TEGEN bitloos rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:00

sanne_shelly schreef:
Citaat:
Wat een bitloze ruiter eens zei: De oren van je paard spreken voor zich...
Als dat zo zou zijn, dan was dit paard niet blij. Plus dat deze ruiter in stoelzit zit, wat weer niet goed voor de rug is.

Ik weet niet hoor, maar de stand van de oren van het paard op de foto ogen voor mij niet als die van een niet-blij paard, maar als die van een paard die hetgeen achter zich in de gaten houdt, in dit geval zijn ruiter.... en dat is toch het idee van 'aan de hulpen?'

Jij hebt gelijk, dat is idd de betekenis van de stand van de oren op die foto. Jammer dat veel mensen geen idee hebben van de lichaamstaal van het paard.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:02

Arabesk schreef:
zag vandaag ook weer zo'n combi door de bak van de ponyclub stuiteren :n. Zo'n hoofdtouwtje eraan, superkort en maar stuiteren.

Ja als dat hoofd maar gekruld gehouden wordt, ontspant ie vanzelf wel :?

kijk om je heen.... je ziet het tegenwoordig bijna overal. mijn verzorgster van 10 kwam met een bijzet voor mijn shet aan want haar moeder had bedacht/gehoord dat hij daardoor hoger in de wedstrijdsport zou komen en omdat hij bitloos gereden word kon hij zo'n extratje wel gebruiken.

mensen doen maar, zonder na te denken. het plaatje lijkt tegenwoordig voor alles te gaan.

Anoniem

Re: TEGEN bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:12

De branche heeft geen belang bij lang levende paarden, dus investeren in kennis is een no go........ nee, dan quick fixes. Gegarandeerd resultaat op wedstrijd, hoeveel mensen houden nou een valse knik en echte nageeflijkheid uit elkaar?
En dat paarden dan op jonge leeftijd stuk zijn, who cares? Kun je er weer een verkopen, met bijbehorend arsenaal 'hulp'middelen.......... way to go, paardrijdend Nederland!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:51

En daarom heb ik dus ook zeer weinig met 'paardrijdend Nederland' :\ . Klinkt misschien gek voor een paardengek als ik ben, maar dat heeft dan ook met de paarden an sich te maken en niet met 'paardrijdend Nederland'. Snap je het verschil? ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:20

Twiggy2008 schreef:
Jij hebt gelijk, dat is idd de betekenis van de stand van de oren op die foto. Jammer dat veel mensen geen idee hebben van de lichaamstaal van het paard.

Jammer, dat de oren naar achteren positief worden gevonden als er een bitloze ruiter op zit en negatief als een paard een bit in de mond heeft.
Dit is de plaat die ik bij vele bitloze ruiters voorbij zie komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:35

Twiggy2008 schreef:
En daarom heb ik dus ook zeer weinig met 'paardrijdend Nederland' :\ . Klinkt misschien gek voor een paardengek als ik ben, maar dat heeft dan ook met de paarden an sich te maken en niet met 'paardrijdend Nederland'. Snap je het verschil? ;)

Ik begrijp je heel goed. Ik sta er hetzelfde in.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:38

Tendance schreef:
Twiggy2008 schreef:

Jammer, dat de oren naar achteren positief worden gevonden als er een bitloze ruiter op zit en negatief als een paard een bit in de mond heeft.

Oh, heb ik dat ooit gezegd dan over dit soort foto's? Kan me niet voorstellen.... ;)
Zou het kunnen dat er dan ook gereageerd wordt op een andere vorm van lichaamstaal misschien? Want daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen... Maar goed, heb geen idee over wat voor 'plaat' jij het precies hebt bij bitloze ruiters (die allemaal slecht bezig zijn blijkbaar). :+

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:55

Tendance schreef:
Twiggy2008 schreef:

Ik zou niet weten wat er negatief is aan de oren naar achter in beide gevallen. Ik doe veel op mijn stem en dan heeft mijn paard ook regelmatig haar oortjes op mij gericht, dus naar achter. Ik heb ook zelde gehoord of gezien dat een bitloze ruiter of iniedergeval iemand die tegen het bit is liep te zeuren over een paard met een bit en zijn oren naar achter. Ik denk dat mensen eerder vallen over het hele plaatje, dus niet alleen de oren, maar de rest wat je ziet aan het hoofd.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:55

Denk dat Tendance bedoeld, dat bitloos vaak als goed word gezien en dat alles goed is aan bitloos. En dat het rijden met bit te veel onder een vergrootglas word geplaatst. Waar ik het mee eens ben overigens.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:00

De bitloze ruiters, die ik hier bedoel en regelmatig reageren op foto's van bitruiters waar de oren van het paard ook maar lichtelijk opzij zitten weten zelf wel, dat ik hun bedoel.
Mag geen namen noemen op bokt hè.
Vast niet alle bitloze ruiters denken zo, maar wel de mensen, die ik hier reken tot de harde kern van de bitloze ruiters met één plaat.
Als jij die plaat dus niet hebt twiggy of maritariel, dan moeten jullie je dus vooral niet aangesproken voelen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:01

En danique, dat is inderdaad de onder/ achterliggende gedachte!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:05

Tendance schreef:
De bitloze ruiters, die ik hier bedoel en regelmatig reageren op foto's van bitruiters waar de oren van het paard ook maar lichtelijk opzij zitten weten zelf wel, dat ik hun bedoel.
Mag geen namen noemen op bokt hè.
Vast niet alle bitloze ruiters denken zo, maar wel de mensen, die ik hier reken tot de harde kern van de bitloze ruiters met één plaat.
Als jij die plaat dus niet hebt twiggy of maritariel, dan moeten jullie je dus vooral niet aangesproken voelen.

Ik voel me ook zeker niet aangesproken hoor, ik geef alleen even aan dat ik eigenlijk zelde iemand heb gehoord die alleen over de oren valt of die uberhaupt over iets valt wat bij bitloos net zo gebeurd.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:07

Danique_G schreef:
Denk dat Tendance bedoeld, dat bitloos vaak als goed word gezien en dat alles goed is aan bitloos. En dat het rijden met bit te veel onder een vergrootglas word geplaatst. Waar ik het mee eens ben overigens.

Zo kan je het ook bekijken, en dat klopt, veel bitloze rijders houden het rijden met bit inderdaad onder een vergrootglas. Maar aan de andere kant doen de meeste bitrijders dat ook met bitloos.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:08

Tendance ik zou zeggen maak een collage van HC's bitloosmishandeling foto's ;-), plaats 'm in je profiel en wie weet wat je er allemaal mee gaat bereiken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:12

Dan kijk je denk ik niet voldoende bij foto's van bitruiters op haw etc.
Ook bitruiters hebben wel commentaar, maar van sommige bitlozen komt ALTIJD en heel vaak onterecht commentaar. En kunnen ze één keer niets vinden dan is één scheef oortje al reden tot ophef!
Bij een bitloze zien ze het dan als luisteren naar de ruiter, bij een bitruiter is het direct spanning en pijn.
En dit is zeer zeker geen onzin!

Ik heb nog nooit één bitruiter zie schrijven, dat één bitloze ruiter maar gewoon één bit in moet doen.
Ik zie meer respect van een bitruiter richting een bitloze dan andersom.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:14

Dat is dan jouw perceptie.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:16

Arabesk schreef:
Tendance ik zou zeggen maak een collage van HC's bitloosmishandeling foto's ;-), plaats 'm in je profiel en wie weet wat je er allemaal mee gaat bereiken.

Nee, want in tegenstelling tot sommige anderen plaats ik geen foto's van iemand anders op internet!
En snap niet waarom je zo doet, want ik zeg nergens dat een bitloze het verkeerd doet. Zeg alleen dat sommige bitloze ruiters altijd op iedereen commentaar hebben en dat wat bij een bitruiter door hen als mishandeling wordt gezien bij een bitloze zo ineens ontspanning is...
Nou dat lijkt me bullshit!
Maar je voelt je toch niet aangesproken neem ik aan?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:16

Tendance schreef:
Ik heb nog nooit één bitruiter zie schrijven, dat één bitloze ruiter maar gewoon één bit in moet doen.

Mag ik even? :o ik heb al zóvaak, dan niet op bokt, dan wel in het echt, te horen gekregen dat mn paard gewoon een trens in zn bek moest. Dat is dus echt niet waar dat bit ruiters dat niet zeggen ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:17

Tendance schreef:
Ook bitruiters hebben wel commentaar, maar van sommige bitlozen komt ALTIJD en heel vaak onterecht commentaar. En kunnen ze één keer niets vinden dan is één scheef oortje al reden tot ophef!
Bij een bitloze zien ze het dan als luisteren naar de ruiter, bij een bitruiter is het direct spanning en pijn.

Ik kijk heel vaak in die topics :j , en ik zie ook eigenlijk het probleem niet helemaal (of lees ik te letterlijk?). Ik lees bij sommige bitruiters constant commentaar waarvan ik denk, jeetje, dat je daar uberhaupt naar kijkt, zoals jij zegt inderdaad naar bijv dat half naar achter gerichte oortje maar dat zie ik een bitloze ruiter net zo goed zeggen. Ik heb echt niet het idee dat een bit ruiter dat minder vaak zegt dan een bitloze ruiter.

En verder vind ik het erg logisch dat je nog nooit een bitruiter heb zien schrijven 'doe een bit in' want weetje? Ik kom hier alleen maar topics tegen over bitruiters die vertellen dat hun paard het bit niet aanneemt, sterrenkijkt, zich verzet tegen de hand, hangt enz enz. Ik ben persoonlijk nog niet zo'n topic tegen gekomen van een bitloze ruiter.
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 04-03-12 23:23, in het totaal 4 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:19

Tendance schreef:

Mee eens, daarnaast vind ik dat er een aantal mensen erg aangevallen reageren wat de sfeer gewoon verziekt, want dat is jammer. Een aantal mensen in dit topic vind ik hun mening erg goed onderbouwen en die lijken ook wel 'verstand van zaken' te hebben. Jammer toch wel, dat die zich redelijk afzijdig houden (op Tendance na dan)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:22

Wat wil je Tendance? Dat ik speciaal voor jou/dit topic ook voorbeelden ga opzoeken waar de bitlozen ook commentaar geven in bijv. bitloze topics? Als ik iemand bij HAW een paard in de krul zie jassen, bit of bitloos, leidt dat tot commentaar ongeacht de optoming.

Verder vind ik de discussie een beetje afzakken naar 'zij pesten net ietsje harder dan wij, dus wij zijn beter'. Niet echt boeiend, dus ik ga wat anders doen :wave:

(eerst nog ff mijn foeilijst bijwerken)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:24

Maar we hebben het hier over bokt, niet over de werkelijkheid. Daar kan een andere bitruiter hier op bokt namelijk niet tegenin gaan.
Dat zijn gewoon eikels, die je letterlijk op hun nummer kunt zetten.
Als ik al reageer op rijfoto's dan zou ik foto's nooit beoordelen op wel of geen bit, maar op het beeld dat ik zie.

Maritariel, je begrijpt mijn punt denk ik niet helemaal. Het gaat mij erom, dat wat een bitloze bij een bitruiter afkeurt, bij een bitloze zo ineens als de hemel wordt gezien. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:25

Ik snap dus echt niet waarom je je aangevallen voelt arabesk. Ik vertel gewoon wat ik ervaar. Sinds wanneer mag dat niet?

Volgens mij bespreken we dit op een heel volwassen manier met elkaar en wordt er tegenover niemand een aanval gedaan.

Jammer, dat dit niet ook in de discussie mag. Hoop, dat de rest er geen probleem mee heeft.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 04-03-12 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:27

Tendance schreef:
Maar we hebben het hier over bokt, niet over de werkelijkheid. Daar kan een andere bitruiter hier op bokt namelijk niet tegenin gaan.
Dat zijn gewoon eikels, die je letterlijk op hun nummer kunt zetten.
Als ik al reageer op rijfoto's dan zou ik foto's nooit beoordelen op wel of geen bit, maar op het beeld dat ik zie.

Maritariel, je begrijpt mijn punt denk ik niet helemaal. Het gaat mij erom, dat wat een bitloze bij een bitruiter afkeurt, bij een bitloze zo ineens als de hemel wordt gezien. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Ik begrijp je uiteindelijke punt wel, maar de dingen die je er bij haalt om dat punt duidelijk te maken begrijp ik niet ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:30

Wat begrijp je niet dan, want misschien dat ik mezelf kan verduidelijken.
Nogmaals namen noem ik niet, want dat vind ik niet kunnen.