Roken op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DancylOver

Re: Roken op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:49

Ik vind het er echt niet uit zien!
Het is slecht voor je zelf en voor je paard.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:49

Beaux schreef:
@Ilsuuuuhhh of zoiets, daar lig ik toch dubbel van. Weet je waarom het ontspannend is? Omdat je verslaafd bent en je dus ontspant als je toegdiend krijgt wat jou verslaafd heeft gemaakt!!

maar wat is daar op tegen dan???

en er komen weer voorbeelden voorbij ROFL ROFL Huilen van het lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:51

Ninx schreef:
Halster mee, paard vastzetten, eindje verderop gaan staan en lekker een sigaret roken.... wel even goed uitmaken wanneer je in het bos bent of op de hei Knipoog

Tja, Ninx, ik vind het zo erg dat rokers hun peuken gewoon neergooien. Als je je rommel achterlaat, is het asociaal, maar peuken mag je wel gewoon neergooien. Clown
Ik snap dat niet................

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:52

Ik vind je wel écht verslaafd als je dat uurtje wat je
gemiddeld op je paard zit even een peuk opsteekt.
Ten eerste heb ik er zelf al een gloeiende hekel aan,
en zou dus nooit gaan roken.. Zéker niet op het paard..

Het staat ordinair en bovendien.. Je bent aan het sporten.. Rook voordat je erop stapt een peuk of daarna.. Maar niet als je erop zit..

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:54

Gossie, ik zie allemaal visioenen van die ontzettend stoere rokende cowboys voorbij komen....
Ja, hier een Tokkie, aso, verslaafde of wat er dan nog meer voor mooie benamingen aangehangen wordt.... Ik rook op mijn paard. Ik maak alleen maar lange ritten en ja, dan rook ik wel eens een sigaret...
Heel gecontroleerd, ik heb immers jaaaaarenlange rook ervaring. En na het roken maak ik mijn peuk uit aan de onderkant van mijn laars en neem het peukje mee in het pakje. Nog nooit heb ik mijn paard in de fik gestoken of anderzinds en hij hoest ook niet....
Kortom, beetje zinloze discussie dit. Mensen roken, bellen, peuteren in hun neus, krabben in hun oor, aldan niet rijdend op het paard.
Leven en laten leven lijkt mij.

missfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:55

Ik rook wel, nog nooit op een paard gerookt,
maar wel een keer ernaast met een buitenrit van 3 uur,
paard pauze wat te eten en ik wat te roken. sowiso staat roken in het openbaar asosiaal,
of het nou op , naast of zonder je paard is.
(dat wil niet zeggen dat ik nooit op straat rook.)

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:55

Ninx schreef:
lindake schreef:
En wat als je een tochtje van 6 uur doet... best wel lang voor rokers Lachen.

Halster mee, paard vastzetten, eindje verderop gaan staan en lekker een sigaret roken.... wel even goed uitmaken wanneer je in het bos bent of op de hei Knipoog

Wat een onzin....

Ik rook zelf ook, ook te paard. Ik zie het probleem niet, moet toch ieder voor zich weten.
Als ik alleen het bos in ben mijn paard moet gaan vastzetten enz. is de kans op ongelukken
groter dan dat ik gewoon op zijn rug rook.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:58

Nadya schreef:
Ninx schreef:

Tja, Ninx, ik vind het zo erg dat rokers hun peuken gewoon neergooien. Als je je rommel achterlaat, is het asociaal, maar peuken mag je wel gewoon neergooien. Clown
Ik snap dat niet................

Ja, los van de troep is dat ook ronduit gevaarlijk..... Iedere zomer overal weer bosbranden en heidebranden, en wat hoor bijna iedere keer? Veroorzaakt door een sigaret... Boos!
Wat dat betreft zouden velen een voorbeeld kunnen nemen aan Mobick wat het opruimen van je eigen rommel betreft.
Toch blijf ik het geen goede combi vinden.... paardrijden & roken at the same time...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:03

Ninx schreef:
Ja, los van de troep is dat ook ronduit gevaarlijk..... Iedere zomer overal weer bosbranden en heidebranden, en wat hoor bijna iedere keer? Veroorzaakt door een sigaret... Boos!
Wat dat betreft zouden velen een voorbeeld kunnen nemen aan Mobick wat het opruimen van je eigen rommel betreft.
Toch blijf ik het geen goede combi vinden.... paardrijden & roken at the same time...

Ik ook niet, hoor. Knipoog
Bij ons op stal mag je niet eens roken en gelukkig komen er geen rokers bij mijn paard op het land, want ik kan me echt kapot ergeren aan peuken in een natuurgebied. Boos!

Emma82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:17

Ik rook helaas ook, maar heb nog nooit op mijn paard gerookt.
Ik vind het er belachelijk uitzien en roken hoort niet bij sporten, dus ook niet bij paardrijden..
En dat roken voor ontspanning zorgt is ook dikke onzin, rokers zijn juist gestresster omdat ze altijd met die sigaret bezig zijn.
Mensen die niet roken kunnen veel meer genieten van ontspannen momenten, omdat ze dan niets missen.

Het is een kwestie van aanleren. Als je van jezelf in de auto mag roken, leer je je dat niet zo snel meer af.. Ik heb mezelf nooit aangeleerd op mijn paard te roken, waardoor ik ook nooit aan een sigaret denk als ik op mijn paard zit.

Er zijn genoeg andere momenten op de dag wanneer ik wel van een sigaret kan 'genieten', zonder andere mensen of mijn paard daarmee lastig te vallen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:18

Emma82 schreef:
Ik rook helaas ook, maar heb nog nooit op mijn paard gerookt.
Ik vind het er belachelijk uitzien en roken hoort niet bij sporten, dus ook niet bij paardrijden..
En dat roken voor ontspanning zorgt is ook dikke onzin, rokers zijn juist gestresster omdat ze altijd met die sigaret bezig zijn.
Mensen die niet roken kunnen veel meer genieten van ontspannen momenten, omdat ze dan niets missen.

Het is een kwestie van aanleren. Als je van jezelf in de auto mag roken, leer je je dat niet zo snel meer af.. Ik heb mezelf nooit aangeleerd op mijn paard te roken, waardoor ik ook nooit aan een sigaret denk als ik op mijn paard zit.

Er zijn genoeg andere momenten op de dag wanneer ik wel van een sigaret kan 'genieten', zonder andere mensen of mijn paard daarmee lastig te vallen...

Kijk, voor jouw gedachtengang heb ik nou wel respect!! Ja Lachen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:04

Een brandene peuk weggooien is natuurlijk vragen om ellende, maar dat doen echt niet alleen de ruiters hoor.
Wat dacht je van de wandelaars en honden uitlaters???

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:07

Onassa schreef:
Een brandene peuk weggooien is natuurlijk vragen om ellende, maar dat doen echt niet alleen de ruiters hoor.
Wat dacht je van de wandelaars en honden uitlaters???

Oh.... ik dacht dat alleen ruiters rookten..... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:00

Ninx schreef:
los van het feit dat er een askegeltje van je peuk kan vallen en het paard pijn kan doen

Askegeltjes maken je paard alleen maar vies hoor, daar voel je qua pijn niéts van Knipoog

Wat een lachwekkende reacties weer verder ROFL

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:16

ja hier nog een roker,die lekker af en toe een sigaretje op het paard rookt.
lekker rustig uitstappen aan een lang teugeltje,en dan een lekker sigaretje erbij,heerlijk!
het is dat ik geen wijn lus haha!
ik rook shag en draai het zelfs op mijn paard.
niet altijd,maar soms heb ik daar gewoon zin in!
heb nog nooit een paard in de fik gestoken,en er heeft nog nooit een paard vreemd naar de rook gekeken,druk het netjes uit onderaan mijn schoen,en steek het dan in mij zak!
bij sport hoor ook ontspanning denk ik dan maar.
en dat iemand het aso vind staan,maakt me niks uit.
iemand die altijd zit te trekken en te schoppen op zijn paard vind ik veel meer een aso.
of zo een ruiter die hard op scheld op het paard omdat ie even niet luisterd naar de hulpen,die de hele tijd rondrijden met zo een donder wolk boven hun hoofd bah!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:32

Knooopje, mensen die trekken, schoppen, schelden en slaan vind ik ook aso, net als mensen die met een boos gezicht de wereld inkijken. Knipoog

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:40

laura1986 schreef:
Hebah dat vind ik echt vies. Roken vind ik sowieso ronduit ranzig. Als je dat als mens hoorde te doen was het wel ingebouwd geweest, ging je dood zonder, en was je waarschijnlijk een draak.

Wauw! De eerste mens die met kleren aan geboren is! Clown

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:54

Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar ga dat zeer zeker doen. Wat een reacties. Ik lig echt in een deuk. Waar hebben we het over???
Paarden die het inademen, paarden die verbranden, hoe a-sociaal het er wel niet uit ziet... Sorry, maar dit gaat echt nergens over... Wat een vergezochte en soms zelfs vreemde argumenten...

Ik ben ook een roker en ja: zoals iedere roker verslaafd. Ik vind het heerlijk om tijdens of na een buitenrit te roken op mijn paard. Dan drink ik gelijk mijn pakje drinken op wat ik heb mee genomen.
A-sociaal? Nee, vind ik niet. In wat voor een opzicht ben ik in godsnaam dan niet sociaal???
Ik vind dit totaal niet schadend voor wie dan ook buiten mijzelf om.
En ik vind het al helemaal onzin om er maar gelijk vanuit te gaan dat iedere roker bij voorbaat al schuldig is aan het vervuilen van het milieu en het evt risico op brand veroorzaken en meer van die onzin.
En bij ons op stal wordt gewoon gerookt en daar heeft niemand, inclusief de niet-rokers een probleem mee.

Het valt me erg op dat er her en der veel vooroordelen en vooral veroordeling zit in de reacties van mensen die tegen zijn.
Vooroordelen en oordelen over een ander vind ik een veel kwalijkere eigenschap. Ik vraag me echt af waar iemand het recht vandaan haalt om de arrogantie te hebben zo te mogen oordelen....

Dus ik zou zeggen: verbeter de wereld en kijk eerst eens heel eerlijk naar jezelf.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:59

DancylOver schreef:
Ik vind het er echt niet uit zien!
Het is slecht voor je zelf en voor je paard.

Als ik mijn paard ga verbieden om te roken, krijg ik de grootste ruzie. Ik krijg hem niet aan zijn verstand dat roken slecht voor hem is. Clown

Serieus: Als ik op mijn paard rook, en dat is altijd buiten, dan weet ik echt niet hoe ik het in godsnaam voor elkaar moet krijgen dat de rook van mijn sigaret of uit mijn mond zo moet waaien dat het in mijn paard zijn neusgaten komt. Ik zou het geweldig knap vinden als iemand dat voor elkaar krijgt!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:00

diesel83 schreef:
ik zie het ook wel eens en stoor me er wel aan. maar ja blijkbaar is het nicotine gebrek zo hoog dat ze echt geen uurtje zonder kunnen

Ah, jij snapt wat het woord verslaving betekent!

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:35

aerdenhout1 schreef:
In mijn stal is het verboden om in de bak op je paard te roken. Ik wordt echt pislink als ik het zie...gelukkig zie ik het ook nooit!
Roken doe je maar in de kantine...ook niet tussen de stallen b.v.

Bij ons is roken in en om de stallen en ook in de binnenbak, verboden. Alleen doet de eigenaresse van de stallen het zelf wel Verward Dan ben je raar bezig, snap t niet helemaal waarom ze niet in de kantine rookt, na de lessen, in plaats van tijdens de lessen (Kan ook zijn dat ze tijdens EN naa de lessen rookt Frusty )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:46

Bij ons wordt je meteen weggestuurd, als je rookt op het terrein. Haha!
Ze willen het niet hebben en iedereen houdt zich daar aan. En terecht. Ja

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:50

Bij ons mag je gewoon roken, alleen niet binnen in stal.

Nou lekker buiten uitstappen, hij ontspannen en ik lekker mijn sigaret erbij! Wat een lekker gevoel is dat zeg!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:52

Ik vind rokers zowieso vies, en dat je dat doet als je op je paard zit, of met je paard bezig ben vind ik een beetje ordinair eerlijk gezegt. En nou niet gaan gillen dat rokers niet vies zijn, ik vind het stinken.
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 16-06-08 15:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:53

Toen ik nog geen eigen pony had, verzorgde ik 2 paardjes, en dan gingen we altijd met zijn 2en buiten rijden,
Zij rookte altijd op het paard, en dat is dus een keer flink fout gegaan.
Haar paardje schrok, en ze had dus een sigaret in haar ene hand, en de teugels in haar andere hand.
Het paardje begon te rennen (langs een drukke weg) en ik reed achter haar, uit schrik liet ze haar sigaret los, om bij te sturen, en de sigaret kwam dus tegen de borst van mijn paardje! Waardoor mijn paard ook flink schrok, en ook weg rende.
Gelukkig is er niks ergs gebeurd omdat we ze beide weer onder controle konden krijgen, maar het had anders af kunnen lopen...
Vandaar dat ik tegen roken op het paard ben