Wat wist jij vroeger zeker, waar nu niks van klopt(paardensp

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Re: Wat wist jij vroeger zeker, waar nu niks van klopt(paardensp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 00:45

hehe geinig topic,
(dis echt erg Bloos ) eerste keer dat een paard aan de teugel liep.. ik helemaal trots.. t beestje deed het uiteraard uit zichzelf.. en hij liep veel te diep.. en toen d8 ik, als ik mijn handen hoog hou, en er hard genoeg aan trek, kan ie zijn hoofd niet meer omhoog doen.. Bloos weet gelukkig nu wel beter haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:01

Dat als een paard dat echo-ende geluid maakt vanuit zijn lichaam, dacht ik altijd dat er lucht in zijn koker zat, en hij moest plassen.

Maar dat geluid betekend dat hij zijn rug vasthoud, en er lucht in de koker komt Clown

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:06

Vroeger dahct ik ook dat je, je paard zijn benen allen met een zachte borstel mocht doen

Dat paarden die met hun oren naar achter stond (plat in de nek) geluidjes op de grond hoorde.

Paardrijden op je burostoel.

Als je je paard vieze tanden had zijn tanden moest moetsen en dat daarom de ta altijd kwam

Dat schimmels stonken naar schimmel Haha!

Dat alle paarden met vlekken hadden die van de " koesoort" afstamde

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:10

horseylove schreef:
Dat schimmels stonken naar schimmel Haha!

ROFL Had je ook al een keer geroken? Haha

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:46

wij hadden op de manege 2 nieuwe pony's, een palomino en een schimmel
en ik liep iedereen wijs te maken dat de schimmel een palomino was,
niet een kleur maar een ras palomino
en al die andere kleintjes geloofden mij Bloos

sannenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:01

ik dacht vroeger altijd dat je paarden gewoon in het niets kon laten springen ( vroeg aan mijn lesgever kan deze pony springen? zei> ja denk het wel. ik> doe dan eens, zei> ja maar daar moet je een hindernis voor hebben, ik> je kan toch gewoon doen of er een staat?!) en toen ik een jaar of 11 was ofzo dacht ik ook dat er een C kader was en ben nog steeds overtuigd dat die er ook was Tong uitsteken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:09

Ik dacht dat vosruin een kleur was Bloos

Ik las namelijk Romana en Ragebol, en daarin hadden ze een vosruin.
En ik maar denken dat het een kleur was.

En ja, sturen doe je met de teugels etc. Allemaal op de manege geleerd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:22

Janine1990 schreef:
En ja, sturen doe je met de teugels

Dat klopt ook, alleen niet enkel met de teugels Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:26

Haha, zoveeeeel Tong uitsteken

Ik was er ook heilig van overtuigd dat het Veulen -> shetlanders -> pony -> paard was Tong uitsteken haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:40

hestejente schreef:
Janine1990 schreef:
En ja, sturen doe je met de teugels

Dat klopt ook, alleen niet enkel met de teugels Knipoog

Ik kan ook sturen zonder teugels Nagelbijten / Gniffelen

Trouwens, voor de mensen die de witte voeten van hun paarden niet wit krijgen met de zachte borstel.
Gebruik die plastic borstel, vroeger moest ik de naam leren op de manege. In ieder geval, daarmee rossen (mijn paard vind het heerlijk) en dan met een zachte borstel er overheen. De voetjes zijn weer prachtig wit. Lachen En je hebt de doorbloeding een handje geholpen Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:43

Janine1990 schreef:

Hoe doe je dat dan? Vork

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:48

Toen ik voor het eerst op een paard zat van een nichtje van een goede vriendin (ik was toen 6 jaar) dacht ik: dat doe ik wel effe. Dus ik trek aan de teugels en trap tegelijk met mijn benen in de buik, paard bleef staan Clown. Arme beest. Het is me daarna wel direct goed bijgebracht, dus herhaald heb ik het nooit Haha!.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:59

Haha er staan echt heel goede tussen !
Ik dacht toen ik klein was als ik met een manegepony naar de wei liep & die pony tegentrok & niet halt hield als ik het wou, dat hij dan bokte !
Dus ik dacht dat als een pony 'koppig' dat je dat bokken noemde ...

Als ik een pony echt zag bokken in de weide dan zei ik 'wauw die pony doet kunstjes, wat een slimme pony !'
Haha!

Oja nog eentje:
Als een paard nieuwe ijzers kreeg, dan werd ik heel boos en zei ik mama ze doen dat paard pijn !
Ik dacht dus dat de mensen het hun niet aan trokken dat het paard pijn had als ze die nagels in de hoef klopten ...
Gelukkig is dat niet zo !

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:06

Teon ik nog niet op paardrijden zat, dacht ik dat je het paard harder moest laten gaan door met de teugels te 'zwaaien' (zoals op de koets enz) en dan 'hotsjik!' roepen! xD *Is al eerder genoemd in het topic*

Of als je paard naar links moet, moet je aan de rechterteugel trekken. Huilen van het lachen En andersom

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:08

xxxdonja schreef:
Of als je paard naar links moet, moet je aan de rechterteugel trekken. Huilen van het lachen En andersom

Niet trekken, wel begrenzen Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:09

En das eigenlijk al beter dan denken dat je naar links gaat door aan de linkerteugel te trekken Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:50

hestejente schreef:
Janine1990 schreef:

Hoe doe je dat dan? Vork

Met m'n benen.
Oké, moet ik eerlijk zijn, met uitstappen lukt dat wel, met serieus rijden wat minder, dan is zo'n aanwijzing met de teugel toch wel makkelijk.
Maar dat paard dat ik rij, is vroeger Z geweest, dus dan is het ook wat makkelijker. Rij zelf vooral erg op de benen, lekker buigen om het been. Is gezond Lachen

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:18

xxxdonja schreef:
Teon ik nog niet op paardrijden zat, dacht ik dat je het paard harder moest laten gaan door met de teugels te 'zwaaien' (zoals op de koets enz) en dan 'hotsjik!' roepen! xD *Is al eerder genoemd in het topic*

Op de koets moet je helemaal niet met de teugels zwaaien, maar net als het rijden Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:22

Ik wist vroeger zeker dat je een hoofdstel met bit nodig had om te kunnen paardrijden,en als je op de weg reed had een paard altijd ijzers nodig.

Ik rij nu al jaren bitloos,en rij veel op de weg,met mijn onbeslagen paard. Lachen

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:22

hihi het schoppen= vooruit, stoppen=trekken is mij ook bekend, nouja zeker bij mn broer, die had altijd op de manege gereden en zelfs zn A brevet gehaald, toen ik hem twee jaar geleden op mn merrie liet lag hij er een halve seconde weer naast, zei hij: "oei die is precies ietsje gevoeliger dan de manegepaarden"

en zelf tot voor kort zeker geweten dat om één te zijn met je paard je je paard goed moest volgen in de beweging... tja goed doorzitten kon ik dus wel!

paardrijden heb ik in mn "penny-tijd" ook op vanalles en nog wat gedaan: fiets, stoelen, kussens dubbelgeplooide bedden etc

en natuurlijk vond ik altijd dat die eigenaren niet goed konden rijden met hun paard, en hoopte ik dat ze eraf zouden vallen en dat ik dan eens ging tonen hoe het wél moest,
of dat een belangerijke ruiter mijn "talent" zou opmerken als ik die moeilijke manegepaarden bereed, of wanneer ik in verlichte zit met goed uitgedrukte hakken over de bobbels van de straat fietste Clown

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:25

Wat ik ook heeel zeker wist was dat veulentjes altijd dezelfde kleur krijgen als de vader Gestoord

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:07

BCS schreef:
Dat als een paard dat echo-ende geluid maakt vanuit zijn lichaam, dacht ik altijd dat er lucht in zijn koker zat, en hij moest plassen.

Maar dat geluid betekend dat hij zijn rug vasthoud, en er lucht in de koker komt Clown

ROFL Mij is vroeger geleerd dat het paard dan net heel veel gedronken had, en dat je dat hoorde klotsen in zijn buik Gestoord

Benen alleen met de zachte borstel was hier ook bekend Clown

Vroeger maakte ik ook touwtjes vast aan het stuur van mijn fiets, en ik plakte een zelf getekend paardenhoofd op mijn fiets... Dan hield ik de touwtjes vast en probeerde zo te sturen. Héél vaak gevallen op die manier. Toen vergaten we de touwtjes maar en stuurden gewoon zoals het hoort op een fiets. Op die manier reden we ook proefjes... Op een groot terrein tekenden we eerst alle letters van de bak, en vervolgens gingen we dan proefjes rijden Bloos

En idd, een paard met de oren naar achter is héél boos ROFL

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:01

Liesje89 schreef:
BCS schreef:

ROFL Mij is vroeger geleerd dat het paard dan net heel veel gedronken had, en dat je dat hoorde klotsen in zijn buik Gestoord

mij vertelde ze dat alleen ruinen dat deden omdat doordat ze gecastreerd waren een lege ruimte was(waardus normaal de ballen zitten ofzo Cool ) die dat geluid maakte Bloos Haha!

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:20

Geweldig topic! ROFL
Ik wist vroeger niet waar een halster goed voor was.. je ging toch de stal binnen, hoofdstel in, zadel op en naar de bak om te rijden? Clown
Oja en ik keek vaak naar springen op tv, en dan dacht ik dat alle mensen die gingen springen met hun paard zulke hindernissen sprongen.. a la 1.60 Clown

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:46

Ik dacht vroeger altijd dat ze met "tenen naar binnen" bedoelde dat ik m'n tenen moest opkrullen. Ik snapte echt niet hoe ze zagen dat ik ze niet opgekruld hield, maar iedere keer als ze het riepen krulde ik ze braaf op. Achteraf beweegt je voet bij het opkrullen idd een beetje naar binnen, dus was er verschil te zien. Maar het is vast niet vreemd dat ik het niet voor elkaar kreeg om mijn tenen de hele les opgekruld te houden Clown *LOL*