Ja ze waren zeker enorm verbeterd met daarvoor, maar niet zuiver...en dat zegt hij dan wel.
En de baasjes voelen een enorm verschil met eerst en zeggen dan ook hij is zuiver...
Wat almaz beschrijft klink mij fijner in de oren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Almaz schreef:De methodes zijn verschillend. AdeB richt de paarden recht meestal in het zadel(hij longeert ze ook) handen vrij hoog en in contrastelling. Marijke begint met rechtrichten met werk aan de hand, binnenbeen goed onder het zwaarte punst brengen, lengte buiging, zijgangen, denk dan aan schouderbinnenwaarts, travers etc.etc. Om er een beter beeld bij te krijgen wat de verschillen zijn, kan je beter even op de site kijken. Van Marijke is het http://www.paardenbegrijpen.nl van AdeB weet ik niet meer, even googelen op hoefkatrol of anders op Antoine de Bodt.
aerdenhout1 schreef:Ik ben benieuwd morgen. Ik heb er in elk geval een bij zitten die in de stap met een achterbeen veel korter stapt. Dat is sowieso een probleem door scheefheid van het paard. Kijken wat ze daar mee kan. Een haflinger die 1 kant erg moeilijk wijkt...ook scheefheid. IK vind het spannend. Er doen 7 pensionklanten mee en 3 van mijn eigen paarden met hun bijrijders.
Ik heb mijn paard afgestaan aan een van de vrijwilligers op stal....lief he???
ProudJustify...je zegt instructrice...heb jij les van mireille de hoed??
Nijn schreef:Een oefening?
Voor mij is er niet 1 bepaalde oefening die gelijk staat aan recht richten.
Recht richten is voor mij nog altijd het paard op een dusdanige manier trainen, door verschillende oefeningen, dat het paard recht(er) wordt in zijn lijf.
Moet wel zeggen dat ik er benieuwd ben welke oefening jij gebruikt, en welke dus ook volstaat voor het rechtrichten?
runningkawa schreef:maar zonder been...wat doet die motor dan?