dan ben je verder van huis !draf vind ik wel oke ik draaf met me paard ook op steen maar galoperen doet ze soms uit zichzelf wel eens maar dan hou ik der in
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dan ben je verder van huis !
Kingsley2 schreef:De pony heeft daarvoor wel een half jaar gestapt op het erf, en kleine stukjes draf. Zij had een schema van de DA wat ze moest doen. En door dat haar paardje ook een beetje overstrekt loopt is de bak meender geschikt voor haar paardje. Tenzij de bak heel goed is ge echt en getrokken dan kan zij rustig afentoe in de bak rijden maar haar paard heeft dus gevoelig benen. En DA zegt dat hij zich waarschijnlijk toch weer een keer op die zwake plek die zo goed als hersteld was verstapt. Maar dat kan overal gebeurt zijn met een buiten rit, in de wei of in de bak. Dat weet niemand Maar hij is niet kreupel geworden omdat ze nu veel buitenrijd!
Ze heeft een heel progamma toen gehad en die heeft ze nu weer en daar houd ze zich heel goed aan. En een ander meisje bij ons op stal die was nu een jaar met haar paard aan het opbouwen na een peesblessure en dat ging nu al een paarweken goed dat ze mocht draven en grote figuren rijden in de bak. En eergisteren gaat ze rijden en hij loopt stok kreupel op het zelfde been terwijl hij nooit echt kreupel heeft gelopen met zijn peesblessure. Dus maandag gaat zij weer terug vooor een echo. En dit is toevalig ook een tuiger die altijd voor de kar heeft gelopen en daarbij dressuur Hij is nu 16 geloof ik. Maar goed elke paard kan een peesblessure krijgen. Ik heb een tinker en ik blijf ook gewoon voorzichtig doen.
En ik heb ook niet gezegd zoals er wordt gezegd dat je helemaal niet op de weg moet draven, maar het kan slecht voor een paard zijn benen zijn op langer duur. De één heeft sterkere benen als de ander. Daarom schreef ik ook je moet gewoon nooit van iets te veel doen. En daarbij zal ik zeggen je moet gewoon kijken of je paardje het aan kan. Met een tuiger of een fries kan je zeker wel 5 tot 10 draven omdat hun ook sterke benen hebben, Maar de haflinger van een vriendin van mij dus niet jammer genoeg. Bij ons op stal draven we gewoon zo min mogelijk op de weg omdat we gewoon van mening zijn hoe minder hoe beter voor de benen, en aangezien de meeste ook ijzers hebben en veel wedstrijden rijden dus ook veel in de bak en niet op de straat zijn ze gewoon erg voorzichtig. en dat is ieder zijn mening.
MysticTinker schreef:Zo hard gaat dat slijten niet![]()
Ik kan makkelijk elke week een uur over het asfalt draven en stappen. En vroeger, toen ik nog vaker buiten reed toen kon ik makkelijk elke dag een half uur buiten draven.
Hoe sneller de hoeven slijten, hoe sneller ze ook weer aangroeien
Kingsley2 schreef:Draven op het harde is goed maar wel gewoon kleine stukjes, De pezen moeten toch vele klappen opvangen en als je een pees blessure wil hebben dan moet je veel gaan draven ja!!!. Benen worden er wel sterker van, maar je moet nooit ergens iets te veel van doen.
En zonder ijzers draaf ik helemaal niet graag op het harde want je hoeven slijten zo snel. Dan doe ik echt alleen maar hele kleine stukjes. Eigenlijk als het niet anders kan.
En galop is helemaal slecht voor de pezen nooit maar dan ook nooit doen.![]()
groetjes
Kirsten1995 schreef:Ik zal nooit gaan galopperen op de weg..
Mischien een klein drafje maar niet te veel!
Lady1969 schreef:Stap, Draf, Galop wij doen alles op hard of zacht maakt niet uit.
Wel ijzerloos hoor! Gaat prima!
Voor die gene die roepen NOOIT in galop op het asfalt of steen, wrom dan niet???
)Faroly schreef:Het schijnt voor mijn pony juist goed te zijn heeft iemand me verteld. Ze heeft een peesblessure gehad. Het blijkt dat haar pezen hierdoor sterker worden. In de draf dan he, galop over het asfalt doe ik niet aan..
en dan kan je af en toe drafstukjes inbouwen. En van daaruit altijd ietsje vaker, langer,...