Dat duo was echt uniek Sjolvir, echt diep en diep respect

Bertie, heb je mijn pbtje met filmpje nog gezien?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
R_ali_R schreef:teugelkreupel, waar komt het vandaan hoe los je het op.
Dit heeft ook te maken met aan de teugel lopen als ik me het goed herinner(hou me er niet aan vast).
Heeft het te maken met een vaste verbinding met de mond van het paard meestal een harde hand waardoor het paard zijn pas niet af kan maken en dus ook wordt belemmerd in de schouder, waardoor het paard kreupel gaat lopen.
De oplossing die ik weet is: Dat je er eigenlijk door heen moet rijden. Zodra hij kreupel gaat lopen been geven zonder hand opvangen met zit zonder handen terugrijden. Je hand moet toestaan dat het paard zijn pas af kan maken.
Iemand hier ervaring mee lijkt me een leuke toevoeging aan het topic.
Sjolvir schreef:Andere discipline.. Andere ideeen...
(filmpje even kijken)
[VN] Reiningamazone Stacy Westfall verliest Roxy
bertie schreef:_Esther_87_ schreef:Ik breek nog even in, heb nog steeds meegelezen.
Bertie en S_en_Z, zou ik jullie mogen vragen om (volgende wk) naar een filmpje van mij te kijken?
eh. .. volgend WereldKampioenschap?![]()
Maar natúúrlijk, fluitje van een cent!
JoycexLynn12 schreef:Ik kàn serieus niet eens met slof rijden...
Yelly schreef:Ik ben nog steeds een trouwe meelezer
Het meest stuitende dat ik ooit qua les heb gezien, was een instructrice die de lesklant liet doorrijden op een zwaar onregelmatig paard.
R_ali_R schreef:teugelkreupel, waar komt het vandaan hoe los je het op.
Dit heeft ook te maken met aan de teugel lopen als ik me het goed herinner(hou me er niet aan vast).
Heeft het te maken met een vaste verbinding met de mond van het paard meestal een harde hand waardoor het paard zijn pas niet af kan maken en dus ook wordt belemmerd in de schouder, waardoor het paard kreupel gaat lopen.
De oplossing die ik weet is: Dat je er eigenlijk door heen moet rijden. Zodra hij kreupel gaat lopen been geven zonder hand opvangen met zit zonder handen terugrijden. Je hand moet toestaan dat het paard zijn pas af kan maken.
Iemand hier ervaring mee lijkt me een leuke toevoeging aan het topic.
bertie schreef:Oeps, ik zit daar niet naar te vissen, zit gewoon gezellig mee te doen..
FahyaFemke schreef:ik was een poos geleden mee schrijven met een jury. en toen kwam er ook een paard binnen die echt zo kreupel liep...toen is ze er helemaal heen gelopen (door de manege naar buiten weer naar de binnenbak) en heeft ze gevraagd of ze dit toch zelf wel door had. ze zei dat het paard dat deed als ze de teugels op maat had ofzo..los zou het niet zijn. Nou zegt jury rijd eens op losse teugels rond dan: niks he. niks te zien.
Dus advies: niet te veel aan de teugels zitten dus.. en ze heeft wel dr proef mogen rijden.
We zagen het dus inderdaad in de proef nog wel. Maar dat kwam echt puur omdat er iets was met de teugels/bit/hand vd ruiter, daar reageerde het paard op door te gaan kreupelen? Er kwam volgens mij ook een volte halsstrekken in voor: helemaal rad.
Lizzii schreef:Bedankt allemaal voor het medeleven.
Hier dan eindelijk enkele foto's (niet van mijn overleden paardje dat lukt nog niet) . Hierdoor realiseerde ik mij dat ik bijna geen rijfoto's heb van mezelf. Meestal ben ik degene die de foto's neemt![]()
Dus al van enkele jaren geleden. De pony was op dat moment 4 en net onder het zadel.
De foto's zijn niet echt fraai, ik wil mezelf niet sparen en kan wel wat kritiek verdragen en van het perfecte plaatje (als ik dat al zou hebben)daar kunnen we toch niets van leren.
Wat ikzelf vind : Mijn houding is echt slecht, niet mooi rechtop, naar voren, te korte stijgbeugels en dus stoelzit. Tenen naar buiten en te strak in de mond.
Voor iemand die niet beter weet zou je kunnen denken dat deze pony aan de teugel loopt maar das dus maar schijn! De pony loopt op de voorhand door te strakke aanleuning en te weinig actie vanuit de achterhand. Hierdoor veel spanning aan de kaak. Geen leuk beeld dus.
Mijn houding nog altijd slecht maar er is meer voorwaartse beweging. Achterhand treedt veel beter onder maar kaak nog altijd gespannen. Veel minder druk op de binnenteugel (mijn grootste probleem en moeilijkheid, het zit er immers al zolang ingebakken) Maar algemeen beeld toont wel vriendelijker dan de 1ste foto.
Nu jullie
FahyaFemke schreef:ik was een poos geleden mee schrijven met een jury. en toen kwam er ook een paard binnen die echt zo kreupel liep...toen is ze er helemaal heen gelopen (door de manege naar buiten weer naar de binnenbak) en heeft ze gevraagd of ze dit toch zelf wel door had. ze zei dat het paard dat deed als ze de teugels op maat had ofzo..los zou het niet zijn. Nou zegt jury rijd eens op losse teugels rond dan: niks he. niks te zien.
Dus advies: niet te veel aan de teugels zitten dus.. en ze heeft wel dr proef mogen rijden.
We zagen het dus inderdaad in de proef nog wel. Maar dat kwam echt puur omdat er iets was met de teugels/bit/hand vd ruiter, daar reageerde het paard op door te gaan kreupelen? Er kwam volgens mij ook een volte halsstrekken in voor: helemaal rad.
Agossie schreef:bertie schreef:Oeps, ik zit daar niet naar te vissen, zit gewoon gezellig mee te doen..
Dat weten we toch!![]()
Maar je helpt ons zo enorm, alleen al door je opmerkingen en reacties. Ik zou echt wel een keer les van je willen hebben. Aangezien dat er niet zo 1, 2, 3 inzit, geniet ik enorm van je commentaren. Ik leer me te pletter hier! Dank je, Bertie!
bertie schreef:Agossie schreef:Dat weten we toch!![]()
Maar je helpt ons zo enorm, alleen al door je opmerkingen en reacties. Ik zou echt wel een keer les van je willen hebben. Aangezien dat er niet zo 1, 2, 3 inzit, geniet ik enorm van je commentaren. Ik leer me te pletter hier! Dank je, Bertie!
Mijn bankrekening is 1234567890
bertie schreef:Maak me nou niet verlegen, alsjeblieft.
En wie weet kan ik best een keer jullie kant op komen, waarom niet. We hebben een goede baan, het gaat niet om de verdienste, maar een onkostenvergoeding zou wel leuk zijn.![]()
Voor ons gaat het plezier boven alles. Het plezier bijvoorbeeld om het plezier van een ander te zien. Dat kan heel bijzonder zijn.
Als je een voorstel hebt hoor ik dat graag.
Ik vind de workshops zo fantastisch: twee dagen, 6 combinaties. Wat je de eerste dag meemaakt kun je de volgende dag uitbouwen. Zes combinaties, iedereen individueel.
Het bijzondere is de betrokkenheid van iedereen. Iedereen doet de twee dagen volledig mee, het is niet 'een uurtje, en dan weer naar huis'. 's Avonds pizza of zo, en DVD's en praten. Véél praten.
bertie schreef:Mijn bankrekening is 1234567890
Maak me nou niet verlegen, alsjeblieft.
En wie weet kan ik best een keer jullie kant op komen, waarom niet. We hebben een goede baan, het gaat niet om de verdienste, maar een onkostenvergoeding zou wel leuk zijn.![]()
Voor ons gaat het plezier boven alles. Het plezier bijvoorbeeld om het plezier van een ander te zien. Dat kan heel bijzonder zijn.
Als je een voorstel hebt hoor ik dat graag.
Ik vind de workshops zo fantastisch: twee dagen, 6 combinaties. Wat je de eerste dag meemaakt kun je de volgende dag uitbouwen. Zes combinaties, iedereen individueel.
Het bijzondere is de betrokkenheid van iedereen. Iedereen doet de twee dagen volledig mee, het is niet 'een uurtje, en dan weer naar huis'. 's Avonds pizza of zo, en DVD's en praten. Véél praten.