LoveLeandro schreef:anneliesdj schreef:@ Hermelientje; Je zegt dat arabieren vroeger een 'dakvormige croupe' hadden en plaatst er een link bij ter verduidelijking. Ik zie in die link alleen geen paarden met zo'n croupe, kun je nog eens uitleggen wat je precies bedoelt en een foto erbij doen van 1 paard?
als je een beetje naar beneden scrollt, zie je wel arabieren met een 'dakvormige croupe'
Oke, snap wat je bedoelt, maar dat is er tegenwoordig helemaal uit, helaas. 't Zijn nu vooral weken ruggen en vlakke kruizen icm hoge schoften, niet goed om op te rijden meestal
 . @ Lauss; Ik denk dat jij dat ook bedoelt maar arbieren zijn niet overbouwd, het lijkt wel zo omdat ze dus vaak een hoge schoft, lange, weke rug en vlak kruis met een hoge staartaanzet hebben.
 . @ Lauss; Ik denk dat jij dat ook bedoelt maar arbieren zijn niet overbouwd, het lijkt wel zo omdat ze dus vaak een hoge schoft, lange, weke rug en vlak kruis met een hoge staartaanzet hebben.En heb je ooit een paard gezien waarbij de witte lijn die jij noemt niet omhoog loopt? Zou niet goed zijn voor het paard als dat zo was
 .
.Hermelientje heeft het over het puntkontje alias 'dakvormige croupe', daarmee worden niet de billen bedoeld die jij aanwijst met de pijl maar juist het kruis/croupe, dat is het gedeelte wat vanaf die andere witte lijn naar beneden loopt, jouw paard heeft dus een hellende croupe
 .
.                                                         

Geplaatst: 24-09-07 14:58
               Geplaatst: 24-09-07 14:58