Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NinTaJeer schreef:Ook geef je dan een beetje toe als je eraf stapt.
Bacannie schreef:NinTaJeer schreef:Ook geef je dan een beetje toe als je eraf stapt.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik probeer zo veilig mogelijk te rijden op de openbare weg dus als de situatie het toelaat zal ik echt wel proberen om zonder af te stappen ergens langs te komen maar als de veiligheid van onszelf of andere weggebruikers in het geding komt dan stap ik liever even af. Ik ga niet eindeloos zitten hannessen op mijn paard, ze wint echt de strijd niet als ik afstap, juist niet omdat ik toch verder ga en ik via een omweg toch mijn zin krijg. De volgende keer zal ze er makkelijker langs gaan juist omdát ik afstap en mij niet laat koeëneren. Zo weet ze dat we evengoed verder gaan. Ik keer hoe dan ook nooit om als iets niet lukt. Dán geef je toe.
Ik voorkom liever excessen en kies de gulden middenweg.
Redrumfox schreef:Mijn reactie uit het andere topic:
Ik vind het zelf veel veiliger om eraf te stappen; mócht hij dan aan de kletter gaan dan gaat hij alleen zonder mij. Of je er nou op zit of ernaast staat; als een paard er écht vandoor gaat dan is hij in beide gevallen niet te houden. Dan heb ik liever dat hij alleen gaat dan met mij er bovenop: mijn eigen veiligheid vind ik zo'n geval belangrijker.