Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roos_s schreef:nou op die manier zoals jij graag zou willen zouden veel mensen in Nederland geen paard meer kunnen houden
Huertecilla schreef:[Waarom wordt een zich normaal gedragend paard als absurd ervaren?hc
runningkawa schreef:een paard dat zo eenkennig is vind ik niet normaal..een paard is juist een sociaal dier van nature... anders konden vroeger die indianen ook geen paard rijden
Was zelfs een paard nooit een "tam"dier geworden.
Dit is wel zo omdat een paard daar ook plezier in heeft
Ik ben van mening als je hem zover hebt dat een ander er niet op kan rijden je geen band hebt opgebouwd maar je paard hebt verkl**t
Maar dat mag je vast niet zeggen...
Verder is dit geen bio-industrie topic...die lopen er al een paar
runningkawa schreef:Dat kan ook nog
En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel...maar gewoon gemiddeld gezien vind ik dat niet oke
Zo is een paard niet van nature...die zijn nieuwsgierig en open voor iedereen.
En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel...maar gewoon gemiddeld gezien vind ik dat niet oke
runningkawa schreef:allemaal zou ik als paard vast ook niet willen
Maar om te denken dat er niemand op de wereld dat zou kunnen...grootheidswaanzin? hallucinaties? in sprookjes geloven?
waar zou het onder vallen?
runningkawa schreef:allemaal zou ik als paard vast ook niet willen
Maar om te denken dat er niemand op de wereld dat zou kunnen...grootheidswaanzin? hallucinaties? in sprookjes geloven?
waar zou het onder vallen?
Sosha schreef:Dat ik denk dat het absoluut geen voorbeeld is dat een paard voor zijn lol gedomesticeerd is.
Geloof ik ook niks van. Een paard is een vluchtdier, die heeft de mens (jager) echt niet opgezocht. Ik denk eerder andersom.
Citaat:De domesticatie van paarden is echt niet begonnen met wilde paarden die uit zichzelf vanaf de vlakte naar een pennymeisje kwamen lopen om bereden te worden.
WinBinChes schreef:Het paard is niet voor niets als enige dier zo gemaakt dat het de mens recht in de ogen kijkt
WinBinChes schreef:Paard en mens zijn graag in elkaars gezelschap, het is alleen jammer dat sommige mensen daar misbruik van maken. En dat is dan naar mijn idee ook de enige conclusie die we hier kunnen maken