Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:28

Dan is het, denk ik, bij jullie nog een stukje erger dan hier! Je hebt inderdaad geluk gehad damian23, liever de meidoorn om zeep dan de paarden ;)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:29

Het is de zwaarste storm sinds 1901 (toen ze zijn gaan meten). De ellende is dat alles volop in blad staat. Ik vind er niks aan want dit is echt extreem.

damian23

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:30

Bij de nieuwe stal staan gelukkig geen bomen.

Oh, wat ben jij verwend lekker een binnenbak!!!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:33

damian23 schreef:
Het is de zwaarste storm sinds 1901 (toen ze zijn gaan meten). De ellende is dat alles volop in blad staat. Ik vind er niks aan want dit is echt extreem.

Wat vervelend! Ja, soms is het gezellig he? Maar als je vanalles ziet kapotgaan is de charme ervanaf. Volgens de voorspellingen zouden jullie er bijna vanaf moeten zijn, niet? Wij hebben ook een mooie binnen- en buitenbak : :D .

Ik ben ergens wel opgelucht dat die vreselijke hitte voorbij is, want ik had toch wat moeite paardlie faan het werk te zetten als hij heel de dag gezweet had.. misschien ben ik te soft.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:33

Wat een takkeweer bij jullie zo te horen, hier valt het best mee. Paard heeft de ochtend nog droog buiten gestaan. Nu waait het wat harder en regent het flink, maar had erger verwacht. Wel fleecevestje aangedaan, koud :brr: hopelijk valt de schade mee bij jullie en blijven de paarden veilig!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:34

damian23 schreef:
Bij de nieuwe stal staan gelukkig geen bomen.

Oh, wat ben jij verwend lekker een binnenbak!!!

Heeeeeel blij mee vandaag!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:35

Als ik de windguru mag geloven gaat het vrij snel, dus ik hoop dat het ook heel snel weer voorbij is.
http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc= ... sty=m_spot

Site die veel wordt gebruikt door surfers. Heeft meestal de beste voorspelling qua wind en de tijd. Effe goed kijken en eventueel een plaatsnaam (in de buurt van water uiteraard) invoeren en je ziet wanneer de wind minder/meer wordt.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:39

SinneJ schreef:
Sorry voor de verschrikkelijke kwaliteit, maar dit is het beeld aan de longe nu. Met gsm getrokken dus het kan beter hehe

[ [url=m/wIuVVN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moeilijk om vanaf een foto te zeggen, ik denk dat hij iets actiever mag :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:41

Helemaal waar! De foto is inderdaad ook op een ongelukkig moment getrokken. Maar de plaats van zijn hals vinden jullie ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:50

damian23 schreef:

Wil niet zeuren (of perse gelijk hebben) :o , maar het is niet de zwaarste storm ooit hoor, het is wel de zwaarste juli storm ooit. Het heeft wel harder gewaaid dan vandaag, alleen niet in de zomer.....

Maar goed, ik ga off topic.

Sinne ik vind dat je paard er juist lekker relaxt bij loopt +:)+ .

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:04

We mogen of topic toch? Maar je hebt gelijk...het is de ergste storm in juli :o

Maar het mag van mij snel over zijn. De wind lijkt al wat af te zakken.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:05

Sinne, de hals is mooi zo! Mooi laag en neusje lekker ver voor de loodlijn.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:15

Top, bedankt! Dan ga ik lekker door zo aan de longe, met het oog op het tempo en eind deze week leg ik er zijn zadel nog eens op :) kijk er al naar uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:20

damian23 schreef:
We mogen of topic toch? Maar je hebt gelijk...het is de ergste storm in juli :o

Maar het mag van mij snel over zijn. De wind lijkt al wat af te zakken.

Van mij ook! Ik vind dit vreselijk :( . Heb net even snel in de regenmeter gekeken, maar we hebben nu al 7 mm. Dat is ook wel weer lekker voor het gras.

Mijn schoonouders zitten op het IJsselmeer met de boot :j , maar zijn erg ervaren en we hebben ze net aan de telefoon gehad en ze liggen op een goede plek uit de wind.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 18:07

[***] schreef:
damian23 schreef:

Wil niet zeuren (of perse gelijk hebben) :o , maar het is niet de zwaarste storm ooit hoor, het is wel de zwaarste juli storm ooit. Het heeft wel harder gewaaid dan vandaag, alleen niet in de zomer.....

Maar goed, ik ga off topic.

Waarschijnlijk de zwaarste storm op 25 juli, die niet langer duurde dan 4 uur. Media.....

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 18:08

SinneJ schreef:
Sorry voor de verschrikkelijke kwaliteit, maar dit is het beeld aan de longe nu. Met gsm getrokken dus het kan beter hehe

Dit is niet voldoende SinneJ.
Hij laat zijn hals nog niet vallen vanuit de schoft, daar gaat het om.
Je moet hem uitnodigen zover te strekken totdat zijn rug begint op te bollen en dat dan gaan bevestigen, dat kost je weken tot maanden.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:45

Simpelman schreef:
SinneJ schreef:

Dit is niet voldoende SinneJ.
Hij laat zijn hals nog niet vallen vanuit de schoft, daar gaat het om.
Je moet hem uitnodigen zover te strekken totdat zijn rug begint op te bollen en dat dan gaan bevestigen, dat kost je weken tot maanden.

Ik ben ook nog maar net bezig, maar hetzelfde onder het zadel kan geen kwaad, toch?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:15

Goed begin SinneJ :) Nu inderdaad zoals Simpelman aangeeft richting een diepere stretch gaan werken en dat gaan bevestigen, maar als begin vind ik dit mooi :j

Ik zit midden in een verhuizing (we hebben afgelopen donderdag de sleutel van ons nieuwe huis gekregen *\o/* ) dus ik zit voornamelijk in meeleesstand.

Het rijden hier gaat ook steeds beter :D Hij houdt het steeds langer vol in de arbeidshouding en de galop wordt ook nog steeds beter. Wat ik ook leuk vind om te merken is dat als ik hem wat meer oppak en er zoals mijn instructeur altijd zegt "wat energie in stop van achteren" en hem daarna weer uitschuif richting de stretch, hij nog mooier en actiever swingt door zijn hele lijf als daarvoor, met nog meer veer en afdruk. Merken jullie dat ook of drijven jullie niet vaak bij in de arbeidshouding?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:25

Hoe beter ik hem in de houding rij, hoe beter hij de hals naar beneden kan strekken. Dus ja, dat herken ik wel. Daarom dus bij mij niet alleen maar lang en naar beneden, maar meer als controlemiddel voor mijn rijden, ter ontspanning en loswerken aan het begin van de training en tussen inspannende momenten door tijdens training.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:28

Herkenbaar Horseware! De 'boog' wordt dan nog ronder en hij komt vanuit de schoft omhoog :)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:31

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:47

Fijne vent. En dat weet ik uit eigen ervaring.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:52

Lijkt mij ook. Ik wil mijn paard die Spaanse draf aanleren, voor de fun en voor de oefening.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 01:31

Vandaag heb ik aan de communicatie gewerkt, dus ik zat er op. Het was niet echt anders dan normaal maar nu was t zo dat ik aan ging draven, zijn hoofd laag en in een keer voel ik die rug opbollen en de achter hand liften, het voelde alsof hij wilde bokken ofzo. Het was sowieso niet mijn bedoeling in galop te gaan dus heb hem weer terug gereden maar snap nog steeds wat er nu precies gebeurde. Mijn vriend was niet aan het opletten dus die wist t niet. Weten jullie hoe ik daar achter kan komen?

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 07:16

Misschien wilde hij halsstrekken en verloor hij zijn evenwicht een beetje? Is moeilijk te beoordelen vanaf een verhaal, vind ik.

Ik heb gister en eergister weer op de surefoot kussens gestaan. Ook met de achterbenen dit keer. En ik kan het echt iedereen aanraden. Hij loopt veel meer ontspannen nadat hij op de kussens is geweest.

Gister ook bij een ander paardje geprobeerd, die ging daarna meteen met zijn neusje over de grond. Leuk extra element, die kussens.