Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:58

HC het kan wel verplicht zijn op de stal of manege waar je rijdt.........en terecht

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:00

Het is op mijn paarden ook verplicht Clown
Mochten wij onze plannen doorzetten in het buitenland en er komen mensen in pension oid te staan is het ook verplicht met cap rijden zo niet dan kan men vertrekken. Ik wil mijn handen daar niet aan branden

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:01

bij ons op stal/manege rijdt iedereen gewoon met cap omdat dat door de manege eigenaars verplicht is gesteld.
als dat je niet bevalt,tja dan heb je pech.
ik kan het goed begrijpen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:07

Snoevie schreef:
HC het kan wel verplicht zijn op de stal of manege waar je rijdt.........en terecht

Kan jij niet lezen of doe je dit bewust.

Ik schrijf dat het op een manege/rijschool verplicht kan worden dooor de beheerder/eigenaar.

Of dat terecht ´is´ is een subjectief waardeoordeel. De beheerder/eigenaar beperkt hier alleen de aansprakeljkheid uit. Het zegt NIETS over de zin/onzin.

Er is geen wettelijke helmplicht voor ruiters. en ik vínd dit correct.

hc

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:12

Maar al verplicht een stalhouder/beheerder oid dit, dan heb je je daar aan te houden en anders moet je op zoek naar een plek waar het eigen keus is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:12

SORRY ik heb eroverheen gezien HC je hoeft niet tegen mij te praten alsof ik dom ben

IK VIND het terecht,SORRY dat had ik erbij moeten zetten.

er is idd geen wettelijke verplichting daar heb je gelijk in

ik ben het met mistral eens dat de stalhouder beslist,en als je het daar niet mee eens bent,moet je een andere plek zoeken.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:21

MISTRAL94 schreef:
Maar al verplicht een stalhouder/beheerder oid dit, dan heb je je daar aan te houden en anders moet je op zoek naar een plek waar het eigen keus is.

helemaal mee eens en wat maakt het nou uit dat je een cap draagt? voor sommigen kan ik me indenken dat het niet prettig is door zietes enz enz . maar veiligheid gaat toch boven alles? tenmininste dat vind ik wel

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:33

montoya schreef:
MISTRAL94 schreef:

helemaal mee eens en wat maakt het nou uit dat je een cap draagt? voor sommigen kan ik me indenken dat het niet prettig is door zietes enz enz . maar veiligheid gaat toch boven alles? tenmininste dat vind ik wel

Draag jij ook altijd een bodyprotector?
Gebruik je altijd condooms?(ik blijf t een leuk en goed voorbeeld vinden Knipoog ) draag je altijd veiligheidsschoenen met stalen neuzen? Je rookt iig niet, drinkt niet en eet altijd gezond? Want 'veiligheid gaat toch voor alles?' en t kost allemaal weinig moeite?
Je hoeft natuurlijk geen antwoord te geven want -net als met de cap voor mij- bepaal je dat natuurlijk alleen zelf en heeft niemand daar iets mee te maken en t recht dat van je te eisen! Knipoog

ík vind. een cap o.a. niet prettig zitten, wil de wind om m'n kop voelen, vind t geen gezicht en vind de bescherming dus niet opwegen tegen de hinder die ik ervan heb.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:37

nou ten eerste gebruik ik geen condooms ben zeer monogaam en ben vrouwelijk .
ten tweede ik gebruik geen bodyprocector om dat ik recreatief rijd en een boddy protector voor mij op de 2de plaats staat en een cap op nr. 1 .
en die draag ik zeer zekers . de wind kan ook wel op een andere manier door mijn haar gaan hoeft niet persee op het paard. het is idd jouw recht om te zeggen dat je het niet doet . maar ik heb het recht om te zeggen dat ik het niet verstandig vind . heb mijn leven aan een cap te danken . en bij mij is het geen cap niet op het paard .

De_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:43

Gewoon met cap is gewoon een stuk veiliger..maar afentoe ook zonder is ook wel eens lekker Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:53

ik vind dat condoom voorbeeld wel lachwekkend,ik snap nog steeds niet hélemaal wat het er nou mee te maken heeft,maar om antwoord op de vraag te geven,ja die gebruik ik altijd Tong uitsteken(op dit moment alleen niet van toepassing haha)

de wind in je haren is zeker heerlijk sflj,soms wil ik ook mijn cap er wel afgooien.
maar dat zou ik iig niet doen omdat hem lelijk vind.

ik moet zeggen dat er best aardige modellen nu te koop zijn.

De_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:00

En ff over die condoom,...tja dat is privé Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:12

tsss zet je dat niet eens openbaar op bokt Tong uitsteken

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:14

denk dat ik maar eens een condoom topic open hahah kijken of we dan vergelijkingen krijgen met caps Pling Tong uitsteken Clown

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:22

gewoon je vent laten steriliseren heb je ze niet meer nodig Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:23

ja joh lachen montoya Tong uitsteken
nouja de cap lijkt tegenwoordig wel erg op een champignon.......

enne mando ziektes laten zich niet tegenhouden door steriliseren hoor Haha!

maargoed weer erg offtopic Vork

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:23

Met cap, dit is vele malen veiliger en verplicht op stal... Ik heb zelfs een bodyprotector besteld...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:24

jij kunt wel monogaam zijn maar is je partner dat ook? Knipoog
Hoe dan ook, het gaat niemand aan en dat is ook t hele punt! Alle voorbeelden die ik noemde zijn privé! En niemand kan voor een ander bepalen of die ze wel of niet moet gebruiken. Dus niemand heeft t recht zich daar mee te bemoeien.
En dat vind niemand raar maar als ik een foto op bokt plaats hoor ik alleen maar dat ik een cap op moet zetten omdat dat veiliger is, geen moeite enz enz. Hoe kunnen die mensen dat voor mij bepalen?voelen ze wat ik voel?kennen ze mijn paard, weten ze hoe ik rij? Enz enz. Ik hoop dat t zo wat duidelijker is en de caplozen in t vervolg vrij worden gelaten in hun keuze, zonder commentaar enz

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:26

hier op de manege zijn bodyprotectors ook al verplicht in de springles,VIND IK wel een goede zaak.
je kan er overigens,net als een cap,ook eentje huren van de manege.

sfjl goed dat ben ik met je eens,alleen is de regel op de bokt fotofora bv dat als je ergens perse geen commentaar op wilt,je daar niet over mag zeuren(net als slof,sporen oid).........ja niet kwaad worden op mij,dat heb ik niet bedacht

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:51

rare regel dan.
Ik vind t namelijk nogal onbeschoft om daarmee te bemoeien.
Slof en andere middelen vind ik iets anders; daarmee gaat het om het welzijn van het paard. Maar ook dan moet je heel voorzichtig zijn met commentaar enz.

De_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:42

de dame moet gewoon de pil blijven slikken Tong uitsteken je moet de mijn zijn mannelijkheid niet afnemen Tong uitsteken:P
maar als je het wilt wete dan hoor ik het nog wel over de condoom Tong uitsteken:P

I_040

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:33

Altijd MET!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:47

sflj schreef:
rare regel dan.
Slof en andere middelen vind ik iets anders; daarmee gaat het om het welzijn van het paard. Maar ook dan moet je heel voorzichtig zijn met commentaar enz.

ja sorry zo is het echt,is een regel van bokt.
ik vind het niet echt onbeschoft(gelijk hele harde woordkeuze)
het is natuurlijk wel je persoonlijke keuze,maar ja zo is de regel nu eenmaal en het is een discussie forum.
en over de slof en sporen,dat hoeft helemaal niet altijd slecht voor een paard te zijn,toch komt er standaard commentaar op(oke je hebt gelijk het is wel vervelend)

maar als het je niet uitmaakt zou ik evengoed gewoon foto's plaatsen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:50

sflj schreef:
rare regel dan.

En beschermende maatregelen zijn om het welzijn van de mens Vork En zeer waarschijnlijk wil een beheerder/eigenaar oid voorkomen dat het een getouwtrek wordt om de ziektekosten na een val.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:56

ja ik neem aan dat dat de reden wel is.
en een stal/manege eigenaar wil denk ik ook zoveel mogelijk ongelukken met rotte afloop voorkomen.