Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sabine1985 schreef:ik vind 40 euro per uur wel een hele boel geld hoor!!
dat mag dan wel een heule beste instructrice of instructeur zijn wil ik dat gaan betalen!
sabine1985 schreef:als het het waard is zou ik het ook zeker doen hoor, alleen zie je zoveel mensen die menen goed les te kunnen geven en je dus echt moet oppassen voor deze mensen.
sabine1985 schreef:idd en heel erg vaak zie je ook nog dat de duurdere instructeurs erg veel met hulpteugels oid werken
Citaat:'De rug moet ontspannen, door het aanspannen van de buik, en hoe doe je dat: veel been geven, zodat ie zn buik gaat intrekken'

Citaat:'en dan heb je van dat soort instructeurtjes, die denken dat ze het beter weten, maar eigenlijk er geen verstand van hebben, waardoor ze heel zo'n paard verpesten'
. Dat vind ik gewoon droevig, triest. Maar meer vanwege het feit dat ze "de proffesional uithangen" en dat er dan ook nog mensen zijn die daar in trappen, dan dat ik er persoonlijk last van ondervind. sabine1985 schreef:ik heb het nu toch een paar keer meegemaakt hoor, dat er een heule dure instructrice bij ons op stal kwam en die gooide zonder pardon een slof aan je knol omdat ze vond dat je eerst met slof maar eens je paard naar beneden moest rijden
Linda_E schreef:Als je een goede instructie zoekt dan ga je toch eerst wat rondvragen bij kennisen etc. en kijken wat die eventuele instructie zelf al gepresteerd heeft en wie zijn/haar leerlingen zijn om te kijken hoe ze rijden en welk niveau?
Ik zou sowieso niet bij de eerste de beste die les aanbied "ja" roepen maar eerst eens een klein onderzoekje starten om te kijken wie of wat het is.
sabine1985 schreef:ik vind 40 euro per uur wel een hele boel geld hoor!!
dat mag dan wel een heule beste instructrice of instructeur zijn wil ik dat gaan betalen!
sabine1985 schreef:als het het waard is zou ik het ook zeker doen hoor, alleen zie je zoveel mensen die menen goed les te kunnen geven en je dus echt moet oppassen voor deze mensen.
sabine1985 schreef:ik heb het nu toch een paar keer meegemaakt hoor, dat er een heule dure instructrice bij ons op stal kwam en die gooide zonder pardon een slof aan je knol omdat ze vond dat je eerst met slof maar eens je paard naar beneden moest rijden![]()
over het algemeen zal dit uiteraard wel meevallen, maar je hebt er portretten tussen zitten
WinBinChes schreef:sabine1985 schreef:als het het waard is zou ik het ook zeker doen hoor, alleen zie je zoveel mensen die menen goed les te kunnen geven en je dus echt moet oppassen voor deze mensen.
Deze mensen haal je er zo tussen uit. Dan rijd je 1 les en ben je niks wijzer geworden. Dat zijn de mensen waar je elke week bij terug moet komen. Terwijl je bij een goede aan eens in de 14 dagen of eens in de maand meer dan genoeg aan hebt.
lindake schreef:Volgens mij geld dit enkel als je de basis al goed beheerst. Wanneer je deze nog moet leren heb je volgens mij toch meer ondersteuning nodig.
WinBinChes schreef:Ik ga dan wel uit van iemand die de basis idd goed kent, maar als je deze nog niet onder knie hebt, voldoet een basis instructeur ook. Met de gedachte dat je daar elke week lest. Op het moment dat je de basis onder knie hebt, kan je verder. Een andere instructie en minder les. Dat is de grootste fout die mensen maken. Ze blijven maar bij ''hun'' instructeur, terwijl het wellicht tijd is om te kijken naar iemand die je daadwerkelijk verder kan helpen.
sporter schreef:WinBinChes schreef:Ik ga dan wel uit van iemand die de basis idd goed kent, maar als je deze nog niet onder knie hebt, voldoet een basis instructeur ook. Met de gedachte dat je daar elke week lest. Op het moment dat je de basis onder knie hebt, kan je verder. Een andere instructie en minder les. Dat is de grootste fout die mensen maken. Ze blijven maar bij ''hun'' instructeur, terwijl het wellicht tijd is om te kijken naar iemand die je daadwerkelijk verder kan helpen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Het is zo belangrijk om verder te blijven kijken. Een keer een lesje bij een andere instructeur of een clinic, je moet je niet blind staren op 1 instructeur
janouk schreef:Als ik een nieuwe instructeur zou zoeken, zou ik toch eerst bij een aantal lessen gaan kijken of de manier van lesgeven van de meneer/mevrouw mij aanstaat.
missmiekie schreef:sporter schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Het is zo belangrijk om verder te blijven kijken. Een keer een lesje bij een andere instructeur of een clinic, je moet je niet blind staren op 1 instructeur
Ben ik het grotendeels mee eens, maar nu gaan we het even omdraaien:
Wat doe je met iemand die meerdere malen 'buitenshuis' gaat kijken, en elke keer weer terug komt, met een veel groter probleem dan het eerst was? Ik denk dat het blijven wisselen van instructeur/instructrice ook zeker negatieve dingen kan opleveren..
WinBinChes schreef:missmiekie schreef:Ben ik het grotendeels mee eens, maar nu gaan we het even omdraaien:
Wat doe je met iemand die meerdere malen 'buitenshuis' gaat kijken, en elke keer weer terug komt, met een veel groter probleem dan het eerst was? Ik denk dat het blijven wisselen van instructeur/instructrice ook zeker negatieve dingen kan opleveren..
Je hoeft ookniet constant buitenhuis te rijden, maar als je bent uitgereden bij een instructeur en dus bijna niks meer leert is wel tijd om eens verder te kijken.