Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FahyaFemke schreef:ik meldde alleen mn zicht, zien jullie dat
willen jullie deze eens beoordelen, en dan vertellen hoe je wat kan zien want ik ben het alweer kwijt betreft de voor en achterbenen, ik kom er even niet meer uit op mn eigen foto's.
Agossie schreef:Owkeeej...
Agossie
(ik gok) S_en_Z
Wendy_Chewie
JoycexLynn12
R_ali_R
FahyaFemke
Yelly
(ik gok) Calimero_
Dat zijn er al 8! Ik denk dat ik Yamcha ook even een pb stuur, want die wil misschien ook wel.
bertie schreef:FahyaFemke schreef:http://i59.photobucket.com/albums/g316/Marielle_photos/Fahya/rijden22-05011verschrikkelijk.jpg
en deze foto is van een jaar (of 2?) later, met een nieuw zadel en nieuwe juf (die ik nu niet meer heb):
http://i59.photobucket.com/albums/g316/ ... G_4377.jpg
Ik vind de tweede foto qua aanleuning wel vriendelijker dan de eerste. Die ziet er 'getrokken' uit. Je paard loopt in de tweede foto nog wel op de voorhand.
Lizzii schreef:Agossie schreef:Lizzii, dan wordt het eerder 3 weken "workshop" in plaats van 2 dagen!
Kunnen we lekker veel leren maar ik denk dat het misschien realistisch toch een beetje moeilijk zal liggen al sta ik open voor alle voorstellen hoor. Je kan hier heerlijk wandelen makkelijk 2 weken aan een stuk!
S_en_Z schreef:Oh dear..
Afgelopen week niet veel gereden.. nu paar dagen er weer een beetje op.. maar man o man.. draven gaat goed maar OF ze drukt tegen mn handen aan dat ze meer teugel wil en duikt dan op de voorhand OF ze krult zich op en duikt achter de hand zodat ik helemaal niets meer heb.. bij iedere tempowisseling wil mevrouw eerst niet terug en daarna stuift ze vooruit.. ik kan mijn benen er gewoon echt NIET aan leggen..
Ieder geluidje dat madam hoort geeft genoeg afleiding om er met een "IEEEHH" geluidje vandoor te gaan (onder me uit lopen, aangaloperen en dan galopsprongen maken als een hert.. kin op de borst en het voelt alsof ze WACHT tot ik een keer te hard in het zadel ga zitten zodat ze kan bokken)
Het liefst laat ik haar uitgaloperen met een lang teugeltje want het is overduidelijk opgekropte energie en ze reageert verschrikkelijk op andere paarden en ruiters.. er hoeft er maar 1 een beetje te stampen in galop of ze begint al te hupsen dat ze wil bokken en rennen.. maar helaas is het iedere keer zo druk in de bak dat dit gewoon echt niet mogelijk is en in de longeercirkel durf ik haar nog niet te laten lopen met die harde ondergrond..
Voor nu rijd ik zoet, zacht handje.. voorzichtig beentje er aan.. beetje rechtstellen als ze links niet los wil laten en verder vooral voorwaarts willen op mijn tempo van lichtrijden.. want kuiten aan is "IEEEH"de aanleuning is flut.. maar zolang zij haar energie niet kwijt kan laat ze zich ook niet rijden
![]()
Vreemd paard heb ik maar hoor
Sjolvir schreef:S_en_Z schreef:Oh dear..
Afgelopen week niet veel gereden.. nu paar dagen er weer een beetje op.. maar man o man.. draven gaat goed maar OF ze drukt tegen mn handen aan dat ze meer teugel wil en duikt dan op de voorhand OF ze krult zich op en duikt achter de hand zodat ik helemaal niets meer heb.. bij iedere tempowisseling wil mevrouw eerst niet terug en daarna stuift ze vooruit.. ik kan mijn benen er gewoon echt NIET aan leggen..
Ieder geluidje dat madam hoort geeft genoeg afleiding om er met een "IEEEHH" geluidje vandoor te gaan (onder me uit lopen, aangaloperen en dan galopsprongen maken als een hert.. kin op de borst en het voelt alsof ze WACHT tot ik een keer te hard in het zadel ga zitten zodat ze kan bokken)
Het liefst laat ik haar uitgaloperen met een lang teugeltje want het is overduidelijk opgekropte energie en ze reageert verschrikkelijk op andere paarden en ruiters.. er hoeft er maar 1 een beetje te stampen in galop of ze begint al te hupsen dat ze wil bokken en rennen.. maar helaas is het iedere keer zo druk in de bak dat dit gewoon echt niet mogelijk is en in de longeercirkel durf ik haar nog niet te laten lopen met die harde ondergrond..
Voor nu rijd ik zoet, zacht handje.. voorzichtig beentje er aan.. beetje rechtstellen als ze links niet los wil laten en verder vooral voorwaarts willen op mijn tempo van lichtrijden.. want kuiten aan is "IEEEH"de aanleuning is flut.. maar zolang zij haar energie niet kwijt kan laat ze zich ook niet rijden
![]()
Vreemd paard heb ik maar hoor
Hoezo vreemd paard? Klinkt alsof mevrouw zich kiplekker voelt! En bruist van de energie.
IEEEHH, hmmm, daar heb ik geen ervaring mee, hier is het snurkfluit, maar dan is hij al vertrokken.
Wel lastig dat jouw paard zo reageerd op haar collega's in de bak.
Niet toevallig ook nog net hengstig?
Het is winter... ik hou van ijs/ik haat ijs, ik hou van ijs/ik haat ijs... dilemma's.
Vandaag voor het eerst sinds 1 week weer op Sjollie gezeten, wederom rondje schaatsers kijken zoals in mijn onderschrift.
Die dame is gewoon verhaal apart.
En zwartje had niet meer gelopen sinds woensdag, dus aan het handje mee naar de vereniging
(braaf!!!!!, nadat ik hem eerst zo ongeveer moest duwen over de straat en niet gesnurkfluit!!!!).
Onder het zadel was hij wel stug (niet zo raar), maar ook wel heel braaf, half uurtje rond gehobbeld
(mag niet de naam training hebben) er was ook nog springles, wat rijdt dat beroerd als je daar bij in moet.