodat het ook niet iets wordt om heftiger te gaan reageren.

Ergens eerder werd genoemd dat overgangen rijden juist kan zorgen dat ze flitsender voor been raken en sneller reageren en daarom drukker kunnen worden. Maar volgens mij kan je overgangen op twee manieren gebruiken. Snel veel overgangen maken en veel vooruit kan je een sloom paard vlugger mee maken maar een overactief paard kan je met overgangen ook beter leren wachten. Juist door de tijd ervoor te nemen en zelf goed te ontspannen. Je laat ze dus minder snel op elkaar volgen dan wanneer je een slomer paard zou doen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:44

Ik heb het idee dat de houding van de ruiter komt doordat het zadel net wat te klein is voor haar.. Ze zit wat op de lepel waardoor ze haar bekken de verkeerde kant op buigt.. Het galop gedeelte is denk ik ook een balans dingetje. Veel buigen, overgangen en km maken om dr sterker en flexibeler te krijgen en dan komt die galop vanzelf wel. Het bewegen in de aanleuning kan hier ook heel erg mee te maken hebben, dat ze er nog niet sterk genoeg voor is/balans mist (maar kan ook natuurlijk door de ruiter komen, maar dat kan ik zo niet beoordelen)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 20:12

Die rare knik klopt idd. :j letten we heel erg op. Ze heeft snel de neiging haar handen vast te zetten. Vandaar de nu wat hogere hand. Overgangen doen we idd rustig. De tijd er voor nemen en haar in wen bepaald tempo laten lopen met een hulp. Opvangen en daarna los laten. Niet vast blijven houden als ze te hard gaat enz enz. Paard is al erg voorwaards idd daarom ook veel oefeningen in een lager tempo. Dat is erg moeilijk voor zowel paard als ruiter. Ik zal dalijk even een foto opzoeken van een tijdje geleden. Paard mist nog veel kracht achter maar ze kan erg mooi lopen. Ikzelf zie al veel vooruitgang. Zal zo ook ff de filmpjes doen voor een nog beter beeld van deze combi. :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 20:17

Saintelette schreef:
Ik heb het idee dat de houding van de ruiter komt doordat het zadel net wat te klein is voor haar.. Ze zit wat op de lepel waardoor ze haar bekken de verkeerde kant op buigt.. Het galop gedeelte is denk ik ook een balans dingetje. Veel buigen, overgangen en km maken om dr sterker en flexibeler te krijgen en dan komt die galop vanzelf wel. Het bewegen in de aanleuning kan hier ook heel erg mee te maken hebben, dat ze er nog niet sterk genoeg voor is/balans mist (maar kan ook natuurlijk door de ruiter komen, maar dat kan ik zo niet beoordelen)

Naar mijn idee is het zadel trouwens prima.. (Met mijn kleine beetje verstand van zadels)
Moet ze haar bekken niet wat meer kantelen? Zoals Jolien dat volgens mij altijd zegt; billen om het zadel en kruis wat omhoog trekken?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:21

Als ze zit op haar zitbeenknobbels moet er nog een hand achter kunnen op de lepel. Dat kan je dus prima in stilstand even proberen. Denk dat Saintelette wel beetje gelijk heeft, al zijn de meeste foto's op het sta-moment.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:29

LoveUggs schreef:
Saintelette schreef:

Naar mijn idee is het zadel trouwens prima.. (Met mijn kleine beetje verstand van zadels)
Moet ze haar bekken niet wat meer kantelen? Zoals Jolien dat volgens mij altijd zegt; billen om het zadel en kruis wat omhoog trekken?

Nah ik weet t niet maar ik vind dr op foto 2 gewoon ver naar achter zitten.. De lepel eindigt bij dr billen, daar kan zeker die hand niet tussen/achter waar Evelijn het over heeft (dit wist ik ook niet hoor ;) ).. Trek maar eens een lijn vanaf het bokketje van dr cap (of schouder) naar dr hak, dit zou recht moeten zijn maar je ziet duidelijk dat ze te ver naar achter zit met het bovenlijf.. ik denk niet dat ze haar bekken meer moet kantelen.. Misschien beugels een stuk langer? Maar vind eigenlijk dr benen net weer prima liggen... Lastig..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:29

S_en_Z schreef:
Haha Annemieke je mag ook vertellen dat je in je eerste proef 177 punten had. M.a.w. Je hebt overal een punt laten liggen wegens het niet vw. Genoeg zijn.

Moet je nagaan wat je straks gaat doen als jij niet vergeet consequent te zijn :D

En Snackie heeft haar eerste winstpunt in de B binnen <3 trots op jullie meisjes. Jullie zijn zo hard vooruit gegaan!

<3

Jep thanks to you!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 20:44

Ik zal het eens zeggen. :j mocht het zadel voor haar te klein zijn zijn ze er vast niet blij mee.. Net een nieuw zadel waar t paard fijn mee loopt :+
De boom (?) is trouwens verstelbaar. Dat stik waar je benen op rusten..
Wat vinden jullie verder van het paard? Hoe ze loopt enzo..? Tips kan ik de volgende keer natuurlijk meenemen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:36

Mag ik ook weer even m'n fries laten zien ookal heb ik geen helm op! Morgen heb ik een nieuwe haha! :D
Hij ging vandaag heel fijn, maar ik hoop dat jullie een paar verbeterpuntjes voor me hebben;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet vooral op m'n benen letten en me hakken uitdrukken! :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 23:04

Hier de filmpjes:

Hier was ze wat aan het schakelen, voorwaarts.

Hier zijn haar handen een paar keer even goed te zien. Wat ze met haar hand doet. De overgangen naar stap vind ik wat slordig. (ook al zeg ik op het filmpje wss goedzo! Dit is wat ik nu zie.) Wel zijn er stukjes waar het paard lekker actief het been gebruikt, en op andere stukken weer minder. Er is wel zo veel mogelijk om de natte plekken heen gereden. Verder zie ik dat ze met doorzitten volgens mij toch wat spanning in de benen heeft zitten.. Zie ik dit goed? Ook zie ik spanning in de hand.

Hier zijn weer die gekke handjes. Wel vind ik het fijn dat ze hier de ontspanning begint op te zoeken.

In het begin vrij actief beengebruik. Vervolgens wat minder. Ze mocht van mij pas vanuit een rustig drafje aangaloperen. Zoals te zien is gaat ze daar heel diep, aanvullen met been, en dan gaat het tempo omhoog. Daar word aan gewerkt. Zien jullie mijn vriendin haar handen? Dat gebeurd er dus wanneer Zara te hard gaat, en ze haar niet terug in tempo krijgt. Spanning, en vast zetten. Dan de galop. Het aangaloperen gaat heel snel hier, maar wel meteen actief. De keren erop ging ze eerst idd heel hard draven. Wat ook te zien is is hoe lang, en moeilijk het is (voor mijn vriendin) om haar op een normaal tempo terug te krijgen. Daar gaat ze dan ook trekken en vergeet ze los te laten. Ze weet hier zo te zien ook niet of ze moet doorzitten of lichtrijden.

En de laatste.. Hier loopt ze heel fijn op sommige momenten. Dit bedoel ik dus met onregelmatig in de aanleuning. Een stukje heel netjes en vervolgens gaat ze veel te diep, waar ze dan aandraaft. Dit is dan ook het punt waar ze moe begint te worden, en het allemaal heel moeilijk is voor haar. In dit filmpje hoor je mij ook al zeggen: "je moet je handen ook weer niet te hoog gaan houden hé". (wat een gekke stem heb ik op film!)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 23:05

michelle___ schreef:
Mag ik ook weer even m'n fries laten zien ookal heb ik geen helm op! Morgen heb ik een nieuwe haha! :D
Hij ging vandaag heel fijn, maar ik hoop dat jullie een paar verbeterpuntjes voor me hebben;

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik moet vooral op m'n benen letten en me hakken uitdrukken! :)

Wat vind je er zelf verder nog van?

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:19

Dat ik een helm op moet! :D
Verder vind ik d'r wel fijn aan t lopen. Maar heb ik ook graag opbouwend commentaar. :)