Slaan tussen de oren, wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Slaan tussen de oren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:41

ik denk dat je mij dan ook niet zo maar even van een paard afkrijgt........ buiten dat mijn lijf vol staat van adrealine op zo een moment, hou ik persoonlijk niet van inmenging op DAT moment..........

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:48

Ik kan het me niet voorstellen om een paard een mep tussen zn oren te verkopen Verward
Tuurlijk geef ik wel is een tik of een mep op zn billen, maar altijd terecht!

Lauraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:22

Tuusen de oren ? :s

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:06

oke ik blijf braaf wachten tot je klaar bent met meppen op je paard en als je dan afstapt krijg je van mij die meppen terug wat jij aan je paard hebt gegeven, mij ook best hoor

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:07

cadootje schreef:
oke ik blijf braaf wachten tot je klaar bent met meppen op je paard en als je dan afstapt krijg je van mij die meppen terug wat jij aan je paard hebt gegeven, mij ook best hoor

Wat een zinloze dreigementen, dit. Wat heeft dit voor zin? Klinkt een beetje Pistolen Paultje achtig.. Verward

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:08

en dan mag jij opstijgen Lachen Lachen

hopend dat hij mijn tikken onthouden heeft Lachen

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:10

zo bedoel ik het niet hoor, maar ik kan er niet over dat er mensen zijn die hun paard tussen de oren gaan slaan als ze omhoog gaan er zijn toch wel andere middelen? Schijnheilig

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:10

Tuurlijk. Sla je toverboek open als je op een rondstuiterend paard zit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:11

niet bij alle paarden, de paarden waar het boek over gaat wel.........

maar de paarden die ik binnenkreeg niet

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:15

als je paard dit blijft doen dan zou je toch zeggen dat er iets met dat paard aan de hand is,zoiets zou ik eerst willen weten. en als er niks aan de hand is met dit paard is het paard misschien niet geschikt voor diegene of voor die takt van sport. maar om direkt te beginnen met slaan,,,,, absurt

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:17

Heb dat één keer gedaan en het heeft ontzettend geholpen. Paard had ineens een steigerfase en meteen toen ik hem een mep heb verkocht tussen zn oren, was het over en heeft hij het nooit meer gedaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:18

lief, alle lichamelijke, tuig aspecten zijn dan al wel uitgesloten Lachen

ik denk dat je verkeerd denkt, want ik kan echt een paard wel lezen Lachen

en ik vraag dus niks wat niet mogelijk is, maar als een paard bij een simpele "we gaan nu vooruit" vraag de lucht in komt issie mijn......

ben geen dodo Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:19

Paarden kunnen heel onverwachts ander gedrag vertonen waar je niet altijd op berekend kan zijn, 100% betrouwbaar is imo een sprookjesleus; je zit op een vluchtdier met een heel ander gedrachtspatroon dan die van jou als mens. Als je in een hachelijke situatie meteen mept dan kan het gebeuren dat je paard meteen overdonderd zakt op 4 benen. Hoe lang moet je dan ïn gesprek"met je paard voor die mep uitgedeeld wordt?..

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:24

ik blijf mij mijn vorige berichten,,, ik kan dit niet goedkeuren, als jullie dat wel doen,,,, veel succes ermee.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:26

Dat is je goedrecht. Wat wel duidelijk is, is dat je kennlijk nog niet zoiets hebt meegemaakt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:26

Cadootje, wat denk je van een paard waar de ruiter afstapt zodra ze omhoog komt? Prima geconditioneerd: hoe hoger ik steiger, hoe eerder mijn ruiter eraf is.
Dan een ruin waar de eigenares het sielugh vond om te slaan en paard kwam omhoog zodra je erop stapte, want die wist prima dat er dan dat uur alleen midden in de bak werd stilgestaan en niet gewerkt, want naar voren kreeg ze hem ook niet.
Of een jong paardje wat ingereden is door jonge meisjes die het leuk vonden om haar zoveel mogelijk te laten steigeren en bokken - uiteraard tot ze echt gevaarlijk ging springen, want dan was het niet leuk meer? Hadden al meer dan 20 mensen het mee geprobeerd toen ik erop ging (dat vertelden ze uiteraard pas toen ik 650 kilo op me had liggen....). En ja, na er een paar keer onder gelegen te hebben heb ik het na het 'rijden' goed afgesloten te hebben ook opgegeven want wilde niet helemaal gratis voor het paard van een ander verongelukken...
Zulke paarden is niks mis mee verder, die zijn zo gemaakt, maar moeten wel weer weten dat steigeren stout is. Wat denk je dat er anders van zo'n paard nog terecht komt? Verder dan de frikandellen komt zo'n dier niet meer, terwijl er eigenlijk niks mis mee is dan een verkeerde opvoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:27

Cadootje, als je nog nooit een paard onder het zadel hebt gekregen waarvan de keuze was OF meewerken OF naar Manege Stegeman, dan is jouw reactie ook de enige juiste.

Maar geloof me, soms krijg je een dusdanig verknipt paard dat je wel MOET. (Of je moet bereid zijn 'm naar de slager te laten gaan)

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:30

ik heb het wel degelijk meegemakt dat een paard omhoog kwam terwijl ik opstapte, en ook onder het rijden maar ik heb hem nooit geslagen tussen zijn oren, ik heb het samen met mijn instructrice opgelost met veel geduld, en geloof me daar kom je een heel eind mee.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:32

Het hangt af van de manier waarop je paard steigert, denk ik..Was er sprake van verzet? Stress? Dominantieprobleem? Pijn?

Ben je wel eens achterover geslagen, Catootje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:33

Is denk ik het verschil tussen steigeren en steigeren Knipoog
Maar vooruit. Let's agree to disagree Ja

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:35

ikben nog nooit achterover geslagen maar mijn instructrice wel ook met mijn paard, maar zoals ik al eerder zei met veel geduld kom je een heel eind.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:39

Waarom deed jouw paard dat? En kreeg het niet op zijn flikker nadat eht ging rugzwemmen? Heb je het paard dan gerust gesteld of het gedrag genegegeerd? het is fijn dat je instructrice het nog kan na vertellen.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:02

Mijn paard zou me alleen maar uitlachen als ik het op zou willen lossen met veel geduld. Hoor hem al gniffelen. Het was bij hem gewoon pure weigering en dwarsliggen. Niks mis mee als je een gelijkwaardige band wil hebben met je paard, maar bij mij werd het een beetje gevaarlijk op een gegeven moment. Als ik zo door was gegaan en hem niet had laten merken dat ík echt de baas ben, had ik niks meer over hem te zeggen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:11

Tjaldur, heb je het dier dan gemept tussen de oren? Zoja, hoe reageerde het erop?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:11

lees net pas de beginpost en heb even snel wat berichtjes doorgelezen.

als noob omhoog komt, duwt hij mij in een hoekje waarin ik niet wil; namelijk bang zijn. Bang resulteert bij mij in een slechte houding en zorgt ervoor dat er een vicieus cirkeltje tot stand komt. Noob omhoog, ik bang, nog een keer omhoog, nog banger, nog een keer omhoog, ik janken en in paniek, nog een keer omhoog, ik eraf, paard gewonnen.
Nu krijgt hij gewoon een mep tussen de oren, het liefst met de knop van mijn zweep als het lukt. Dan weet hij weer wie de baas is en hoe het zit.