Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly001

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:05

Nou dit gaat echt nergens over. doe jy het zelf maar even na, ik weet niet hoor, maar als een paard niet ontspannen of in tact is en niet regelmatig loopt haal jy zoiezoo nooit 91% en dan rij jij ook echt niet zo een uitgestrekte draf of zulke zijgangen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:05

Karl66 schreef:
[*olduser*], jij bent er aldoor heel duidelijk over geweest. Jij vindt het niet mooi, zonder inhoudelijk op de vraag of de oefeningen technisch correct in te gaan. Maar dat is het punt niet en ik denk dat het ook niet zoveel zin heeft om daar een hele discussie over op te starten. Smaak kan en hoef je niet met argumenten te onderbouwen.

Maar de oorspronkelijke vraag van TS was of Totilas op zijn spektakel beoordeeld werd, omdat het volgens haar technisch niet correct is wat de combinatie laat zien. Dat heeft niks met smaak of mooi vinden te maken en dan zal je wel moeten kunnen onderbouwen waarom het technisch niet correct is. Ik ben het daar ook met HF eens, dat die onderbouwing volledig mist.

Je hebt helemaal gelijk dat de openingsvraag er mede over gaat of het technisch wel of niet correct is, alleen heeft het topic wel degelijk vrij snel een wending naar wel of niet mooi vinden gekregen met daarbij zelfs voorbeeldfilmpjes wat mensen dan wel mooi vinden. Of het wel of geen zin heeft om over te discusseren is een vraag apart, ik vond het op zijn minst wel interessant om te zien wat verschillende mensen mooi vinden.

Alleen stoor ik me wel aan het feit dat als de discussie over mooi of niet mooi gaat er ineens mensen binnenkomen die gelijk beginnen te schreeuwen met: "doe het eerst zelf eens beter" of "altijd de top afzeiken" terwijl dat op dat moment helemaal niet ter sprake is.
Vanaf dat moment heeft het topic een nare wending gekregen en werd er zelfs op de persoon gespeeld.

Edit: Er komt op het moment dat ik dit bericht typ dus alweer zo'n bericht binnen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:23

ThePast03........... dat zijn puppies......... meisjes die nog ernstig jong zijn :)

kan je ze niet kwalijk nemen :)

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:31

horseyfries schreef:
Waarom zou zij met argumenten moeten komen?
Degenen die het niet mooi vinden zeggen de hele tijd dat ze het recht hebben om iets niet mooi te vinden, maar Scandicnr1 moet wel argumenten aanvoeren omdat ze wel trots is op de prestaties van Totilas en de Nederlandse top?

Je bewijst één ding: dat ze idd tegen een hele grote muur praat die alleen hun eigen ideeën willen horen.

Thanks ik sluit mij hier helemaal bij aan +:)+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:31

KiWiKo schreef:
[*olduser*]........... dat zijn puppies......... meisjes die nog ernstig jong zijn :)

Wordt een 16-jarige tegenwoordig een puppy genoemd? :D
Maar ook een 16-jarige kan op zijn minst de laatste 2 pagina's lezen voordat ze reageert lijkt me.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:34

LoveHorses12 schreef:
Zo ik heb die fotos gezien, maar het is idd veel verschil! Ik weet niet echt wat ik daarvan moet zeggen,, :P Maar mij lijkt het ook niet echt goed voor de rug, en hoe zal ze dit paard dit wel niet aan hebben geleerd? Gedwongen of met geduld? Nou míj lijkt eerder het eerste ;)
Het ziet er natuurlijk wel mooi uit,, maar ja als je het alleen daar voor doet ... :7

Alsjeblieft zeg dit is wel zo'n ........ antwoord!
Dit paard heeft zoveel beweing vanzichzelf, want beweging sla je er namelijk niet in, en dwing je ook niet! Maar blijkbaar wil een aantal hier dat gewoon niet snappen...

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:35

KiWiKo schreef:
ThePast03........... dat zijn puppies......... meisjes die nog ernstig jong zijn :)

Heb je het nou over mij

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:41

KiWiKo schreef:

Ik heb anders ook niet-puppy's het zien zeggen ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:46

hahahaha dat klopt :) maar dan heb je het over het rijtechnische gedeelte :)

mooi is in het oog van de ziener :) wat de een mooi vind hoeft de ander niet mooi te vinden.....

alleen als je over het puur rijtechnische gedeelte praat, tja dan moet je wel enige basiskennis hebben......

mijn mening hebben meeste mensen in dit topic wel de basiskennis :) sommige niet........

en dat zijn vaak de hele jonkies onder ons, die bijvoorbeeld niet ABN kunnen typen......... wie de schoen past trekke deze aan :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:14

ThePast03, als jij het zo leuk vind om te zien wat mensen mooi vinden, waarom ben je dan blijkbaar zo weinig geïnteresseerd in de mening van mensen die het wél mooi vinden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:17

om dezelfde reden dat ik (die het wel mooi vind) niet geintresseert is in ThePast03 haar mening :)

Ik wil het niet horen :) ik zie andere dingen, let op andere dingen .......... en ik ben eigenwijs :)

Ik vind het wel mooi, en tja, daar kan niemand mij vanaf brengen :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:17

horseyfries schreef:
[*olduser*], als jij het zo leuk vind om te zien wat mensen mooi vinden, waarom ben je dan blijkbaar zo weinig geïnteresseerd in de mening van mensen die het wél mooi vinden?

Dan heb je mijn berichten niet goed gelezen. Ik vind het fantastisch dat mensen het zo verschrikkelijk mooi vinden dat ze er emotioneel van worden.

Maar ga niet proberen om met een heel rijtechnisch verhaal mij proberen te overtuigen dat ik het ook mooi moet vinden, zoals ik al eerder zei: een operazangeres kan bijvoorbeeld technisch misschien veel beter zingen dan de zangers die ik mooi vind.
Helemaal storend vind ik het dat mensen gaan lopen beweren dat degenen die het niet mooi vinden geen verstand van zaken hebben.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:27

Waarom vraag je dan aan mensen die het wel mooi vinden om dat te onderbouwen terwijl je nu zelf al zegt dat dat helemaal geen zin heeft?

Kiwiko, jij zegt eerlijk dat jij niet geïnteresseerd bent in de mening van anderen, maar ThePast03 zegt hierboven dat ze dat juist wel is. Ben je nu echt wél geinteresseerd ThePast03, of toch gewoon echt alleen als mensen hetzelfde als jou denken?
Want dan moet je je reacties toch nog eens opnieuw bekijken, ik heb ze heel goed gelezen.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:28

Dus je wil beweren dat ik geen basiskennis heb hahahahahahahaaa, deze doet het um, pfff, hahahaha

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:30

horseyfries schreef:
Waarom vraag je dan aan mensen die het wel mooi vinden om dat te onderbouwen terwijl je nu zelf al zegt dat dat helemaal geen zin heeft?

Kiwiko, jij zegt eerlijk dat jij niet geïnteresseerd bent in de mening van anderen, maar [*olduser*] zegt hierboven dat ze dat juist wel is. Ben je nu echt wél geinteresseerd [*olduser*], of toch gewoon echt alleen als mensen hetzelfde als jou denken?
Want dan moet je je reacties toch nog eens opnieuw bekijken, ik heb ze heel goed gelezen.

Nogmaals, je leest niet goed ik had het je al eerder uitgelegd.
Ik vraag niet om te onderbouwen waarom iemand het mooi vind, ik vraag opmerkingen als "de Nederlandse top wordt afgekraakt" en "doe het zelf eerst maar eens beter" te onderbouwen.

Verder mag jij van mij denken wat je wilt hoor, zolang ik het voor mezelf maar weet is het goed. :)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:31

ThePast03 schreef:
horseyfries schreef:
ThePast03, als jij het zo leuk vind om te zien wat mensen mooi vinden, waarom ben je dan blijkbaar zo weinig geïnteresseerd in de mening van mensen die het wél mooi vinden?

Dan heb je mijn berichten niet goed gelezen. Ik vind het fantastisch dat mensen het zo verschrikkelijk mooi vinden dat ze er emotioneel van worden.

Maar ga niet proberen om met een heel rijtechnisch verhaal mij proberen te overtuigen dat ik het ook mooi moet vinden, zoals ik al eerder zei: een operazangeres kan bijvoorbeeld technisch misschien veel beter zingen dan de zangers die ik mooi vind.
Helemaal storend vind ik het dat mensen gaan lopen beweren dat degenen die het niet mooi vinden geen verstand van zaken hebben.

Volgens mij wordt dat over mensen gedaan die het wel mooi vinden hoor.. ik vind dat paard prachtig en zijn lopen al helemaal, en dan word er gezegt dat ik gaan basis kennis heb op rijtechnisch gebied

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:35

Kimberly001 schreef:
Volgens mij wordt dat over mensen gedaan die het wel mooi vinden hoor.. ik vind dat paard prachtig en zijn lopen al helemaal, en dan word er gezegt dat ik gaan basis kennis heb op rijtechnisch gebied

Die opmerking komt niet van mij dus daar kan ik je verder niet mee helpen.
Zoals je nu verteld dat je Totilas prachtig vind, dat is een normale reactie.

Je eerdere reactie met: doe het eerst zelf maar eens vind ik wat minder geslaagd. Dan kom ik weer met: Moet ik eerst zelf een nummer 1 hit gescoord hebben om te mogen zeggen dat ik de muziek van Frans Bauer niet mooi vind?
(en ja dat is een herhaling maar blijkbaar leest niet iedereen alles - dit is voor degene die daar weer over vallen. :D)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:38

ThePast03: jaa maar als je goed naar foto's gaan kijken is dit wel weer de slechtste van zijn achterbeen. een paard kan toch ook wellis een moment hebben dat zijn achterbeen er toch net iets minder onderkomt, hij is nog jong dus waarom zou hij geen fouten mogen maken. En dat als ik er dan wt van zeg, wordt er gelijk naa rmijn hoofd gegooit dat ik geen basiskennis heb op rijtechnisch gebeid.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:44

nogmaals wie de schoen past :D :D

ik moet eerlijk zeggen kimberly dat je huidige bijdrage aan het topic een stuk beter is van niveau dan je eerste :D

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:48

tsjaa, ik reageerde gewoon op de topic, en had nou niet echt zin om 72 pagina's te lezen. maar ik vind het zonden, kijk naar zijn achterhand op andere foto's en dan nog, vind ik het raar dat je zomaar tegen iemand zegt dat ze geen basis kennis heeeft...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:49

Kimberly001 schreef:
ThePast03: jaa maar als je goed naar foto's gaan kijken is dit wel weer de slechtste van zijn achterbeen. een paard kan toch ook wellis een moment hebben dat zijn achterbeen er toch net iets minder onderkomt, hij is nog jong dus waarom zou hij geen fouten mogen maken. En dat als ik er dan wt van zeg, wordt er gelijk naa rmijn hoofd gegooit dat ik geen basiskennis heb op rijtechnisch gebeid.

Je bent er in geslaagd om het gehele probleem van dit topic in 1 bericht samen te vatten :D

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:57

pharagirlke schreef:
Kimberly001 schreef:

Je bent er in geslaagd om het gehele probleem van dit topic in 1 bericht samen te vatten :D

Goed, hè :D
Doen wij 72 pagina's over :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:58

nogmaals Kimberley........... wie de schoen past.............. :)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:01

Wat bedoel je daar nou mee. want dat zeg je iederekeer meer dat betekend..

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:02

modie: haha, jaa en ik in een berichtjee haha, tsjaa, tis wat ik vind ;)