webster543 schreef:Op je 75ste nog rijden is mogelijk, Je mag eten, drinken en smoren wat je wil, veel invloed heeft het niet en mensen met een hogere BMI, maken evenveel kans als een andere.
Je kan paardrijden tot zeer hoge leeftijd blijven doen. Er is geen enorme conditie voor nodig. Het risiko met ouder worden is dat de reacties wat trager en anders kunnen worden en dat bij bv een val de blessure ernstiger kan zijn en het herstel aanzienlijk langer kan duren. Dat is meestal de reden om te stoppen met paardrijden. Niet omdat je het met je lijf niet meer aan zou kunnen....
Er rijden hier in het bos ook een aantal bejaarden. Die zijn wel bejaard om te zien, maar rijtechnisch rijden ze heel aardig. Jonge meiden zijn leuker om te zien ....

Citaat:Ik kan helaas uit ervaring zeggen dat het behoorlijk verschil maakt of je overgewicht hebt, normaal bent of slank bent
Ik woog na mijn zwangerschap nog 90 kilo en ik zat toch niet lekker. Je bovenbenen zijn ronder en liggen niet prettig aan, ik had gewoon minder 'zit'. En zeker in de dressuur, behalve de techniek wil het oog ook wat. Ik sta op dieet om mijn sport optimaal te kunnen beoefenen
Het is zo dat als je goed in je vel zit, dat het allemaal wat gemakkelijker gaat en het er wat fraaier uitziet. De kans dat een bejaarde ruiter een te hoge BMI heeft is tov een jonge meid van 20-40 jaar veel kleiner. Juist dat jonge spul, kan ook met een te hoge BMI vaak nog goed uit de voeten op de rug van een paard.

Enne, wat dacht je van de hele verzorging? Kruiwagens rijden vind ik ook een sport ;P