Calanddra schreef:We zitten overigens als het goed is niet op de ruggengraat van het paard als je een goed passend zadel hebt

maar dat terzijde.
Nee, we zitten op het kootbeen
los van welk zadel zitten we wel degelijk op de rug, dus de ruggengraat
Citaat:
Dus een bmi van 24 is ook al niet meer goed, komaan zeg! Want dat heeft een vrouw van 1.80 met 80 kilo
Ik denk zeker dat hert per vrouw verschillend is, maar IK vind 80kg al er zwaar ja
Citaat:
Maar Colway stelt continue dat de grens ligt bij 80 kg. Ik schommel tussen 75 en 80 en heb toch echt het bewijs dat mijn pony er niet de dupe van is. Mocht ik meer aankomen en eruit komen dat hij er last van krijgt stop ik uiteraard.
nee.....MIJN grens ligt op 80...IK vindt 80kg inderdaad de grens op op een paard te klimmen, van of je 1.60 of 1.90 bent, of je nou man of vrouw bent 12 jaar of 79 jaar
Citaat:
de een zal met een gewicht van 80 kg bij die lengte echt te zwaar zijn voor haar skelet, een ander is wat grover van botwerk en is dan keurig op gewicht. Maar gemiddeld genomen zit je dan op een BMI van 24,4, waar tussen 18 en 25 gewoon een gezond gewicht is. Dus niks mis mee. Je kunt ook al beginnen te miepen voor er iets aan de hand is.
Zware botten bestaan niet, dat scheelt max 1.5 - 2kg....
en miepen voor er iets aan de hand is? Ja ik denk dat dat goed is...Een grens stellen voor je ellende kan verwachten, niet dat je daarmee alle ellende uit de wereld helpt, maar ieder beetje ellende dat he kan voorkomen is winst
Citaat:
Met die strikte grens ben ik het persoonlijk dus niet eens..
[/quote
dat zeg ik toch ook niet? Bedoel alleen dat je ERGENS moet beginnen....
En nu lijkt het net alsof ik een hekel heb aan dikkere mensen, dat is dus totaal niet zoooo...Maar los van dik, dun, klein, groot, zwart of wit zijn vindt ik wel dat we moeten kijken naar het belang van het paard...iets dat we vanuit ons egoïsme maar al te vaag vergeten
Citaat:
Kennissen van me hebben een manege in Engeland en ik weet dat die echt een lijst hebben liggen - dat paard kan zoveel kilo hebben, dat paard zoveel. Rekening gehouden met leeftijd, maat en bouw vh paard, maar ook met evt. problemen in benen of rug die verzwakkend werken. Goed systeem, wel veel gepuzzel met indelen

zo zouden alle maneges moeten werken, maar los van een sterk paard, ieder paard heeft zn grens...al geven ze dat niet altijd aan
Citaat:
Ik wil geen ruiters zwaarder dan 80 kilo op mijn paard, mijn keuze.
idd, minimale grens
ga nu slapen btw