Zwaardere mensen te Paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:38

straalina schreef:
Ikzelf heb wel wat overgewicht en voel me ook wat te dik (maar ik heb wel zware botten en spieren :p )
Ik rij recreatief of een haflinger en kruip ook regelmatig op grote pony's / paarden. Ik ben ook al wel eens op een shet gaan zitten, maar ik vind niet dat ik daar echt mee moet gaan rijden omdat ik dat zielig vind en omdat een shet dat nu eenmaal niet kan dragen /3 Qua rijden voel ik niet echt een belemmerig en ik kan alles tegoei doen (ik rij niet op hoog niveau :) )

Heel onvriendelijk van me, maar waarom rij jij überhaupt op je haflinger uit je filmpjes???? ze is graat-graatmager, kan haar benen amper voor elkaar gezet krijgen, heeft geen vlees/spier meer op haar rug en een veulen(gehad)? al woog je 15 kilo, not done in dit geval.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:44

Dinopino schreef:
Soms vraagt mij een bekende of hij of zij op mijn paard mag rijden. Degene is dan duidelijk te zwaar in mijn ogen voor mijn paardjes. Nu ben ik op zoek naar een manier om dit te vertellen zonder dat het beledigend overkomt. Dus mijn vraag hoe kan ik het beste vertellen dat ik bijvoorbeeld voor de gezondheid van mijn paardjes een maximum gewicht hanteer.

zeg gewoon:
Jouw lichaamsgewicht is te hoog voor mijn pony om comfortabel te dragen. Deze pony kan maximaal ...kilo dragen in werk.
niet jouw probleem van maken, jij kunt niets doen aan wat een ander weegt, waarom is gewicht altijd zo'n taboe? te licht mag je toch ook zeggen?

terpentijn

Re: Zwaardere mensen te Paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:33

Ben het eens met @Freeride: ik schrik ook behoorlijk van de staat van de Haflinger-merrie van @straalina!
Dit is zeker voor een Haf een uitgemergelde toestand, paard zou nu 7 jaar zijn?

Goeie help, hoewel ik niet vind dat @straalina te dik is of ook maar iets in die richting, vraag ik mij wel af of je nou op zo een Haflingermerrie moet gaan zittten. Het dier is in abominabele fysieke staat, te mager, doorgezakte rug, en ook nog eens een duidelijk probleem met achterbenen/bekken.
Vooral het linker achterbeen komt echt niet goed mee, maakt een kom-zwaai.Je ziet dat het niet goed zit met het bekken ook, het is off-topic, maar dit vind ik niet normaal!

Heb meerder YT filmpjes van de combi bekeken, maar ik word er niet vrolijk van.

Misschien wil @straalina hier zelf nog reageren, want dit zie je toch zelf ook?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:51

Ja inderdaad, heb echt medelijden met het arme dier, eerst maar is flink wat aankomen voordat er op gezeten wordt.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:43

Raponsje schreef:
Ja hoor dat is wel zo. :j
Spieren bewegen net zoals vet dat doet.

Haha dat zou niet best zijn :)

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:18

Mioux schreef:
98 te zwaar per defenitie vind ik ook weer overdreven... Dan zou een paard een wagen ook niet moeten trekken want dat is ook rond 100 kg als het niet meer is? Het is beide 100 kg en beide moet hij dat dragen alleen 1 een mens ander doormiddel van een tuig.. kijk 98 kg op paardje van 1,45 nee dat kan ook weer niet maar per defenitie zeggen klopt ook niet. Een trekpaard belgisch bijvoorbeeld, kan best iemand op van 100 kilo.

Kun jij een rugzak van 50 kilo dragen 10 minutem lang?

Zet deze zelfde rugzak op een karretje.. hoe zal het dan gaan?

Een shetlander ga je ook niet op zitten.. maar er achter op een sulky wel..

En ik rij een belgisch trekpaard... en het woord zegt het al. TREKpaard. Ondanks dat een belg groot is betekend niet dat je er alleen maar zware mensen op moet zetten. Belgen hebbem over het algemeen een zwakkere rug. Dus dit chlice is dus onzin.
Laatst bijgewerkt door matyee95 op 01-05-14 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:20

Dit is een heel oud topic, niet nuttig om daar nu dan nog op te reageren.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:54

Precies. En daarom hier een slotje.