Hij doet dit dat en dan gebeurt er dit dat en dat is dit dat en dat
doe ik ook niet dus.....
en dan kan ik het even niet laten

Maar wat vinden jullie dan zooo tegenvallen dan ?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Bitje_ schreef:daar heb je een punt, maar hoe sommige overkomen stoort mij enorm...
Hij doet dit dat en dan gebeurt er dit dat en dat is dit dat en dat
doe ik ook niet dus.....
en dan kan ik het even niet laten
Maar wat vinden jullie dan zooo tegenvallen dan ?
Karl66 schreef:Ook al ben je geen fan van Frans Bauer, dan kan je nog wel vinden dat hij technisch correct goed kan zingen. Dat zijn namelijk twee verschillende zaken.
Bij dressuur gaat het om technisch correct de oefeningen laten zien en daar wordt de combinatie op beoordeeld. Ja het voorbeengebruik vertekent het plaatje, maar als je naar het achterbeengebruik kijkt, dan zie je een paard dat gaat zitten in verzameling, die verruimt zonder te versnellen en een combinatie, die over de hele proef gezien, een betere proef laat zien dan de meeste andere combinaties. Daar heeft mooi of niet mooi vinden niet zoveel mee te maken.
sarabande schreef:_San87_ schreef:Nu is bergopwaarts ook wel een hele vage term... hoe wil je ooit bergop gaan, zonder een berg
Is jaren geleden overgenomen uit het Duits. Jury leden die daar meegejureerd hadden kwamen met die term hier.
Het is dus eigenlijk een Germanisme en als zodanig ook een nietszeggende term.
Maar dat zie je vaak binnen de paardensport en keuringen, uitspraken waar niemand iets mee kan.
Ze bedoelen ermee dat de achterhand zakt en de voorhand rijst, vat dat maar eens samen in goed Nederlands
Scandicnr1 schreef:Dat was ik ook niet van plan....
Snap alleen werkelijk niet waarom we altijd onze Nederlandse top zo onderuit moeten halen en de daarbij behorende paarden, wees trots dat wij een team als deze hebben en paarden zoals Totilas, maar goed ik praat waarschijnlijk tegen een grote muur en wil ook niet de persoon zijn die de discussie draaiend houdt.
horseyfries schreef:Waarom zou zij met argumenten moeten komen?
Degenen die het niet mooi vinden zeggen de hele tijd dat ze het recht hebben om iets niet mooi te vinden, maar Scandicnr1 moet wel argumenten aanvoeren omdat ze wel trots is op de prestaties van Totilas en de Nederlandse top?
Je bewijst één ding: dat ze idd tegen een hele grote muur praat die alleen hun eigen ideeën willen horen. Koop een papegaai, zou ik zeggen!
horseyfries schreef:Need I say more??
horseyfries schreef:Hilarisch is vooral dat je zelf zegt: "Als iemand beweert dat hier de Nederlandse top onderuit gehaald wordt terwijl er gepraat wordt over de bewegingsvorm van een paard ".
Als ik dan ga nalezen of er echt alleen maar over Totilas gesproken wordt en of ik misschien bepaalde topics door elkaar gooi, de allereerste persoon die echt zonder meer over iets anders dan Totilas begint.... jijzelf bent!
Verder wordt er juist wél aan mensen die het wel mooi vinden gevraagd waarom, dus dat klopt ook al niet.
Ninx schreef:Mijn god, die hals op de 2e foto.... dit is geen krul meer, het hoofd zit tegen de onderhals geplakt...
Dit zie ik niet graag...