Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Agossie schreef:Heerlijk gereden vandaag! Lekker ontspannen tussen de (helaas) samengetrokken paardjes. Ik weet het, ik mag het niet zeggen, maar potverdikkie ik heb me die paarden te doen. Als de instructrice op haar aandringen een paard de hele les met een strakke slof laat rijden, ga je toch nadenken over de capaciteiten van deze instructrice.
Ik heb inderdaad oplossingen gezocht met mijn paard. En het wijken (in stap) gaat al veel beter! Zonder tempo- en tactverlies en met contact!Heb ook meteen lekker hals gekriebeld met 2 handen en even lekker hals laten strekken! Goed zo, Paard!! Ze gaat het echt steeds beter doen. Ik ben echt trots op haar!
bertie schreef:Agossie schreef:Heerlijk gereden vandaag! Lekker ontspannen tussen de (helaas) samengetrokken paardjes. Ik weet het, ik mag het niet zeggen, maar potverdikkie ik heb me die paarden te doen. Als de instructrice op haar aandringen een paard de hele les met een strakke slof laat rijden, ga je toch nadenken over de capaciteiten van deze instructrice.
Ik heb inderdaad oplossingen gezocht met mijn paard. En het wijken (in stap) gaat al veel beter! Zonder tempo- en tactverlies en met contact!Heb ook meteen lekker hals gekriebeld met 2 handen en even lekker hals laten strekken! Goed zo, Paard!! Ze gaat het echt steeds beter doen. Ik ben echt trots op haar!
SUper dat je fijn gereden hebt!
Eerlijk gezegd vind ik best dat je vraagteken mag zetten bij een instructrice die terugvalt op een slof. En als die dan ook de hele les gebruikt wordt .. Pff!
Had je de indruk dat die slof ook nodig was?
En graaag iets meer dan alleen een 'ja' of 'nee', natuurlijk.
S_en_Z schreef:Goed strak vasthouden zodat de "kaak" losgelaten wordt door het paard. Dan kun je hem in de hoeken goed vooruit schoppen zodat het achterbeen mooier opgetild wordt.
En als paard dan zonder slof gereden wordt dan is hij lekker heet. Uitgestrekte drafjes de voorhand op? Ach dat geeft niet. Als ie zn poten maar optilt en zn achterbenen goed gebruikt. En waarom er dan weer een slof aangooien? Omdat je een heet paard hebt.. ja sommige paarden zijn zo heet.. daar heb je een hulpteugel voor nodig anders gaat je les knudde
Dattie met zn kin op de borst loopt iedere keer als hij de hand aan de teugel voelt omdattie gewend is vastgetrokken te worden? Ach.. daar kijkt een jury wel doorheen.
instructie: "het ging zooo goed! ik snap echt NIET dat je geen wp hebt gekregen. vandeweek maar hard oefenen dan he in de les."
En het mooie is nog, dat de omstanders zeggen "er rijden maar 1 of 2 mensen die zij lesgeeft met slof"
(ja.. er zijn er maar 1 of 2 die er CONSTANT mee rijden, de rest pakt hem er minimaal 2 a 3x per week bij)
*frustratie even eruit sorry.*
JoycexLynn12 schreef:Ik kàn serieus niet eens met slof rijden...
Je ziet soms wel mensen die een slof erbij pakken voor hun eigen angst, de slof hangt los maar geeft hun net dat stukje vertrouwen.
Mijn moeder heeft een kleine periode met slof gereden, ze was heel hard gevallen en had haar enkel gebroken.
De slof hing er voor jan doedel en ze is nu inmiddels zover dat ze het zonder doet! En ze wil ook weer gaan lessen en heeeeel misschien wedstrijdjes!
_Marinke_ schreef:Sjolvir, ja het terugwerken met de binnenhand is mij echt aangeleerd en dat eraf krijgen is zo moeilijk. Nu met die jonge paarden doe ik het wel steeds minder overigens, die zijn zo'n goede spiegel wat dat betreft!
Dat polsje naar buiten drukken bedoel je met knakpolsje? Ten tijde van deze foto werd op de manege dus erg gehamerd op het aan de teugel rijden, spelen / knijpjes geven in je teugels. Dat hoofd moest en zal naar beneden.. (arme powny's), deze haflinger probeerde ik dus alles op uit wat ik in de manege lessen leerde. En uiteindelijk 'lukte' dat dus, het geen dat ze geen neusriem om heeft komt voort uit dat ik dat toen of niet mooi vond of hij te klein was. Achteraf dus een hele goede maatstaf!
![]()
Mijn eigen was ik voor dat ik van een ander paardje afviel vooral bezig met het ontspannen naar beneden over de rug laten lopen (vanwege z'n onderhals, heb paar pagina's terug nog wel foto's geplaatst waar je goed op kan zien wat voor hals hij dus heeft..), maar tegelijk ook goed actief en voorwaarts houden. Hij loopt van zichzelf enorm graag, maar zodra hij ook echt lekker loopt (dus ontspannen, lang en laag..) zakt ie heel erg in in het tempo, zelf blijven rijden heb ik nog wel moeite mee want het zit zoooo lekker dat je dus echt wil gaan genieten, moet ik zelf aan gaan werken hihi, en daarbij dus die binnenhand van mezelf. Dat is echt op de ponyclub uiteindelijk en met die 2 wedstrijdpony's die ik reed erger geworden, moest alles met m'n binnenhand doen dat is je werkhand zeiden ze. Dat resulteerde bij mij dus in nog erger terugwerken (wat je goed op die foto's van paar pagina's terug kan zien wat voor reactie mijn paard daarop geeft), tot ik uiteindelijk dus leerde dat het echt anders moet. Ben daar blij van!
Wat je zegt over schouders die naar voren vallen heb ik wel een beetje mijn vraagtekens bij, ik heb altijd al te horen gekregen (en nog steeds) dat ik opzich mooi rechtop zit, bovenlichaam moet ik nooit wat aan veranderen... Hoe jij hem beschrijft Sjolvir heb ik het idee dat je een bolle rug krijgt? Achterover leunen (klopt zie je ook!), schouders naar voren draaien dan krijg je een bolle rug toch? Zit het nu op de stoel te proberen hahaha! Ik rijd eigenlijk eerder met een holle rug dus kan me zo geen voorstelling maken hoe je dat dan bedoelt of hoe ik dat voor elkaar moet krijgen (het bewust voelen dus..)... Is kijken of ik nog wat foto's kan vinden..
Hoor dus graag wat jij bedoelt met het achterover leunen en dan schouders naar voren...