Voor mijn gevoel liep ze hier wel een beetje aan de teugel of lijkt dat zo?
Ik ben benieuwd naar tips.

niet echt duidelijk maar ik heb geen beter foto
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
annagerds schreef:Hoi allemaal !
Morgen ga ik voor het eerst weer naar mijn verzorgpaardjes sinds November.
En mijn andere vriendinnetje (die ook verzorgt) wil liever niet op haar verzorgpaardje.
Na een hoop gedoe ga ik toch maar op haar paardje.
Maar nu heb ik 1 probleempje, ik wou graag mijn verzorgpaardje aan de teugel
oefenen.
Graag zou ik tips willen om het neusje van Brillie (haar verzorgpaardje) ook naar beneden te krijgen.
Zouden jullie me kunnen helpen ?
Groetjesss![]()
![]()
alvast bedankt
xAlientjex schreef:Voor mijn gevoel was het contact wel redelijk goed had alleen me handen niet erg netjes.
En liep ze een beetje aan de teugel maar nog niet echt goed net of ze het nog wat meer opzocht
Oke bedankt er komt langzaam een beging
S_en_Z schreef:Knollentuin ik zit nu op mijn Mobiel dus reageer later uitgebreid
Wat ik even wou doen.![]()
Bedankt! Je hebt me net een heel groot compliment gemaakt die mijn hele avond goedgemaakt heeft! Ben ongelofelijk blij dat het eruit ziet alsof haar hals laag een voorkeurspositie van haar is. Dankjewel nogmaals
Jammer dat je aanneemt dat ik altijd op 1 manier rijd door een filmpje waarbij ik al aangeef dat ik niet zo fijn gereden heb als ik zou willen omdat ze spierpijn had. (edit: zie nu dat dat er niet bij stond. Dat heb ik dan ergens anders vermeld, mijn excuus)
En ik rijd mijn ene rit wel 5x nadat ik afstap om na te denken wat ik voelde, hoe ik reageerde en wat ik beter had kunnen doen of hoe ik beter had moeten reageren.
Ik zal later inhoudelijk reageren
Yamcha schreef:Ik denk dat Zya het heel makkelijk vindt om lekker achter de teugel te kruipen, en denk dat je dat wel moet gaan corrigeren. Je kunt zeggen dat je daar niet mee bezig bent (al lijkt me dat wel wat apart) maar dat is wel echt iets waar je mee aan de gang moet als je je paard lekker door het lijf wilt laten lopen. Maar dat is imo vooral haar voorkeurshouding, en zolang je daar niet vanaf komt, kun je wel de schouders en de heupen willen plaatsen, maar heeft dat rijtechnisch imo niet zoveel waarde.
ik begrijp het "achterhand eruit drukken" al echt helemaal niet. Ergens ben je ofwel met binnenbeen ofel met binnenteugel te streng waardoor je paard over de buitenschouder wegloopt. De oplossing lijkt mij dan om iets meer op de binnenkant te gaan zitten met je binnenbeen lang en los, zodat je paard daar ook heen wil, om zo in balans te blijven.
Jij drukt dan de achterhand er ook uit, waardoor je imo je paard volledig op de buitenschouder zet, en imo ben je dan alle balans kwijt. Dus dan kun je haar daarna dan toch nooit in evenwicht tussen 2 teugels hebben? Volgens mij moet ze dan alle zeilen bijzetten om die hoek door te komen..... dus die reactie vind ik niet zo raar dan.