Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
IndianLady schreef:Lielle dat snap ik ook wel, maar ik heb het in een ver verleden wel geleerd alleen niet de behoefte gehad om het op te slaan. Dressuur kan me echt gestolen worden.
Lielle schreef:en ook dat weet ik niet. Bij de een moet er koste wat kost nog een schouderbinnenwaarts uit getrokken worden, de ander scheurt ene uur door het bos in volle galop en neemt de moeite niet om even netjes uit te stappen.
IL, eigenlijk bevestigt je reactie mijn mening. "De hulpen niet meer weten voor de oefeningen", daar gaat het niet om. Een proef neerzetten met de gevraagde impuls, tact, aanleuning, lengtebuiging, dat is wat ik onder een bepaald niveau versta. En dat is iets anders dan hem in het bos een pasje opzij zitten om ergens omheen te gaan.
Cassidy schreef:...
Werk je aan verzameling, rechtrichten, gymnasticeren van je paard?
...

Lielle schreef:met alle respect (en idem voor IndianLady), hier geloof ik dus niet in. Je verzandt zo snel in foutjes als je er niet regelmatig op gewezen wordt. En je stalgenoten zullen best de grote dingen zine, maar de 'kleinere' probleempjes merk je pas als je er echt op gaat letten.
runningkawa schreef:En de bosrukkers dan die hun paard niet kunnen houden..dat zijn er ook iets meer dan een paar....
Als je het dan hebt over er doorheen trekken...
En ja er zijn ook wedstrijd ruiters die het doen.
maar ik ben het er totaal niet mee eens dat in de ene groep dat meer is dan in de andere..

opala schreef:Lielle schreef:met alle respect (en idem voor IndianLady), hier geloof ik dus niet in. Je verzandt zo snel in foutjes als je er niet regelmatig op gewezen wordt. En je stalgenoten zullen best de grote dingen zine, maar de 'kleinere' probleempjes merk je pas als je er echt op gaat letten.
Welke kleinere probleempjes, want dan ga ik er opletten. Van jullie goedbedoelde adviezen, leer ik namelijk ook.
) Lielle schreef:dat hangt helemaal van de ruiter in kwestie af. Maar bv constant drijven op een paard dat niet voorwaarts is, paard dat scheef is (en dat is niet eens een klein foutje), wendingen op de binnenteugel rijden, voorover zitten, en zo zijn er nog wel 100 dingen.
IL, dat is dan slecht les. Maar IMO heb je daar als ruiter zelf ook een verantwoodelijkheid in, dan zoek je toch iemand anders?
meggiemeg, ik snap alleen je punt niet helemaal. Is het anders omdat ze M rijdt, en niet 'alleen maar' boshobbelt?
Als ik het lachwekkend zou vinden als iemand met een scheef en onregelmatig paard door het bos sloft, wordt me arrogantie verweten en terecht.
@meggiemeg, dat denk ik dus ook. Stalgenoten bemoeien zich er meestal niet mee (of achter je rug)
Ninx, idem hier. 15 euro voor drie kwartier.
meggiemeg schreef:Zo bedoel ik m niet! Zij lest dus wekelijk zeer fanatiek, zowel op de rijvereniging als privé thuis. Zodra ze dus met het paard het bos in gaat kan ze m niet meer houden. Wat ik er mee wil zeggen is dat les krijgen goed is maar geen garantie geeft dat je je paard buiten dus net zo lekker kunt rond sturen als dat je thuis in de bak kunt!
Lielle schreef:meggiemeg schreef:Zo bedoel ik m niet! Zij lest dus wekelijk zeer fanatiek, zowel op de rijvereniging als privé thuis. Zodra ze dus met het paard het bos in gaat kan ze m niet meer houden. Wat ik er mee wil zeggen is dat les krijgen goed is maar geen garantie geeft dat je je paard buiten dus net zo lekker kunt rond sturen als dat je thuis in de bak kunt!
Nee, maar weet jij wat er gebeurd is? Mss was het zonder les nog wel veel erger geweest![]()
En ik ken ook echt wel dressuurruiters die er buiten idd niets over te vertellen hebben, maar dat geldt niet alleen voor dressuurruiters.
IL, oke, dat is helder. Maar het is niet eerlijk om daar dan al het les geven op af te rekenen.
IndianLady schreef:Dat snap ik, maar de dicipline waar ik les in wil hebben kost mij iets te veel. Centered Riding