Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LoveUggs schreef:Dankje! Gas is alleen niet scheef hoor!Gas heeft artrose, en de ene dag loopt hij beter dan de andere. De ene keer loopt hij links beter, en de andere keer rechts. Kan ook zo zijn dat hij morgen wel weer goed loopt. Maar dat maakt niet uit =P ik ga morgen eens kijken en eens het een en ander proberen! Dankje! =D vind het belangrijk om hem lekker soepel te buigen, met zijn artrose. Als je mij trouwens zou vragen wat zijn betere kant is... Ik zou het niet weten =P de ene keer galopeerd hij rechts helemaal bagger en stijf , en zoals vandaag is dat links. Maar het komt dus vrij vaak voor, dus tipd zijn wel heel handig! =D
Veulen84 schreef:Ik heb er vandaag even opgezeten. We waren niet in het positief, maar ook niet super negatief. Morgen les, mag mijn instructeur kijken. Dat vind ik fijnere. Zag op de beelden een heel stuk wat problematisch is. Maar moet er misschien ook nog iets geduld op hebben.
Wat precies het probleem is met het zadel is niet goed te bepalen. We hebben tweemaal een drukmeting gedaan. Daar komt eigenlijk niks uit. Het zadel ligt eigenlijk goed. We hebben het zelfs apart getest alleen in galop. Toch zien we kwa beweging en gedrag dat haar iets hindert.
Irritant is ook dat ze met een slecht passend zadel steeds beter loopt dan onder dit zadel. Maar uiteindelijk is ook dat dan weer niet goed en niet mijn bedoeling.
Donderdag komt er nog een zadelmaker kijken (even kijken of die nog iets weet). Begin april komt er anders iemand uit engeland die het moet gaan oplossen. Drastisch, want dat zou neerkomen op het inzagen van de boom en het plaatsen van een 3 en 4de singelstoot.
Rosa is een bijzonder paard hierin. Ze was extreem zadeldwangig toen ik haar net ging trainen. Passen en meten was niet eens mogelijk.
Nu is ze niet zo gevoelig meer, maar ze blijft een moeilijk paard hierin. Totaal hebben we 38 zadels gepast in 2 jaar. Daarvan lagen er 4 enigsinds goed. 2 waren er boomloos. Hier heb ik allebei 2 a 3 maanden wat mee gekund. 3de was een massimo, hier heb ik 4 maanden mee gereden. En dan dit zadel. Hier heb ik 7 maanden mee gereden.
We komen er wel hoorZe hoeft ook niet percee te werken, ware het niet dat ze het zo prettig lijkt te vinden verder. Probleem is dat ze verder nogal moeilijk reageert op andere dingen. Bv paarden, dus ze is ook niet zo'n paard dat je in de wei zet. Ze springt er nog steeds uit als een ander paard te dicht in de buurt komt (of d'r aanraakt). Voor mij is het allemaal te overleven, ik hou rekening met d'r.