themuisje schreef:Laat ik er dan nog maar eens een foto tegen aan gooien
Eigen commentaar:
Lijkt fijn door de kaak, mond is mooi gesloten en de oortjes ontspannen/oplettend. Blik lijkt tevredenheid uit te stralen. Hals is licht naar binnen gesteld om hem wat meer op het rechtervoorbeen te krijgen zodat hij meer in balans gaat. Hij lijkt de juiste halsspier te gebruiken. Knikt misschien nog wat teveel rond de 3e wervel.
Schouder lijkt voldoende naar voren te kunnen bewegen, als gevolg grijpt het voorbeen mooi naar voren zonder stekerig te wordenHalslijn lijkt mooi door te lopen. Zonder deukje voor het zadel, maar dat is niet helemaal goed te beoordelen. Buikspieren zijn mooi aangespannen. Pony draagt nog niet, en stuwt nog te veel. Pony heeft een genoeg krachtig achterbeen. Broekspier is mooi ontwikkeld. Bovenop de bilpartij zouden de spieren mooier mogen. Dit moet nog ontwikkeld worden en zal gebeuren zodra de pony er aan toe is meer te gaan dragen.
Pony gaat mooi gelijkmatig over de benen. Heeft een goede bewegingafloop, al zou het achterbeen nét een tikkeltje laten afgewikkeld mogen worden. Dit zal beter worden zodra hij meer gaat buigen in het spronggewricht en het achterbeen meer zal gaan buigen.
Het enige wat ik zo ongeveer goed doe is dat ik mijn binnenbeen op de singel heb zodat hij erom kan buigenverder zit ik als een krant. Zwaartepunt ligt teveel achter in het zadel waardoor ik ga compenseren en naar voren ga zitten. Heb inmiddels mijn eigen zadeltje er weer op en zit gelijk weer beter. Binnenhand werkt iets terug. Verder moet ik voor me kijken... Ik had hier net gespot dat er zomaar iemand foto's van mij aan het maken was
En? wat kunnen jullie ervan maken? klopt het zo een beetje?
Fijn beeld zeg vergeleken met hoe "op de kop" hij eerst liep op je oudere foto's!!!! Neusje is iets achter de loodlijn en hij kantelt een klein beetje. Hij mag idd ietsjes meer op het achterbeen en van daaruit nog ietsjes naar voren zodat hij nog iets meer op de loodlijn komt. Maar de activiteit van NU en ruimte van de benen vind ik prachtig vergeleken met dat "strakke" van eerst

Edit: hij is BIJNA helemaal in horizontale balans op deze foto. Jammer dat jij dat niet was dan had er misschien wel een nog mooier beeld geweest