Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ittheclown schreef:Ja ik zeg ook niet dat dr niet meer mensen met overgewcith zijn.
Ik bedoel dat er tussen die mensen die te zwaar zijn wel degelijk mensen zijn die dr niks aan kunnen doen.
Dus jullie kunnen wel zeggen dat te zwaare ruiters maar af moeten vallen maar helaas kan dat niet altijd.
ittheclown schreef:Ja daarom deze vraag.
Ik weeg zelf dus 90 kilen en ben 166 kort
nou ga ik volgend jaar weer voor een paard kijken ik hou van stevige paardjes maar niet lomp ik dacht zelf aan een paard tussen de 164 en 169 ( ik stap meestal met een krukje op inverband met de rug alleen als ik dus buitenga rijden moet ik opstappen ben van plan om een oopstapbeugel te kopen zodat ik dr sneller op kom een paard boven de 170 ben ik bang dat ik echt niet op kan)
Wat vinden jullie zou een stevig compact paardje tussen de 164 en 169 kunnen voor 90 kilo "? of raden jullie aan toch een grooter paard te nemen en dan maar een voetje vragen als ik buiten ga rijden.
ittheclown schreef:bedankt maar ja als je al die mensen hier hoort ga je wel twijfelen ik dacht zelf inderdaad ook dat ik met een paard tussen de 164 en 169 wel goed zat bedankt voor je reactie
ittheclown schreef:ja dat is zo ik vind paarden met een lange rug ook niet zo mooi.Vind ze veel leuker als ze een beetje een pony model hebben maar dan 20 cm grotereen beetje ronde vormen dat is bij mij altijd goed
steeffie schreef:90 kilo op een stevig paard van 1,64-1,69 kan volgens mij makkelijk hoor! En ik vind het heel goed van je dat je er zo over nadenkt en een paardje koopt wat je makkelijk kan dragen en geen arabier oid.
Trouwens dit geld idd niet alleen voor mensen met overgewicht, ik zou met mijn 50 kilo en 1,70 ook niet op een klein ponytje gaan zittenIedereen (dun/dik/lang/kort) moet als hij een paard koopt goed nadenken over of hij niet te zwaar of te lang is, vind ik
katiavl schreef:effie op de stelling van overgewicht door ziekte (of half overgewicht in mijn geval)
Hoe kun jij zien aan die persoon of dat die overgewicht heeft door ziekte.
Staat heus niet op mijn voorhoofd geschreven hoor.
ik eet trouwens geen chips of chocoladeeen vrouws ergste nachtmerrie
![]()
Ben zwaar voedingsintolerant. Mijn voeding bestaat uit soep gestoomde groenden en hmm bloemenbroodkrackers
Qimm schreef:De stelling is trouwens geen OVERgewicht maar simpel weg meer dan wat goed is voor je paard. Dus ook met een gezond gewicht kun te zwaar zijn voor (sommige) paarden
Qimm schreef:Duuuus als je nou 7 bent en je weegt 60 kilo (dat is wel echt te veel) dan mag je dus niet op een paard rijden omdat je overgewicht hebt?