Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:03

Kimberly001 schreef:
Wat bedoel je daar nou mee. want dat zeg je iederekeer meer dat betekend..

als je vind dat het op jezelf slaat, moet je er wat mee doen, vind je dat het niet geld voor jou, dan moet je het negeren.

Kimberly001

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:05

tsjaa, het valt gelukkig niet op, ik reageeer erop voor het eerst, en ze stoort zich aan iemand die niet gelijk in de discussie zit, en dat was ik dus. maarjaa, gelukkig weet ik zelf dat ik kennis genoeg heb,

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:06

er zijn er zat hier binnen gevallen met dergelijke eerste zinnen dus het hoeft niet perse op jou geweest te zijn. Als je je aangesproken voelt zegt dat genoeg. Indien niet moet je er geen drukte om maken.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:07

Ik maak mij nergens druk om hoor, ik zeg er alleen wat van en dan nog vind ik het niet kunnen dat je zomaar zegt dat iemand geen kennis heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:08

Van sommige merk je nu eenmaal vrij snel dat ze vnl heel hard roepen.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:11

ahgjaa, het is niet te beoordelen op 1 reactie, ;) maarja

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:08

ThePast03 schreef:
horseyfries schreef:
Waarom vraag je dan aan mensen die het wel mooi vinden om dat te onderbouwen terwijl je nu zelf al zegt dat dat helemaal geen zin heeft?

Kiwiko, jij zegt eerlijk dat jij niet geïnteresseerd bent in de mening van anderen, maar ThePast03 zegt hierboven dat ze dat juist wel is. Ben je nu echt wél geinteresseerd ThePast03, of toch gewoon echt alleen als mensen hetzelfde als jou denken?
Want dan moet je je reacties toch nog eens opnieuw bekijken, ik heb ze heel goed gelezen.

Nogmaals, je leest niet goed ik had het je al eerder uitgelegd.
Ik vraag niet om te onderbouwen waarom iemand het mooi vind, ik vraag opmerkingen als "de Nederlandse top wordt afgekraakt" en "doe het zelf eerst maar eens beter" te onderbouwen.

Verder mag jij van mij denken wat je wilt hoor, zolang ik het voor mezelf maar weet is het goed. :)

Nee, je vraagt niet om "doe het zelf eerst maar eens beter" te onderbouwen, je zegt juist dat ze dat helemaal niet mogen zeggen!
Ik hoef toch niet al die stukjes weer te quoten om dat te bewijzen hé, ik hoop dat je je dat zelf nog herinnert?

Dus zo langzamerhand ben jij idd de enige die weet hoe je het zelf bedoelt, als je zegt dat je geïnteresseerd bent in de mening van andere mensen terwijl je nooit positief reageert op iemand die Totilas wel mooi vind, en zegt dat mensen die "doe het zelf eerst maar eens beter" zeggen, dat moeten onderbouwen, terwijl je telkens zegt dat dat nergens op slaat, dan wordt het idd wel erg moeilijk om nog te begrijpen wat je nu eigenlijk wilt.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:17

Kimberly001 schreef:

Op 10,11 reacties gaat dat al stukken beter.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:36

horseyfries schreef:
Nee, je vraagt niet om "doe het zelf eerst maar eens beter" te onderbouwen, je zegt juist dat ze dat helemaal niet mogen zeggen!
Ik hoef toch niet al die stukjes weer te quoten om dat te bewijzen hé, ik hoop dat je je dat zelf nog herinnert?

Dus zo langzamerhand ben jij idd de enige die weet hoe je het zelf bedoelt, als je zegt dat je geïnteresseerd bent in de mening van andere mensen terwijl je nooit positief reageert op iemand die Totilas wel mooi vind, en zegt dat mensen die "doe het zelf eerst maar eens beter" zeggen, dat moeten onderbouwen, terwijl je telkens zegt dat dat nergens op slaat, dan wordt het idd wel erg moeilijk om nog te begrijpen wat je nu eigenlijk wilt.

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind deze manier van discusseren erg vermoeiend. Je haalt elke keer mijn woorden uit het verband en geeft er zelf een betekenis aan.
Ik geef je maar gewoon gelijk, lijkt me een stuk slimmer.

Je geeft zelf in je eigen post al aan wat het probleem is, dat soort posten kunnen niet onderbouwd worden, slaan nergens op en voegen niets toe aan dit soort topics. Zodra de argumenten op zijn krijg je dat soort posten. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen?

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:52

Ilzas schreef:
Kimberly001 schreef:

Ik heb het over mij. ik stuurde 1 reactie. en toen krijg ik naar me hoofd dat ik geen basis kennis heb :=

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:56

Kimberly001 schreef:
Ilzas schreef:

Ik heb het over mij. ik stuurde 1 reactie. en toen krijg ik naar me hoofd dat ik geen basis kennis heb :=

pharagirlke schreef:
er zijn er zat hier binnen gevallen met dergelijke eerste zinnen dus het hoeft niet perse op jou geweest te zijn. Als je je aangesproken voelt zegt dat genoeg. Indien niet moet je er geen drukte om maken.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:17

ik maak me er niet druk om hoor hahahahahahahahaa

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:23

Nee, en daarom ga je er al twee pagina's op door....

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:18

JAa vind je het gek, mensen moeten hun bek dicht houden als ze niet weten tegen wie ze het hebben

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:25

Dat is Bokt. Op Bokt ken je bijna nooit iemand, toch?

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:04

Mag ik de eerste zijn die zegt dat ie Totilas een worst op 4 benen vindt, zonder dat ik aan de schandpaal genageld wordt dan? Niets anders dan lof voor hetgeen Ed weet te presteren met zo'n paard. Iedere leek kan zien dat zijn huidge bewegingsvorm meer wegheeft van show dan van een natuurlijk gaand paard.

Mensen willen show, en ze krijgen show. Dat daar dus een discussie over gaande is vindt ik erg frappant.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:09

Nou ja, er zijn dus mensen die het wel mooi vinden en die zijn daar vrij "heftig" en volhardend in. Ik hoop op een uitleg van wat ze er dan nou zo mooi aan vinden. Misschien dat ik dan zie dat ik het helemaal verkeerd zie ofzo.

Ik denk dat de discussie dus gaat of zou moeten gaan over in hoeverre je deze show nog wel wilt/ zou moeten willen.

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:10

Citaat:
Wat een geneuzel allemaal.... over smaak valt niet te twisten PUNT

Echter wat niemand kan ontkennen/betwisten is:

A. Totilas een extreem getalenteerd paard is. (zolang de tact bewaart blijft mag hij voor mij apart met zijn voorhoeven achter zijn oren komen )
B. EG een zeer professionele, ervaren, deskundige ruiter is, welke al meerdere paarden naar het hoogste (wereldtop) niveau heeft gereden/opgeleid.

Als we het allemaal nou gewoon eens ijn over bovenstaande moeten dan zijn we al een heel eind ;)

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:12

Kimberly001 schreef:
JAa vind je het gek, mensen moeten hun bek dicht houden als ze niet weten tegen wie ze het hebben

Erg brutaal hoor, en dat nog wel terwijl je nog slechts 16 bent. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:13

Hoe je het ook wendt of keert, de rest van de paardenpopulatie wordt er wel op afgerekend geen Totilas te zijn en ik denk niet dat je daar als paardeneigenaar, fokker of ruiter blij mee moet zijn. Het gevaar schuilt erin dat Totilas de nieuwe standaard wordt en dat wat er niet in de buurt kan komen, gelijk slecht of ondermaats is. Waar dit de directe concurrenten van Totilas betreft, is dat natuurlijk prima en terecht, maar de kans zit erin dat dit door gaat werken tot in de diepte en dus elk willekeurig paard in de basis als schril contrast met hem wordt gezien. Hij had beter Totalitas kunnen heten :D.

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:18

Het staat buiten kijf dat er maar weinig paarden rondlopen die op deze manier voorgesteld kunnen worden zonder zichtbare krachtinspanning van de ruiter. Of dit een kwestie is van wat men wilt zien of niet zien is aan één ieder om dat zelf uit te maken denk ik, Ilzas.
Het is in mijn ogen wel enigzins begrijplijk dat sommige bokker vrij "heftig" en volhardend zijn, zij vinden dat mooi maar kunnen niet vertellen wat ze er mooi aan vinden. Dit is dus een kwestie van smaak. En daar valt niet over te twisten.
Ilzas hoopt op een uitleg van de betrokkene die helemaal niet relevant is. Iedereen kijkt op geheel eigen wijze naar dingen. Sommige leven naar hun standaard. Mijn devies; leven en laten leven.

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:20

Robsi_Vigaro schreef:
Citaat:

A. Totilas een extreem getalenteerd paard is. (zolang de tact bewaart blijft mag hij voor mij apart met zijn voorhoeven achter zijn oren komen )
B. EG een zeer professionele, ervaren, deskundige ruiter is, welke al meerdere paarden naar het hoogste (wereldtop) niveau heeft gereden/opgeleid.

Als we het allemaal nou gewoon eens ijn over bovenstaande moeten dan zijn we al een heel eind ;)

Helaas is het een utopie om daar op te gaan hopen. We hebben op bokt nu eenmaal te maken met mensen die hun eigen visie willen opdringen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:24

Robsi_Vigaro schreef:
Citaat:

Volgens mij ging het al helemaal niet over EG. Ik heb hier nog niemand horen beweren dat hij niet ervaren en professioneel is e.d.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:26

Oei Animo_Italia, en daar heb je een goed punt :j Het is natuurlijk makkelijk om vanachter een pc, zonder eigenlijk ècht persoonlijk contact te hebben met mensen op brutale en ook niet brutale manieren op te dringen :j Denk dat het face to face toch wel anders zou zijn. (Àlle uitzonderingen erbuiten nt)
srry volg dit toppic nu een tijdje, maar vond jouw reactie wel de spijker op zijn kop slaan :)

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:31

Maar het geen wat listiglistje hier verwoord heeft is geen visie. Dit zijn gewoon weg feiten.

Wat ik hier merk is dat er vooral heel persoonlijk gereageerd en dat vind ik eigelijk gewoon niet kunnen.

Als je bovenstaande dingen nou is accepteerd en dan gaat discusiëren over het feit of het wel of niet te extreem is, dan laat je het paard en zijn ruiter in hun waarde. Maar kan je toch tegen het geen zijn dat zij laten zien?

toch? :P

@Animo_Italia: Heb verschillende reactie voorbij zien komen over zijn manier van trainen en zijn priveleven.