Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:Je zit een eind in de goede richting, maar je denkt nog teveel als een mens. Jouw paard gaat namelijk niet voor jou invullen waar jij bang voor zou kunnen zijn, zij reageert slechts op jou. Dat paaltje is jouw eigen invulling.
Vervolgens maak je een van de meest gemaakte ruiterfouten ooit: je straft je paard voor iets wat je zelf veroorzaakt. Vind het wel een compliment waatd dat je dat zelf inziet. Daarmee ben je al een bewuster ruiter.

2005 schreef:nicky_rilana schreef:klink heel arogant maar dat is niet want mijn moeder staat gewoon er bij te kijken en ziet wat er gebeurt. maar ik zou even een voorbeeld geven:
ik kan mijn pony thuis aan een halster in de wei zetten zonder touw of zo. nou ga ik in de vakantie bij iemand werken en dan mag mijn pony mee. maar dat word ze door iemand anders buiten gezet. vaak rent ze kei hard door de gang heen, ik zeg dan tegen hun, pak haar een keer met keting dan is het over, maar dat doen ze niet, maar die pony loopt gewoon door als je wil. als ik haar daar een keer buiten zet doet ze dan ook. maar als ze weer thuis is is het vaak weer over.
afgelopen jaar heeft ze daar langer gestaan dan normaal, en nu rent ze thuis ook heel hard de wei uit. dus ik haar met kettig gepakt, maar ik heb het er niet meer af kunnen leren, leuk pony verpest omdat ze haar niet een keer met ketting pakken.
Nou heb ik toch behoorlijk wat vervelende paarden (naar het schijnt dan, zelf nooit zo gemerkt) buiten gezet, allemaal zonder ketting en erg sterk ben ik ook niet. Als mensen mij bezig zien met paarden geloven ze er geen snars van dat ik een druk paard buiten kan zetten.
Je pony is trouwens niet verpest omdat ze haar niet met ketting gepakt hebben. Dat is echt onzin.
Kinke schreef:kirstenOscar schreef:ik heb een merrie die af en toe was koppig is en doorgevraagd moet worden, ik vind dat dat gewoon moet kunnen
Maar dit is precies wat we bedoelen. Dat 'koppige' wat de mens verzint wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de ruiter.
Kinke schreef:kirstenOscar schreef:ik heb een merrie die af en toe was koppig is en doorgevraagd moet worden, ik vind dat dat gewoon moet kunnen
Maar dit is precies wat we bedoelen. Dat 'koppige' wat de mens verzint wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de ruiter.
konden er gelukkig wel om lachen toen ik uitlegde hoe en wat). Maar we zijn de beste vriendinnetjes en als ze alles goed doet ben ik poeslief voor dr.
Wil gewoon geen gezeik en dat weet ze (: