pol013 schreef:Nee, maar als je het gevoel helemaal niet kent, kun je het ook niet gaan zoeken.
En als je het gevoel via een omweg weer even omhoog kunt halen, kun je het weer makkelijker gaan zoeken.
Een trucje is zo slecht nog niet. Als je het gewoon ziet voor wat het is. Een hulpmiddeltje om ergens te komen.
Stel ik zit vast in mijn schouders en doe daar dagelijks wat oefeningen voor om het soepeler te maken. Die oefeningen kan ik te paard moeilijk gaan zitten doen midden in een SB. Maar ik kan door het herhalen van de beweging wel weer even voelen waar ik wat moet voelen. En dan in de SB weer op zoek naar datzelfde gevoel. Die oefeningen zijn ook maar een trucje. Want uiteindelijk moet ik mijn lijf zo gaan laten functioneren dat ze niet meer nodig zijn. Maar in de weg daarnaartoe kunnen ze we een toegevoegde waarde hebben.
Maar goed, ik fantaseer maar wat over de bedoelingen er achter.
Ik vind dit soort nadenken en discussiëren altijd interessanter dan de 'letter van de wet' willen] naleven.
alles wat je helpt is meegenomen, toch denk ik omdat een paard een gewoonte dier is dat je met truckjes voorzichtig moet zijn, ik ben er wel voorzichtig mee
truckjes als oplossing kan prima en er naast oefeningen doen ben ik een voorstander van,
maar er is niet een wet, er zijn vele wegen die naar rome (het doel) gaan, al vind ik het wel prettig als ik rome bereikt heb kan genieten