Ik heb even al jouw eigen commentaar weggehaald en alleen de foto's eruit gehaald. Bij de 2e foto had je zelf al neergezet dat deze niet goed is, toch heb ik even het commentaar weggehaald om 'met een schone lei' te kunnen beginnen.
Aangezien dit pas mijn 3e beoordeling is hoop ik dat anderen mijn kunnen aanvullen en/of verbeteren...
Eerst even wat in het algemeen: let er goed op dat je vanuit je elleboog tot aan het bit 1 lijn krijgt en houd je bovenarmen naast je lichaam. Daarnaast kan ik het niet helemaal goed zien, maar het lijkt ook dat je je benen nog wat langer moet maken. Ik denk dat je je onderbenen ook iets meer terug moet leggen. Misschien (had ik ook) maak je het jezelf te moeilijk qua uitdrukken van de hakken en het terugleggen van je onderbeen doordat je met behoorlijk lange beugels rijdt.
Op de eerste foto zit je ook wat naar voren, probeer daar aan te denken en blijf gewoon op je kont zitten!

Dan kunnen we over naar de foto's:

- LA is al verder van de grond dan RV, waardoor het paard dus meer draagt op de voorhand
- RA lijkt ook al dichter bij de grond te zij dan LV, maar door de lichte hoeven in het lichte zand is dat op de foto niet helemaal duidelijk
- de passen zijn wel even groot
- het paard loopt iets achter de loodlijn en de nek is ook niet het hoogste punt
- en een klein deukje achter het zadel, voor het zadel is heel moeilijk te zien, maar ook daar lijkt het deukje zichtbaar
- het bekken van het paard is nog niet helemaal gekanteld

Deze foto is inderdaad fout als we kijken naar de achterhand (wees blij dat die nog op de foto staat

Maarja, op deze foto zien we nou precies het achterhandgebruik dat we niet willen zien, een deukje achter het zadel en het gewicht in de hand lijkt me ook niet gering.

Deze foto is door de afstand en de hoek moeilijk te beoordelen. Toch is erg duidelijk dat er geen deukje meer zit achter het zadel en dat het paard de passen voor en achter even groot maakt. Ik kan alleen niet goed zien of het paard ook goed zijn hals strekt met het neusje er uit, of dat deze toch achter de loodlijn loopt.