Ik ben er ook vandoor, lees morgenmiddag weer bij!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CaroleKlomp schreef:Je hebt gelijk, ik vind dat je als ruiter zo min mogelijk aan de mond moet komen. Een lichte aanleuning en een begrenzende functie van de hals vind ik voldoende. Geen sprake van druk.
Even een correctie. Ik vind het een vorm van onnodige dierenkwelling, dat is anders als wat jij schrijft. De dingen die ik genoemd heb zijn bij topruiters te zien.
CaroleKlomp schreef:@vido Ik zou graag meer balans op GP niveau willen zien bij de meeste paarden.
Dressuur draait bij mij om balans en de vrije samenwerking tussen ruiter en paard. Geen dwang. Ik vind dat de houding wodrt ingevuld door het evenwichtsmechanisme. Het tempo bepaalt de ruiter daar ben ik eht mee eens.
CaroleKlomp schreef:Wat voor drul bedoel je? Bij aanleuning zou ik niet van druk willen spreken.
Je hebt gelijk, ik vind dat je als ruiter zo min mogelijk aan de mond moet komen. Een lichte aanleuning en een begrenzende functie van de hals vind ik voldoende. Geen sprake van druk.
Even een correctie. Ik vind het een vorm van onnodige dierenkwelling, dat is anders als wat jij schrijft. De dingen die ik genoemd heb zijn bij topruiters te zien.
Merkwaardig dat jij denkt dat ik mensen uitnodig omdat het toch niet gebeurd. Zo zit ik namelijk niet in elkaar. Zoals ik al eerder heb gezegd sta ik voor de volle 100% achter wat ik zeg en beweer, niets meer en niets minder. Ik vind het heel dom als ik dingen beweer en vervolgens smoesjes moet bedenken als er wel iemand wil komen.......Dan ben je in de paardenwereld zo uitgerangeerd. Nee, er is dus geen sprake van: mensen die geinteresseerd of nieuwsgierig zijn, zijn welkom!
Jij gaat ervan uit dat alles op film staat en dat is niet het geval. En als dat wel het geval was, vind ik het niet zinnig om dat te laten zien zonder dat ik dingen kan toelichten/ uitleggen.
vossie schreef:[
En toevallig heb jij ook geen enkele foto of video camera in je bezit, zodat je het met ons kan delen![]()
![]()
Ff zonder gein, ik vind het jammer dat Caroleklomp geen beeldmateriaal wil/kan plaatsen, want als ik het zo hoor moeten haar paarden geweldig in balans en door het lijf lopen. Ik zal niet zeggen dat ik haar niet geloof, maar ben wel heel benieuwd naar de beelden, mss kan ik er wat van opsteken!
KiWiKo schreef:vossie schreef:En schijnbaar hun paarden veel beter aan het lopen hebben, maar dat niet aan de wereld willen tonen
Zelfs niet met foto of filmmateriaal, want dat zegt zo weinig
Nimmy schreef:Ik zeg niet dat mensen niet welkom zijn bij jouw, maar de kans dat iemand langs komt is klein, dus zou een foto of video met tekst mss verhelderend kunnen werken.
verder bedoel ik met druk, contact met de paardenmond, een verbinding met de hand, als die er niet is loopt die achter de teugel. (en dan heb ik t over een lichte druk/ contact)
CaroleKlomp schreef:Ik denk dat je niet goed bent geinformeerd. IK heb nergens beweerd dat ik mijn mening over LDR gebaseerd heb op beeldmateriaal. Dus jouw conclusie is onjuist.
Nee, Kiwiko ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing van de dingen die ik genoemd heb. Hoe jij die opvallende dingen verklaart?
CaroleKlomp schreef:@Rana: Zoals ik al gezegd heb, heb ik mijn mening wat betreft foto's/ filmpjes gebaseerd op ervaringen van mensen. Dat betekent dat de ervaring heeft geleerd dat het pas echt duidelijk wordt als ze het in real-life zien en ervaren. Bij het real-life kan ik zelf de mensen wijzen op punten die veranderen. IK kan dan aan de hand van een ruiter dat in de praktijk laten uitvoeren. De reactioes van de mensen is over het algemee dat na het zien van real-life het kwartje echt valt. Bovendien als je je het al op film zou willen proberen, moet je een professioneel iemand hebben die ook in detail kan filmen zonder dat het totaal beeld verdwijnt. Ik ben ervan overtuigd dus dat beeldmaterilaa in deze niets toevoegd.
Gymnastiseren ben ik met je eens. Maar wat is precies flexibiliseren? Wat is het doel precies? Hoe ervaar je dat als ruiter? Is flexibiliseren hetzelfde als oprekken om lengte te krijgen in de spieren?
Je ziet in de top geen balans. En voor mij is dat het doel van de dressuur. Dan hoef je niet te flexibiliseren omdat een paard in balans al flexibel is.