Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:12

Ik wil niet zeggen dat afvallen een makkie is. En er zijn mensen met overgewicht die er niets aan kunnen doen, omdat ze bv door een ziekte of medicijnen dik zijn geworden.

Ook bij de mensen die te dik zijn geworden door teveel te eten liggen vaak emotionele problemen ten grondslag, en ik geloof best dat ze het moelijk hebben. Maar zoek dan hulp..

Ik zie heel vaak dikke mensen die (veel) ongezond eten. Als je overgewicht hebt: doe er wat aan. Ga naar een dietist, een psycholoog, huisarts, whatever. Zoek hulp en zorg dat je een gezondere levensstijl krijgt.

Ik was gister bij een lezing van een schizofrenie patiënt, en die zei het heel mooi. Hij had het dan over psychiatrische patiënten, maar ik denk dat het voor een deel ook wel voor toepassing is op mensen met overgewicht: "Jullie (zaal zat vol met psychologie studenten) moeten als je met die mensen te maken krijgen ze eerst eens een schop onder hun hol geven. Ze moeten eerst uit de slachtofferrol, dan pas kunnen ze wat aan hun ziekte doen."

Overigens wil ik even zeggen dat ik het hier puur over mensen heb die door teveel eten veel te dik zijn geworden, en er verder ook niets aan doen. Dus niet over mensen die een beetje te zwaar zijn, niet over mensen die door ziekte, medicijnen, enz. te dik zijn geworden, niet over mensen die heel hard hun best doen om te lijnen en af te vallen maar waarbij het gewoon niet wil lukken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:14

De meeste weten het ook wel in dit topic.

Maar wat ik wel jammer vind is dat sommige vinden dat je geen commentaar mag geven daarop, want dat zou kwetsend zijn.

Zelf heb ik liever dat iemand z'n mond open doet, om te vertellen dat ik "iets" niet goed doe. Natuurlijk wel op en normale manier en het waarom erbij. Dan kan ik het verbeteren.

Maar als eerder gezegd zie je steeds vaker bij haw "geen commentaar op m'n gewicht of op de slof of wat dan ook"
Dan weten ze het dus wel, maar doen er niks aan Frusty

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:22

Ja daarom deze vraag.
Ik weeg zelf dus 90 kilen en ben 166 kort Tong uitsteken
nou ga ik volgend jaar weer voor een paard kijken ik hou van stevige paardjes maar niet lomp ik dacht zelf aan een paard tussen de 164 en 169 ( ik stap meestal met een krukje op inverband met de rug alleen als ik dus buitenga rijden moet ik opstappen ben van plan om een oopstapbeugel te kopen zodat ik dr sneller op kom een paard boven de 170 ben ik bang dat ik echt niet op kan)
Wat vinden jullie zou een stevig compact paardje tussen de 164 en 169 kunnen voor 90 kilo "? of raden jullie aan toch een grooter paard te nemen en dan maar een voetje vragen als ik buiten ga rijden.

posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:23

ittheclown schreef:
Ja ik zeg ook niet dat dr niet meer mensen met overgewcith zijn.
Ik bedoel dat er tussen die mensen die te zwaar zijn wel degelijk mensen zijn die dr niks aan kunnen doen.
Dus jullie kunnen wel zeggen dat te zwaare ruiters maar af moeten vallen maar helaas kan dat niet altijd.

Het kan wel!! Overgewicht is een welvaartziekte. Daar lijden de meesten aan. Met niet alleen risico's voor hun zelf, diabetes en hart en vaatziekten. Maar ook voor hun paard... (daar hadden we het toch over?) en vooral niet te vergeten de ziektekosten. In nederland heeft 23% van de bevolking ernstig overgewicht dit cijfer is nog nooit zo hoog geweest. Ik vind het echt opvallend dat deze mensen er zo weinig aan doen. Ze vinden het doodnormaal en vinden dat iedereen het ook moet accepteren. Ik vind het niet normaal en ik kan het ook niet accepteren. De eerste vraag die altijd in mij opkomt.
Waarom kunnen mensen zichzelf zo verminken, vergiftigen, ziek en ongelukkig maken.... Dat is niet wat ik begrijp!!! Als ik zo zie als ik in de supermarkt winkel dat mensen die overgewicht hebben zoveel ongezond en vet eten in hun wagen stoppen. Ze maken blijkbaar toch zelf de keuze om er niets aan te doen, maar wel lekker blijven klagen....

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:23

Ik ben op het moment te dik Ja. Ik weet het, ik weet ook dat ik af kan vallen, en ik weet ook hoe verrekte moeilijk dat is.

Op dit moment heb ik er ook niet de wilskracht, zin en het doorzettingsvermogen voor. Heeft mijn paard daaronder te lijden? Nee hoor, absoluut niet. Heb ik eronder te lijden? Ja absoluut.

Dus voor je enorm in de bres springt voor alle zielige paarden met te zware ruiters/amazones, denk dan ook eens aan die arme mensen die er zelf ook echt niet blij mee zijn. Ik ken nl. geen enkele "dikkerd" die blij is met zijn/haar overgewicht.

Dus een beetje respect tonen voor een ander, ongeacht zijn/haar uiterlijk, is hier wel op zijn plaats.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:32

ittheclown schreef:
Ja daarom deze vraag.
Ik weeg zelf dus 90 kilen en ben 166 kort Tong uitsteken
nou ga ik volgend jaar weer voor een paard kijken ik hou van stevige paardjes maar niet lomp ik dacht zelf aan een paard tussen de 164 en 169 ( ik stap meestal met een krukje op inverband met de rug alleen als ik dus buitenga rijden moet ik opstappen ben van plan om een oopstapbeugel te kopen zodat ik dr sneller op kom een paard boven de 170 ben ik bang dat ik echt niet op kan)
Wat vinden jullie zou een stevig compact paardje tussen de 164 en 169 kunnen voor 90 kilo "? of raden jullie aan toch een grooter paard te nemen en dan maar een voetje vragen als ik buiten ga rijden.

ga jij echt op een oordeel af van wat mensen hierop gaan zeggen? Koe

bepaal gewoon zelf watvoor paard je hebben wilt Knipoog

ik ben ook stevig en 172cm en ik heb een lekkere stevige kleine [150cm] appaloosa en die rij ik met een westernzadel[13kg]
en er zullen zat mensen zijn die dat niet mooi vinden,nou boeien Clown
ik hou van pony`s,en geen mens krijgt mij op een paard van 170cm

ik vind het soms ook geen gezicht als er een magere spriet op een groot breed paard zit,maar dat is ieder zijn smaak Haha!

je4 moet gewoon kopen wat bij jou past en waar jij van houd en niet wat de slanke mensen onder ons mooi vinden of goed vinden voor jou.

ik denk dat je zelf ook wel verstand genoeg hebt om een paard te kopen waar jij ook past Sigaar

ik vind nu wel dat er op de laatste paar pag. de mensen wel heel erg afgekat worden en dat men dat nog normaal vind ook,want dat moet gezegd kunnen worden!

ik vind dat je dat ook fatsoenlijk kan neerzetten,want om iemand zomaar lui en vet te noemen is erg respectloos.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:34

bedankt maar ja als je al die mensen hier hoort ga je wel twijfelen ik dacht zelf inderdaad ook dat ik met een paard tussen de 164 en 169 wel goed zat bedankt voor je reactie Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:39

ittheclown schreef:
bedankt maar ja als je al die mensen hier hoort ga je wel twijfelen ik dacht zelf inderdaad ook dat ik met een paard tussen de 164 en 169 wel goed zat bedankt voor je reactie Lachen

Ik vind dat ook een goede keuze.
Bij twijfel vraag ik ook altijd naar andere meningen hoor. Dat geeft een goed gevoel. Je kunt immers niet alles weten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:41

mirgino, over wat mooi is, daar valt niet over te discusseren, is ook niet belangrijk. Maar de gezondheid van een paard wél!
Als dat "mooie" er voor zorgt dat het paard of ander dier daar "last" van heeft, dan vind ik dat niet kunnen!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:43

bedankt voor je reactie

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:44

ik vind het inderdaad ook belangrijker dat het paard gezond blijft kijk voor mijn groote 166 zou ik een pony niet hoeven laten maar voor mijn gewicht wel vandaar dat ik liever als een dwerg op een paard zit dan met 90 kilo op een ponyrug die het mischine maar net aankan (licht natturlijk ook aan de pony)

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:49

90 kilo op een stevig paard van 1,64-1,69 kan volgens mij makkelijk hoor! En ik vind het heel goed van je dat je er zo over nadenkt en een paardje koopt wat je makkelijk kan dragen en geen arabier oid.
Trouwens dit geld idd niet alleen voor mensen met overgewicht, ik zou met mijn 50 kilo en 1,70 ook niet op een klein ponytje gaan zitten Iedereen (dun/dik/lang/kort) moet als hij een paard koopt goed nadenken over of hij niet te zwaar of te lang is, vind ik Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:50

Ik denk dat een paardje van 1.64 heel leuk zou staan. Zeker in het model van een gelders of duits ofzo. Hoe hoger het paard, hoe langer ook de rug is. Dus soms kun je beter een kleiner paardje nemen met een korte rug.

Ook is je zadel van ontzettend belang als je wat zwaarder bent. Die moet immers de druk verdelen Knipoog
Laatst bijgewerkt door superwoman op 17-11-06 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:55

ja dat is zo ik vind paarden met een lange rug ook niet zo mooi.Vind ze veel leuker als ze een beetje een pony model hebben maar dan 20 cm groter Tong uitsteken een beetje ronde vormen dat is bij mij altijd goed

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:57

ittheclown schreef:
ja dat is zo ik vind paarden met een lange rug ook niet zo mooi.Vind ze veel leuker als ze een beetje een pony model hebben maar dan 20 cm groter Tong uitsteken een beetje ronde vormen dat is bij mij altijd goed

idd Knipoog

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:22

Lachen

Harm01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:49

steeffie schreef:
90 kilo op een stevig paard van 1,64-1,69 kan volgens mij makkelijk hoor! En ik vind het heel goed van je dat je er zo over nadenkt en een paardje koopt wat je makkelijk kan dragen en geen arabier oid.
Trouwens dit geld idd niet alleen voor mensen met overgewicht, ik zou met mijn 50 kilo en 1,70 ook niet op een klein ponytje gaan zitten Iedereen (dun/dik/lang/kort) moet als hij een paard koopt goed nadenken over of hij niet te zwaar of te lang is, vind ik Knipoog

prezies en met deze stelling als ik het zo mag noemen ben ik het helemaal eens

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:37

Afgod

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:41

effie op de stelling van overgewicht door ziekte (of half overgewicht in mijn geval Clown )
Hoe kun jij zien aan die persoon of dat die overgewicht heeft door ziekte.
Staat heus niet op mijn voorhoofd geschreven hoor.

ik eet trouwens geen chips of chocolade Huilen een vrouws ergste nachtmerrie Haha!

Ben zwaar voedingsintolerant. Mijn voeding bestaat uit soep gestoomde groenden en hmm bloemenbroodkrackers Vork

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:50

katiavl schreef:
effie op de stelling van overgewicht door ziekte (of half overgewicht in mijn geval Clown )
Hoe kun jij zien aan die persoon of dat die overgewicht heeft door ziekte.
Staat heus niet op mijn voorhoofd geschreven hoor.

ik eet trouwens geen chips of chocolade Huilen een vrouws ergste nachtmerrie Haha!

Ben zwaar voedingsintolerant. Mijn voeding bestaat uit soep gestoomde groenden en hmm bloemenbroodkrackers Vork

Maakt toch niet uit waarom?
Als je er maar rekening mee houd voor het paard!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:53

De stelling is trouwens geen OVERgewicht maar simpel weg meer dan wat goed is voor je paard. Dus ook met een gezond gewicht kun te zwaar zijn voor (sommige) paarden

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:02

Qimm schreef:
De stelling is trouwens geen OVERgewicht maar simpel weg meer dan wat goed is voor je paard. Dus ook met een gezond gewicht kun te zwaar zijn voor (sommige) paarden

de stelling is wel zeker ruiters met overgewicht *LOL* goed lezen! Clown

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:04

Duuuus als je nou 7 bent en je weegt 60 kilo (dat is wel echt te veel) dan mag je dus niet op een paard rijden omdat je overgewicht hebt?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:07

Qimm schreef:
Duuuus als je nou 7 bent en je weegt 60 kilo (dat is wel echt te veel) dan mag je dus niet op een paard rijden omdat je overgewicht hebt?

wil je hier nou echt een antwoord op Verward
het gaat om de stelling van TS
Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:29

Best. Door de discussie is loopt of liep ging het meer over het maximale toelaatbare gewicht van ruiters op paarden. Met een gezond gewicht kun je toch te zwaar zijn voor je paard. Dus hoef je geen OVERgewicht te hebben om te zwaar te zijn voor je paard.